Zoenen Kinderdagverblijf

Discussie in 'De lounge' gestart door VrouwtjeRomy, 23 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij ons doen ze dat alleen als het kindje een kus wil geven.

Als je je er niet fijn bij voelt zeg je toch gewoon dat je het liever niet hebt? Lijkt mij niet moeilijk.

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Pfff... laten we hopen dat ze dat niet gaan doen later ;)
    Persoonlijk was mijn mening dus dat ik het niet normaal vind wanneer een leidster dit van de kinderen verwacht (zoals van TS dus).
    Wanneer mijn kinderen de leidster een kusje op de mond willen geven, dan mogen ze dat wat mij betreft lekker doen.
    Maar zo werkt het eigenlijk nooit. Het is altijd doei zeggen, en zwaaien oid.

3. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Haha... helemaal mee eens dat vind ik ook!! Gewoon zwaaien en handkus ofzo.. maar als een kindje een kus wil geven ga ik als leidster niet mijn hoofd draaien en zeggen dat doen we niet.. En daarom vond ik het vreemd dat er werd gezegd dat het niet normaal is (beetje vervelend eigenlijk, toch misschien wel wat persoonlijk aangetrokken...;)) .

4. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    mijn kinderen zitten niet op het kdv mn oudste zoontje wel op de creche.
    Maar ik ben er niet van gediend dat ze mn kind kussen.op de mond dan wel te verstaan.
    het is vast allemaal leuk en aardig en lief bedoeld maar ik bedoel je weet bij god niet waar ze met die mond geweest zijn!!!!!

vind het gewoon geen fijn idee en op onze creche doen ze het ook niet gelukkig... anders zou ik het ze wel zeggen en dat hebben ze dan maar te respecteren vind ik...jij bent de ouder en jij bepaald wat er wel of niet gebeurd...je betaald hun niet andersom....

5. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Nou ik vind dat ik de schuld dus niet aan de leidsters geef maar dat ze bij de leidsters liggen. Mijn dochter kopieert ALLES en ervaart het nu dus als normaal.

Ik heb zelf ook oppaskinderen en vind ze geweldig maar ik kus ze niet, dat is (vind ik) iets tussen hun en familie. Ik knuffel ze wel altijd plat en voor ze weg gaan krijg ik dan ook een hele dikke knuffel en geef ik ze een aai over hun bol.

Een kus in de hand en die op hun hoofdje leggen is natuurlijk ook prima om je liefde naar een kind dat niet van jou is te uitten maar ik vind het gewoon niet fijn en vooral nu ze dat dus kopieert naar IEDEREEN die ze tegenkomt. ook in de winkels en op straat.

Maar hoe krijg ik dat erin? Laatst vroeg ik ze of ze in het schiftje wilde zetten hoelang mijn dochter sliep, dit hebben ze nooit gedaan, of ze het gelezen hebben weet ik ook niet. niemand weet het. Stel dat ik het eruit krijg in een moment, dan nog heb ik niet het idee dat het naar alle leidsters doorgeloodst word.

En begrijp me niet verkeerd hoor het is echt een geweldig kdv zou geen enkel ander kdv willen ze doen zoooveel voor de kinderen en met de kinderen. Maar ze hebben ook echt alleen oog voor de kinderen, wat de ouders zeggen gaat er (volgens mij) het ene oor in en het andere oor uit.

6. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    wordt in mijn geval moeilijk te vermijden, hij is een fervent kusser en charmeur8) wat betekent dat alles en iedereen gekust wordt als ik hem ophaal. als 1 vd andere kindjes niet wil kussen dan laat ik hem een handje geven en dan is het ook goed.

7. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik zou dit ook niet willen hoor..
    ofja een kusje op de wang dat valt nog wel mee..

maar dat alle kindjes elkaar op de mond kussen?
    bah nee dat zou ik niet toestaan !!

dus ik zou gewoon naar de leidsters toegaan en het hun zeggen..
    jij bent de moeder, en jij bepaald wie jouw kind een kusje geeft,..
    dit is niet hun beslissing

8. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Wat ik uit jouw verhaal begrijp is dat je je heel erg stoort hieraan en dan zal je er over moeten praten. Mijn ervaring is dat je heel veel moet praten met ouders (ben zelf een leidster). Ik zeg soms wel 3x wat jullie willen en zeg maar hoe jij het wilt?? Het gaat er om dat ouders zich prettig voelen bij de keuzes die er gemaakt worden, want tenslotte blijft het hun kind.
    Alleen als jij niets zal zeggen zullen de leidsters ook nooit hun gedrag daarin veranderen, want zij zijn zich niet bewust van wat ze in jouw ogen 'fout' doen... En zeg gewoon elke keer weer, ik heb liever niet ... En probeer je dochter bijv. een handkus/kroel of wat dan ook aan te leren (dan word dat voor haar ook een gewoonte). Nou meid succes ermee!!

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat denk je dat ze doen op een kdv :$

Begrijp me niet verkeerd, is natuurlijk niet mijn eerste keus dat ze op de mond kussen. Maar als Thijmen een kus geeft dan doet hij dat op die manier... en om nou helemaal moeilijk te gaan doen om hem dat af te leren...

Maar goed, als je iets niet bevalt of je wilt liever dat iets anders gaat dan zou ik gewoon een afspraak maken om even rustig te praten.

10. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ik zou ze ook apart nemen en zeggen dat je dat niet fijn vind...
    Zou het zelf ook niet fijn vinden hoor. Vind het niet nodig hoor!

11. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik zou het bespreekbaar maken. Ik zou eerst aangeven dat je merkt dat je dochter de laatste tijd iedereen (dus ook mensen in de wachtkamer wil zoenen op de mond) omdat ze denkt dat het normaal is. Dan zou ik zeggen dat je haar wil leren dat dit niet normaal is en de leidsters vragen of ze je hiermee willen helpen door het afscheid te beperken tot het geven van een handje.

Zo stoot je ze toch niet tegen de borst?

Ikzelf zou er geen moeite mee hebben als het sporadisch eens gebeurde maar als hij structureel de leidsters op de mond moest kussen dan zou ik er ook wat van zeggen.

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou het de leidsters gewoon zeggen.
    Ik vind het zelf wel raar dat de leidsters de kids een zoen geven.
    Ik zelf geef mijn kind wel een kus als ik wegga, ik vind dit zelf normaal.
    Maar als je kind dit niet leuk vind, geef dan een kus op het voorhoofd of een aai over de bol.

13. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Ik herken je probleem. Onze dochter is totaal niet eenkennig, maar een echte allemansvriend. Ze wil door iedereen opgetild en geknuffeld worden en knuffelt ook altijd met de moeders van de andere kindjes (dan heb ik haar al gebracht). We proberen het ´open gedrag´ van onze dochter beetje bij beetje (zover mogelijk) terug te dammen. Willen geen kind dat makkelijk met vreemden meeloopt ed. Bij de opvang is er een leidster die haar ook steeds op de mond kuste en er ook om vroeg...ik heb toen bij haar aangegeven dat ik er geen problemen mee heb dat ze knuffelt of een kusje op de wang geeft, maar dat ik daar wel m´n grens trek (uiteraard verpakt in de mantel der liefde, ze zorgt tenslotte twee dagen per week voor m´n kind ;)). Mijn irritaties weg, hoefde geen omslachtige hints meer te geven ;)

Zou dus rustig het gesprek aangaan. Het is jouw kind, jij moet de grenzen aangeven.

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    op de mond vind ik persoonlijk ook niet zo prettig hoor... ik had het over een zoen op de wang...

15. VrouwtjeRomy

Maar appart nemen is erg moeilijk, ze zijn zo druk en als ik iets wil zeggen of uitleggen of vragen dan ben ik halverwege een vraag en is ze weer met een ander kind of zelfs een andere moeder bezig! En dan wil ik niet de boze moeder zijn die zichzelf er weer tussen wringt. Het is altijd zo'n gekkenhuis, ik kom dan ook altijd door de drukte op het laatste moment binnen wandelen net zoals alle moeders. we komen met zn alle tegelijk.

probeer dan maar eens 1 leidster te claimen voor jezelf. ALLE kids en ouders moeten aandacht dan, iedereen vraagt koekjes, zegt gedag en moeten spullen hebben...

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik zou het toch maar doen. Jij hebt er last van, en mensen weten dat niet, dus kun je het ze ook niet kwalijk nemen. Volgens mij vind je het eng om mensen ergens op aan te spreken. Doe het toch maar, je zult zien dat het meevalt. Maak er geen lang verhaal van, maar vraag gewoon of je even een momentje kunt krijgen, en zeg dan duidelijk dat je liever niet wilt dat ze je dochter zoenen. Geen lang verhaal maken, geen boos verhaal, maar gewoon zeggen dat je het niet meer wilt hebben.

17. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Misschien is het dan een idee dat je iets langer blijft tot de (meeste) andere moeders wegzijn en je rustig een leidster apart kunt nemen.

18. VrouwtjeRomy

Ja dat kan ook inderdaad...

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Meis. Ik vindt het echt heel fout van het kdv dat ze geen tijd voor je hebben. Ik vindt het echt zo belangrijk om te luisteren naar wat ouders willen en zou daarom ook duidelijk zeggen ik wil even een gesperek je en daarin te kennen geven dat ze niet naar je luisteren.

Bij ons is de regel dat je voor alle ouders tijd maakt en het dag schema door neemt dus zoals jij vroeg naar de slaapt tijden. Inbaar schriftje wij vertelen die an het einden van de dag aan de ouders

Ik zou het echt niet pretig vinden als ze op het kdv van mijn dochter geen tijd voor me zouden hebben

20. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente

Gaat me niet om wat ze doen op het kdv maar meer wat ze erbuiten doen ;)
    jij wil je kind ook niet thuis zien komen met ineens het herpes virus vanwege een koortslip neem in aan? bedoel er verder niet mee dat ze rare dingen doen op het kdv hoor.maar veel bacterien en ziektes worden wel zo overgebracht dat weet je zelf toch ook wel.
    en op het kdv worden ze zowiezo al vaak blootgesteld aan virussen dan mag je best proberen om bepaalde virussen te voorkomen door kussen op de mond bijv.

Deel Deze Pagina