Zoenen Kinderdagverblijf

Discussie in 'De lounge' gestart door VrouwtjeRomy, 23 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Als wij later een kleintje hebben zou ik het ook niet prettig vinden als mijn kind iedereen gaat lopen zoenen eerlijk gezegd.. Wat mij betreft zou een knuffel voor de leidsters volstaan. En misschien is dat voor jou, TS ook een optie? Als soort van gulden middenweg?

2. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Tja mijn dochter ziet de leidsters op het kinderdagverblijf meer als bijvoorbeeld haar opa en oma. Waarom zou ze dan haar opa en oma wel een kusje mogen geven en de leidsters niet??

Hier gebeurd het ook gewoon en ik heb er helemaal geen problemen mee, ze zijn allemaal gek op de kindjes die ze in de groep hebben en prima als daar een kusje bij hoort.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

De kortste klap is het zeggen. En als je gewoon zegt hoe het voor jou voelt, dan is het toch prima?

Ik zou er eerlijk gezegd geen probleem mee hebben. Lekker kussen ( niet op de mond trouwens! ) en knuffelen. Vind het er wel een beetje bij horen af en toe.
    Vooral van die lekkere dikke leidsters. Op het vorige KDV was een vrouwtje die ook op mijn man nog heeft gepast, en die paste toen op onze oudste.
    Hij kwam wel eens terug en toen zat de lippenstift nog op zijn wang en rook hij helemaal naar haar parfum :D
    Sommige mensen zullen het storend vinden, maar wij hadden er echt geen probleem mee. Ik vind het fijn dat hij ook op het KDV geborgenheid heeft, en iemand waar hij naartoe kan gaan als hij een dikke knuffel wil.

4. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Wat een rare manier van denken... sommige leidsters zorgen meer voor een kind dan ouders en zien het kind meer dan een opa of oma!! Je zorgt voor een kind meerdere dagen in de week er is dan toch zeker een band dat je een kindje je kusje mag geven.... :( ?????

Even terug naar de vraag. Ik werk zelf in de kinderopvang en vind ook eigenlijk dat je het gewoon moet kunnen aangeven. Ik vind het zelf wel eens vervelend als ik kinderen moet kussen. Ik geef zelf de voorkeur aan een handkus of zwaaien... doei,doei tot morgen of wanneer dan ook!! Sommige ouders dwingen mij dan om hun kind een kusje te geven ook als het snotverkouden is of onder de kwijl of snot zitten (beetje vies vind ik dat).. Ik ben zelf verder niet vies van een kusje op z'n tijd ofzo, maar ik pak nog al snel wat op en dan hou ik liever een beetje afstand. Ik zou ook nooit roepen krijg ik nog een kusje.. Toch denk ik dat het belangrijk is dat je er wat van gaat zeggen omdat je je er blijkbaar aan stoort en dat is gewoon iets persoonlijks... gewoon aangeven dat je liever voor een handkus bent ofzo. Nou succes ermee!!

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik las even te snel en dacht dat je man terug kwam met lippenstift op z'n wang en naar haar parfum rook. :D

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    iehhh nee dat zou ik ook echt niet willen!!! gewoon een keertje aankaarten en zeggen dat je dat niet wil hebben..

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahahaha, trouwens... nu je het zegt... :$

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    je kunt je kind toch leren wanneer dat wel of niet kan? de leidsters is toch geen probleem? een kus op de wang en een aai over dr bolletje... ik vind het juist superlief, ze zijn dan begaan met je kind en mijn dochter gaat er met groot plezier naartoe en vind de juffen erg lief... elke ochtend als ze er heen gaat dan geeft iedereen de juffen een handje en zeggen goedemorgen en als ze weggaan krijgen ze een knuffel en een zoen op de wang...

vind dat je juist hiermee je kind leert bij wie je dat wel en niet kan doen... dat verschil hebben ze gauw door hoor.. als er hier eens iemand komt die zij erg weinig ziet en diegene wil een kusje zegt ze gewoon nee... dus dat zit er zo in hoor...

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik vind de leidsters op het kdv niet echt proffessioneel.. Kusjes horen daar mijns inziens niet bij..

Ik zou dus gewoon aangeven dat en hand of knuffel volstaat.

Denk dat daar ook wel richtlijnen/protocol voor is.;)

Werk zelf in de gehandicapten zorg.. Zie je het al voor je, dat ik de clienten kus voordat ik naar huis ga?! Het is wel je werk!

10. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Kus op de mond absoluut niet, een kus op de wang prima.

11. Lientjelove

Over het algemeen snappen kinderen niets van een kus op de wang ofzo.. ik probeer ze dat wel eens aan te leren. Ze hebben het zelf van papa en mama aangeleerd een kus op de mond...
    En verder wil je toch gewoon dat je kind met liefde word verzorgd door mensen die er voor je kindje zijn en we hebben het hier niet over tongzoenen ofzo....:p
    Ik snap best dat de ts het vervelend vind en daar proberen we een oplossing voor te zoeken.. maar om te gaan roepen dat het niet normaal is om een kindje een kus op de mond te geven vind ik wel een beetje ver gaan!!

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier wil mijn dochter soms weleens een leidster kussen bij vertrek (op de wang) maar meestal niet. Zelf vragen ze er nooit om, kinderen onderling doen het sowieso niet. Voor mij is het een teken dat mijn dochter erg op de leidster is gesteld, geeft me een heel goed gevoel zelfs. Ze is daar 2 dagen per week en als ze haar leidster een zoen geeft bij het weggaan, weet ik dat ze het leuk heeft daar.

@ts: als jij er problemen mee hebt, zeg het dan tegen de leidster, gewoon je hart luchten en zeggen dat je dat liever niet hebt, klaar. Succes.

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38

Wie roept dat dan?

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Maar dat kun je toch niet vergelijken met een kdv met kleine kindjes?

Ik vind het wel normaal hoor dat er af en toe kusjes gegeven worden, tussendoor of bij afscheid. Maar ik vind wel dat je moet kunnen aangeven als je het niet prettig vindt en ik vind ook dat het geen verplichting voor kind (of leidster :) ) kan zijn. Alle leidsters en alle kindjes kussen vind ik ook wel een beetje veel van het goede...

Bij ons is het soms een knuffel, soms een kus en soms een doei. Net hoe het gaat. En dan is het meestal alleen 1 leidster en zijn vriendjes. Ik zeg ook nooit ga je nog een knuffel geven, maar altijd zeg maar dag en dan laat ik het aan Thijmen over.

15. Lientjelove

Dit werd er gezegd en daar reageerde iemand (leidster) op en daar gaf jij je reactie op... Niet om je persoonlijk aan te spreken ofzo, maar dat vind ik wel een beetje raar. Ik had ook al op haar gereageerd, maar jij neemt het duidelijk voor haar op...

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Grappig, dat het allemaal zo persoonlijk wordt ;)
    Ik reageerde op een reactie op haar die ik niet vond kunnen. Was die reactie op een andere reactie gekomen had ik daar ook op gereageerd.
    Verder vindt zíj het niet normaal. Dat mag toch? Het ging in deze om het afscheidskussen op de mond neem ik aan, en ze is niet de enige hier die reageerde dat ze het niet normaal vindt.
    Daarover mag je toch gewoon van mening verschillen?

17. Lientjelove

Ik ben het helemaal met je eens... gewoon aan het kind overlaten (dat doen wij ook)... Maar je moet het wel kunnen zeggen als je het vervelend vind, bedoel daar zou ik geen problemen mee hebben. Ik denk zelf dat als je het niet zegt je je er erg aan gaat irriteren!! Lucht je hart meid en zeg het gewoon...

18. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

ik geef mijn eigen kind nog niet eens een kus op de mond; laat staan dat dat een ander zou doen.

Verder zou ik niet zoveel moeite hebben met een kus op de bol/ wang. ALleen maar fijn dat de mensen die een gedeelte van de opvoeding op zich nemen dit ook met liefde en toewijding doen! Maar denk wel dat een leidster het zou moeten respecteren als een ouder het liever niet wil

19. Hester

Hester Niet meer actief

Gewoon eerlijk en duidelijk zeggen wat jij wilt.
    Dat is altijd het beste!
    Het is jouw kind.

(overigens wordt er op ons KDV ook heel veel afgeknuffeld en gekust en dat vinden we prima. Maar het gaat erom dat jij het niet wilt voor jouw kind).

20. Lientjelove

Dan heb ik niets gezegd... En persoonlijk nee hoor. Ik vind alleen een beetje raar als je dat niet normaal vind (en dat is mijn mening). Als je kind als puber de hele stad gaat tongen.. oei dat word dan nog wat. :D:D

Deel Deze Pagina