Zoenen Kinderdagverblijf

Discussie in 'De lounge' gestart door VrouwtjeRomy, 23 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Op het kdv lijkt het nogmaal te zijn om de kinderen te kussen voor de weg gaan. Ik vind dus absoluut niet fijn aangezien mijn dochter zowiezo alles en iedereen al wilt kussen.

Juist nu ik het een beetje afgeleerd heb komt het weer helemaal terug, de kinderen moeten gekust worden en zelfs de leidsters vragen aan mijn dochter: Krijg ik nog een kus voor je weg gaat?!

Ik vind dit echt heel vervelend en niet normaal ook, ik zeg dan ook telkens: Nou schat geef je haar nog even een handje? en als de leidster om een kusje vraagt zeg ik tegen haar; oh geef je nog even een handje?

Maar ze willen het niet snappen en zo geeft ze dus elke keer een kus. Hoe kom ik hiervanaf? Ik vind het niets om maar direct te roepen: NEEEE als ze vraagt om een kusje, en het normaal brengen op dat moment gaat niet want het is zo snel gebeurt.

Is het normaal dat dit gebeurt? Hebben jullie dit ook?

ze kussen de leidsters overigens niet op de mond maar op de wang, de kinderen wel op de mond.

2. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Waar is mijn reactie????

Nou goed: Ik vind dat je de leidsters het best even apart kunt nemen om te vertellen dat jij het niet prettig vindt. Dan hoef je niet me een omweg zoals ( geef maar een hand ) te vertellen wat je wil.
    Ze willen het niet snappen? Heb je al een gesprek gehad dan?

3. VrouwtjeRomy

Nee maar ik ben niet iemand die dat zo eventjes zegt, dan breng ik ze misschien in schaamte ofzo.

en ik heb er niet op gelet of ze dit bij alle kindjes doen maar lijkt me dat het normaal is daar en waarom zou ik er als enige mams iets van zeggen?

4. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, moeilijk! Het is duidelijk dat jij je er niet prettig bij voelt. Dus of dit normaal of abnormaal is, is niet eens aan de orde! Jij vind het niet prettig, dus jij mag daarin beslissen wat je wilt of niet wilt! Ik zou het toch even aan de leidsters voorleggen, dat jij het niet prettig vindt als jouw kindje constant iedereen moet kussen! Misschien hebben ze daar wel alle begrip voor en hebben misschien wel meerdere ouders dit gevoel, maar durven die het ook niet goed te zeggen!

5. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier doen ze het soms wel soms niet. Ik heb er geen problemen mee. Drie volle dagen in de week zijn m'n kids daar dus ze hebben echt wel een sterke band met die juffen en dan is een kusje niet gek vind ik.

Maar als jij het liever niet hebt, dan kun je dat het beste gewoon tegen ze zeggen lijkt me.

6. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik zou er als enige mam iets van zeggen omdat JIJ het niet fijn vind!;):)

7. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Omdat jij er last van hebt. Als je niets zegt, weet een ander het ook niet. :)

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Waarom? Omdat jij als moeder je er niet prettig bij voelt. Reden genoeg hoor!
    Enne, ik denk dat leidsters op een kdv wel wat gewend zijn.;)

9. VrouwtjeRomy

Ja het klinkt zo logisch wat jullie zeggen maar ik ben gewoon niet zoiemand die dat lukraak ergens uitkraamt. en het goede moment lijkt maar niet te komen ze zijn altijd zooo druk... Ik heb nooit hun volle aandacht, dan weer dit kindje dan weer dat kindje...

Ik heb wel een schriftje waarin we communiceren, hoe het gaat met de kleine en met inbreng, daar zou ik het inkunnen zetten maar hoe schrijf je zoiets in het kort op?

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hier doen ze dat niet. Ik zou het idd ook op z'n minst een beetje vreemd vinden als ze dat allemaal deden.
    Wanneer het initiatief van het kind komt vind ik het een heel ander verhaal hoor, maar in dit geval vind ik het de normaalste zaak dat je er wat van zegt.
    Wie weet zijn er meer ouders die net zo denken als jijzelf, maar er ook niets van durven te zeggen ;)

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zou het niet in t schriftje schrijven, maar gewoon aangeven, komt beter over. ;) Hier vind ik t overigens geen probleem hoor.

12. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Als het bij het ophalen zo druk is, geef het dan aan als je haar wegbrengt. Ik denk echt niet dat het verkeerd overkomt hoor. Zolang je het niet aanvallend brengt...

13. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ik ben zelf leidster op een kinderdagverblijf en wij doen dat ook niet maar ik zou het als ik jou was gewoon zeggen en niet in het schriftje schrijven... Als je het opschrijft kan het weer heel anders overkomen en ik zou het gewoon face to face uitleggen... Als het goeie leidsters zijn begrijpen ze het wel en houden ze zich aan jou regels...

Ik moet zeggen bij ons is het soms andersom dat een ouder zegt ga maar even een kusje geven... Dat hoeft van mij ook niet dus ik geef ik meestal een knuffel... en nee niet omdat ik vies van de kinderen ben maar gewoon van mij hoeft dat niet zo...

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou het gewoon aangeven. Zo te lezen weet de leidster echt niet dat jij dit niet wilt. Het is misschien moeilijk om te zeggen maar jij zit hiermee.

Mijn zoontjes geven de leidster wel altijd een kusje of een knuffel als ze weg gaan. De andere kindjes geven ze niet een kusje maar ze zwaaien altijd even. De leidster is ook een enorm lief mens dus ik heb er geen problemen mee als mijn jongens haar een kus geven.

15. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik zou het als ik jou was gewoon even persoonlijk zeggen.

Stel dat je het opschrijft in het schriftje en je komt die middag je kind weer ophalen, dan weet jij ook niet goed waar je kijken moet, dat lijkt me ook een ongemakkelijke situatie.

Zo zou ik het doen, al ben ik daar ook niet zo'n held in.

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad gewoon zeggen dat jij dit niet prettig vindt!

Hier wordt het ook gedaan, als een kindje weggaat een knuffel en/of een kusje. Ik heb er zelf geen problemen mee, Louise (en nu ook Tygo) hebben een goede band met die meiden en als zij een kusje wil geven zie ik niet in waarom niet. Maar goed, dat is mijn mening, als jij je er als moeder niet prettig bij voelt moet je dat gewoon kunnen zeggen hoor.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Bij ons heb ik het nog helemaal niet gezien. Ook knuffelen de leidsters de kindjes wel, maar ik heb ze nog nooit een kindje zien kussen. Hoeft van mij ook niet. Als een kindje ze uit zichzelf een kusje wil geven, denk ik wel dat ze dat toelaten... Hier zwaaien we ook gewoon altijd naar iedereen als we weg gaan.

On topic: Ik zou het gewoon zeggen. Is misschien moeilijk voor je, maar daar moet je je toch overheen zetten. Als je zulke dingen kenbaar maakt, dan voelen ze zich niet aangevallen of zo. Daar hoef je niet bang voor te zijn. Ik denk ook niet dat ze je dan raar vinden. Waar ben je eigenlijk bang voor? Wat is het ergste dat kan gebeuren?

18. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Kusjes geven doe je alleen met papa en mama en eventueel opa en oma of envetueel familie, ligt er aan wat je prettig vindt maar een leidster van een kinderdagverblijf vindt ik niet normaal. Ik zou het ook niet prettig vinden.

Kijk als ze nou verdrietig zijn of hard vallen is knuffelen en een kusje er op wel ok maar niet bi jweg gaan ofzo.
    Tis en blijft proffecioneel.

19. VrouwtjeRomy

Het zijn meerdere leidsters en ze zijn zowel druk bij het afgeven als bij het afleveren plus dat mijn vriend haar altijd wegbrengt aangezien ik om 08:00 al op de fiets zit en hij pas een uur later van huis moet. Dus bij wegbrengen ben ik er niet...

Maar het is niet 1 leidster het zijn ze allemaal en als het daarbij bleef bij zo'n vast groepje leidsters zou ik het probleem ook niet zien, maar het zijn ALLE leidsters, ALLE kinderen en IEDEREEN die ze tegenkomt omdat het zo normaal vinden daar denkt ze dat dat dus normaal is omdat overal te doen.

voorbeeld: laatst zat ik bij de huisarts, niets aan de hand, lekker spelen. Toen gingen we weg, hopsaa de wachtkamer in en iedereen om een kusje vragen. En precies zoals de leidsters het altijd aan haar vragen: "Doei! Mag ik nog een kusje?"

Ik vind het uit de hand lopen, mensen lijken het schattig te vinden en ondanks dat ik nog roep: "nee *naam*! je hoeft echt niet iedereen een kusje te geven gewoon meelopen!" Geeft toch iedereen een kusje terug en vinden ze het leuk. Ik vind het dus helemaal niet leuk en lach als een boer met kiespijn terug.

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Lekker, bij de huisarts... Wie weet waarom die mensen daar zitten...

Deel Deze Pagina