At ik normaal gesproken gewoon alles, en niet met mate , nu is mijn "dieet" beperkt tot de volgende dingen: -boterham met smeerpaté(1 per dag) -soep of bouillon(liefst tomaten of groente) -ham-kaas chips -water -thee(slap met suiker, of met melk en suiker) -sinaasappel, gele kiwi, peer, banaan, mandarijn -krentenbollen(zákken gaan er doorheen) -warm eten, maar niet alles en dan ook nog de helft. -vanille-vla of kwark met smaak(almhof) Vrat ik voor mijn zwangerschap nog 2 potten augurken leeg in de week, liefst met een plakje beleg er om heen. Moest ik me inhouden bij de koektrommel en at ik kilo's crackers. Kon ik een hele reep chocola op en at ik het liefst 4 boterhammen met hagelslag per dag, nu lijkt ik wel zo'n mens die hollands next top model wil worden....Mijn man begint nu te zeggen dat ik er verpieterd uit zie in mijn gezicht, en ja, hij heeft gelijk. Ik zie het zelfs bij mezelf. Wie nog meer op "dieet" en wat eet je het liefst??? Ben 10 weken onderweg, de piek dus!
Ik ken het wel dat je nergens zin in hebt, alleen bepaalde dingen (en bij mij verschilde dit ook per dag). Ik zou alleen je broodje met smeerpaté beperken naar 1 x per week, nu krijg je te veel vitamine A binnen! Lastig, hoop dat je gauw weer normaal kan eten!
Hier zwanger, en herken mijn behoeften van de eerste zwangerschap.. Vooral trek in zoute dingen. Zoute crackertjes, chips, patat, kaas en soep (champignon en kip). Zoet doet me niks meer, van chocola al meerdere keren misselijk geworden, snoepjes deden me bijna overgeven. Ik eet nu wel veel meer fruit dan voor ik zwanger was, dat is positief!
Zoals eerder gezegd, paté beperken meid. Verder, wat er in gaat, gaat erin! Herken het heel goed, vet en zout... Heerlijk!!! Warm eten lust ik echt niet en ook drinken is een crime. Fruit zo op zn tijd... rijstwafels..pakken! Maarja, als je maar eet! Hopelijk over een week of 3 voel je je weer wat beter en kan je ook de "normale" dingen eten.
Heb het ook hoor. Warm eten liever niet. Brood ook niet (harde broodjes gaat wel). Verder crackers en zuivel. Veel chocolade en snoepjes. Maar dan weer geen chocolademelk en ook geen sap. Vlees en aardappels een absolute no-go. En broodjes beleg alleen boterhamworsr, cornedbeef en wat zoetig beleg. Maar dan weer geen jam want dat is weer veel te zoet. Ik leef nu voor op crackers en yoghurt met muesli en fruit. En water. Ik probeer wel wat groente te eten. Maar moet mezelf echt dwingen.. Vooruit. Is voor het goede doel.
Paté kan volgens mij best 1 keer per dag hoor. En het is nu inderdaad, wat naar binnen gaat, gaat naar binnen he. Op zich is het nog best gevarieerd (of je kan variëren in ieder geval). Ik heb bij de eerste 2 zwangerschappen zo ongeveer alleen op Brinta en bananen geleefd de eerste 16 weken, dat spuugde het lekkerst.
Nee paté (en andere leverproducten zoals leverworst etc.) mag je maximaal 1x per week. Ik eet het zelfs helemaal niet. Daar zit namelijk een hoge concentratie vitamine A in, en dat veroorzaakt groeistoornissen bij de vrucht.
Bij mij hielp (noodle) soepjes, saucijzenbroodjes, ham-kaas croissantjes. En heel veel druiven die ik lekker in de koelkast koud liet worden.
1 boterham per dag met leverpastei heeft de verloskundige gezegd tegen mij. ik eet ook behoorlijk weinig. M'n zoontje van 3 eet savonds nog meer dan mij. Hopelijk komt dit terug, anders... Vol is vol Kun je ook niks aan doen. Word gezegd na mate de weken eetlust terug komt, moeten we alleen even afwachten
Herken het allemaal heel erg! Was voor de zwangerschap echt een snoepkont maar heb nu bijna nergens trek in maar moet toch eten want wordt anders nog misselijke. Ik knaag veel pepermuntjes weg, verder licht eten zoals crackers met smeerkaas en bouillon.. Fruit heb ik dan wel weer veel zin in.
Voedingscentrum maar ook andere nationale en internationale bronnen zijn echt duidelijk over het eten van leverproducten ivm vitamine A. Onderschat niet de schade die vitamines kunnen doen, door teveel of te weinig, dat zijn geen onschadelijke alternatieve-geneeswijze-knuffelstoffen. Maar uiteindelijk maak je zelf je eigen keuzes daarin. Ik zou het ook graag eten want enorm veel zin in. Maar ik doe het zelf dus echt niet. Ik eet nu vaak selleriesalade of kip-kerrie, kaas, fricandeau. Lekker vers van de slager.
Maar het voedingscentrum zegt dat 1 boterham met leverworst gewoon mag... en een tekort ervan is ook niet goed.
ja, dat heb ik dus ook van mijn vorige zwangerschap, maar ik beperk nu wel een beetje erin. Vind het sowieso stom bedacht vd natuur dat als je zwanger bent juist zin hebt in dingen die verboden zijn Hoe vaak kom je wel niet tegen dat er vrouwen zijn die enorme zin hebben in een broodje filet american?