Hoe is bij jullie de zorg voor jullie kind/kinderen verdeeld en het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Samba25, 24 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    De titel zegt het al, doen jullie dit allemaal samen met je partner of draaien jullie ook overal alleen voor op?
    Als ik een keer vraag of hij onze dochter uit bed wil halen en ontbijt wil geven dan krijg ik de opmerking; had je maar geen kinderen moeten nemen:$ Terwijl we van tevoren afspraken hadden gemaakt hierover. Ben heel benieuwd hoe dit bij jullie gaat!
    Ik ben er in elk geval bijna helemaal klaar mee:x

2. s1986

s1986 Niet meer actief

:$

Wij doen nu alles al samen! Hij meer als ik door mn BI.
    Zal erna niets veranderen!!

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Jeetje wat een rare reactie zeg! Het is JULLIE kind, niet alleen die van jouw..

Hier heb ik doordeweeks de zorg voor Lenn alleen omdat mijn man alleen in de weekenden thuis is.. op zaterdag mag hij uitslapen omdat hij vaak 's nachts pas thuis komt.. Op zondag is het mijn uitslaapdag en gaat hij er uit zodra Lenn wakker wordt..

Het huishouden doordeweeks komt dus ook op mijn schouders neer en in het weekend is er niet zo heel veel te doen.. Maar hij pakt rustig de stofzuiger en dweilt de vloer daarna..
    Doet de was, maakt achter het huis schoon en kookt.. Hoef er meestal niet om te vragen..

Alleen in bad doen doet hij nooit omdat hij het vreselijk vind:) Hij staat er dan wel bij en speelt met Lenn als hij in bad zit, maar het wassen, afdrogen en aankleden doe ik altijd..
    Maar goed, ik vind poepluiers vreselijk dus dat doet hij vaak in het weekend.. Hier is het best eerlijk verdeeld in het weekend..

Ik zou toch eens een gesprekje aangaan met je man/vriend.. Vind het echt raar dat hij zulke dingen zegt.. laat hem ook maar eens wat doen..

4. tulip

tulip Niet meer actief

ow jee, wat een opmerking zeg!!! Hier geen klagen. Overdag als ik thuis ben zorg ik uiteraard voor haar en als papa thuis komt dan gaat hij met haar spelen en verschonen als het nodig is en kan ik rustig aan het eten beginnen.
    In het weekend maakt hij een boterhammetje voor haar wat ze dan gezellig bij ons in bed opeet. De verzorgende taken zijn verder goed 50/50 verdeeld in het weekend.

5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Als wij samen thuis zijn dan is dat prima verdeeld. Hij verschoont de kinderen en dan maak ik de flessen bijv. We kleden allebei 1 kindje aan, voeden allebei 1 kindje. Avondeten geef ik altijd en dan legt hij ondertussen vast pyjama's klaar, zet het badje klaar dat soort dingen.
    Verder doe ik iets meer in huis denk ik, maar ik werk ook een dag minder. En ik vind gewoon dat ik het beter en sneller kan, dus ja dat is mijn eigen schuld.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik werk niet en mijn man werkt erg veel dus ik doe alles.

Soms weleens irritant maar het is niet anders.

7. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij werken allebei, hij 5 dagen , ik 3 dagen, natuurlijk doe ik dan wat meer. Maar ga er gewoon van uit dat hij helemaal niks doet, dus echt niks bedoel ik. Met ons meisje ook niet. Niet in bad, geen eten geven, niet naar bed brengen.
    Voorbeeldje ik kom net thuis van de honden uitlaten met m'n moppie, vaatwasser is klaar, wel open gedaan maar vooral niet leeghalen, de prullenbak stroomt over, het valt er gewoon naast. Het enige wat hij kan doen is achter die *** laptop, dit is maar een mini voorbeeld.

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik doe eigenlijk wel het meeste in huis, maar goed, ik werk 3 dagen en mijn man 5 en om de week 6 dagen in de week, dus tja. Overigens haalt mijn man Ayla op maandag en dinsdag op bij de oppas en hij kookt elke avond. Op zaterdag moet hij dus om de week werken en ga ik er dus ook gewoon op tijd uit om Ayla te doen, maar op zondag doen we het om en om. De ene week blijft hij liggen en de andere week ik. Ik vind het eigenlijk wel prima zoals het nu gaat.

@ TS: De reactie van jouw man/vriend vind ik echt idioot. Hoezo: JIJ wilde kinderen? Je hebt vast jezelf niet bezwangerd, dus zou hij net zoveel verantwoordelijkheid moeten nemen voor de verzorging van jullie kindje als jij.

9. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Nee ik heb mezelf inderdaad niet bezwangerd nee, hij wilde net zo goed als ik. Maar dat hij helemaal niks zou doen, dat had ik nooit verwacht, dat valt me zo vies tegen dat ik er gewoon klaar mee ben geloof ik.

10. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij werken beide vanuit huis, hebben een schoonmaakster voor 3 keer 3 uur per week dus huishoudeljk hoeft er weinig te gebeuren. Over het algemeen zorgt hij meer voor de kinderen dan ik, miijn gezondheid is ronduit slecht en ik kan dus bijvoorbeeld niet tillen, lang op mijn benen staan of weet ik wat.

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als praten echt niet helpt, dan zou ik het hem gewoon maar eens laten voelen. Dus ook niet meer zijn kleren wassen, zijn prakkie koken enz. Dan zoekt hij het maar ff lekker uit!

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Kinderen neem je samen, en vind ook dat je er samen voor hoort te zorgen.
    Vind de opmerking van je man ook nergens op slaan.

Mijn man werkt veel, maar zodra hij thuis is draait hij gewoon mee in het huishouden en met de zorg van de kids. Hoef hem niks te vragen, hij doe het vanzelf. In het weekend hebben we ieder een dag dat we mogen blijven liggen.

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Oh wat erg Samba! Sorry, maar daar had ik zelf niet lang mee uit kunnen houden.
    Mijn man en ik doen ook alles samen. Nu ik zwanger ben en ' s ochtends misselijk haalt hij elke ochtend ons zoontje uit zijn bed, doet hem in bad en kleed hem aan. Normaal doen wij dat om en om en in het weekend gezamenlijk.
    Op de dagen dat ik vrij met en voor mijn zoontje zorg neemt hij direct de zorg over zodra hij thuis komt. Dat doet hij omdat hij het leuk vind. Ik ga dan het eten koken.
    In het huishouden doet hij ook ontzettend veel. Kortom en hele goede rolverdeling hier.

14. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Hier is het goed verdeeld...ik doe wel meer maar mijn vriend helpt genoeg mee.
    Mijn vriend werkt 5 dagen en ik 3 dus vind het logisch dat ik meer in het huishouden doe.
    Maar op de dagen dat ik werk en we allebei thuiskomen kookt hij en op mijn vrije dagen kook ik.
    In het weekend hebben we allebei een uitslaapdag. En anders gaan we er tegelijk uit met ons zoontje.
    Mijn vriend onderhoudt weer alles qua huis, tuin en auto's en daar bemoei ik me dus totaal niet mee.
    Als ik een avondje gepland hebt met vriendinnen doet hij die kleine douchen en naar bed.
    Hij neemt hem ook vaak genoeg mee op pad door lekker te gaan voetballen, naar de speeltuin of andere leuke dingen zodat ik lekker tijd voor mezelf hebt!

15. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    #15 Zia86, 24 okt 2010
    Laatst bewerkt: 24 okt 2010
    Jeetje meid wat rot voor je...is inderdaad wel verstandig om er eens over te praten met hem..

Hier werk ik 3 dagen die dagen zorg ik voor eten (di eten we altijd bij me schoonouders want die hebben dan de oppas) en zorg zondag dat er boodschappen zijn voor ma en di. Me man werk wissel diensten dus we hebben hier geen vaste taken, maar als hij vrij is doet hij Morris zodat ik een keer kan uitslapen of het eten kan maken. Me man geeft hem eten als hij thuis is en doet hem dan in bed, zodat ik beneden kan opruimen en een gezellige avond kan "voorbereiden" ik doe wel meer met onze zoon als hem maar dit komt omdat hij veel meer werkt als mij evenals het huishouden, maar dat vind ik niet erg. Hij zegt altijd dat ik veel doe en is er dan ook zelf mee gekomen dat ik maar lekker een dag minder moet gaan werken, dus volgend jaar zomer ga ik alleen nog de ma, di werken. Ik ben dan ook wel een huismoedertje hoor, wil graag 3 kids en geniet veel van hem! Me man die pakt hem gewoon over als ik druk ben of een keer geen zin heb of wil uitslapen of een avondje weg wil, geen probleem. Ik haal hij breng hem naar het KDV of andersom. Doen samen de finacieen, hij regelt alle dingen die niet kloppen of over gebeld moet worden. En als we een keer wat meer centjes nodig hebben dan werkt hij een dubbele diens, geen probleem allemaal.En in me zwangerschap deed hij echt heel veel, bijna alles wel, ik werkte vanaf 30 weken niet meer vanwege te veel pijnlijke harde buiken..dus ik weet als ik hem nodig heb is hij er voor de volle 100 procent. Vind het goed verdeeld zo.

16. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

haha daar zou ik zo klaar mee zijn. Een zo'n opmerking hier en hij mag zijn koffertjes gaan pakken.

Wij doen ondanks het feit dat ik parttime werk veel samen.

Het enige dat ik echt alleen doe is de was. Verder stofzuigen we omstebeurt en doen we even veel voor onze zoon.

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier 95- 5. maar mijn man werkt meer als 80 uur per week dus vind het hier nioet meer als normaal.

18. tulip

tulip Niet meer actief

dat zou mijn reactie dus ook zijn, alleen nog koken voor je zoontje en voor jou en wassen ook alleen voor jullie tweeen. Ik denk dat hij er dan snel van terugkomt.

19. p1982

p1982 Niet meer actief

we hebben alles verdeeld.

mannetje werkt 4 dagen (maandaag papa dag) en ik werk 3 dagen ( dinsdag en vrijdag thuis)

Op de dagen dat we thuis zijn zorgen we dat het huishouden gedaan wordt. Weekend alleen wasjes draaien en boodschappen doen
    Wisselen af wie er uit bed moet , zondag op maandag gaat me mannetje eruit omdat hij toch thuis is en weekend wisselen we ook af.

20. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn conclusie als ik het zo allemaal lees, hier gaat iets niet goed :x
    maar dat wist ik natuurlijk allang. Alleen in het begin gaat het nog wel, maar je gaat je zo gruwlijk ergeren hieraan, dat je er niet meer tegenkan. Ik heb het al zo vaak gezegd tegen hem, hij vind het normaal dat ik alles alleen doe. Hij is moe savonds, ja dat ben ik ook. Dat zijn we allemaal. Hij is gewoon vreselijk egoistisch, denkt alleen aan zichzelf. Meneer is moe dus wil uitslapen, of ik moe ben, interesseert hem geen zak. Dan zijn hier om de week ook nog zijn oudere kinderen het hele weekend, doet hij ook niks mee. En die maken ook een onwijze troep. Ik ben vanaf nu zover, dat ik het gewoon laat liggen, terwijl ik daar helemaal niet tegen kan want ik hou van opgeruimd maar ik ben geen slaaf, lekker makkelijk. Alles neergooien en laten slingeren en de sukkel komt er wel aan om het op te ruimen, nou niet meer dus. Ik kap er gewoon mee.

Deel Deze Pagina