Test wordt niet donkerder

Discussion in 'Zwangerschap' started by maart, Apr 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maart

maart Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    2,252
    0
    0
    Zuid Holland
    Dames even een vraagje.

Ik heb al 3 dagen achter elkaar dezelfde test. Hij wordt niet donkerder er is wel heel duidelijk een 2de streep te zien maar niet zo donker als de controle streep hij blijft dus licht en wordt niet donkerder. Ik zie hier op de site dat alle testen donkerder worden.

Moet ik me zorgen maken???

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Sommige vrouwen maken niet heel veel hcg aan..
    Zolang het niet lichter wordt zou ik me geen zorgen maken.

3. Krissa

Krissa Bekend lid

May 16, 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Misschien kun je je huisarts om een bloedonderzoek vragen.
    Dan heb je meer zekerheid al ben ik het met de vorige reactie eens, als het niet lichter wordt is het ok.

Tevens moet je er rekening meehouden dat het HCG gehalt elke 2-3 dagen verdubbelt. Misschien een paar dagen wachten en dan nog eens testen kan ook een optie zijn om verschil te zien.

In ieder geval gefeliciteerd.

Krissa

4. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

Feb 12, 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Normaal verdubbelt HCG in het begin van de zwangerschap om de dag, dus dan zouden je testen om de dag ook donkerder moeten worden. Misschien maak je idd niet veel HCG aan of komt het nog.
    Ik wil je niet ongerust maken en iedereen is weer anders maar bij mij was het nooit een goed teken. Andersom, de laatste keer werden mijn testen wel steeds donkerder en is het toch geeindigd in een MA.
    Maak je niet te ongerust en test volgende week nog een keer, met 5 wk moet ie wel wat donkerder zijn.
    Voor nu gefeliciteerd en good luck :);).

5. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een streep is een streep. HCG verdubbeld elke 48 uur. Bij mij werd ie ook niet knetter donker wat ik me ervan herinner. Maar als je niet zwanger bent kleurt ie helemaal niet. Dus komt vast goed

6. maart

maart Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    2,252
    0
    0
    Zuid Holland
    #6 maart, Apr 29, 2011
    Last edited: Apr 29, 2011
    Foto

7. maart

maart Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    2,252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier de foto's word er toch een beetje onzeker van. Bij mijn vorige zwangerschap kan ik me herinneren dat ie knal positief was na een paar dagen.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nou hier zou ik me niet druk over maken hoor, dit zijn in ieder geval geen twijfelstreepjes!!!!!!
    Misschien heb je wel een late innesteling gehad en blijft de test daarom wat lichter.
    Gefeliciteerd!!!

9. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,740
    1,061
    113
    Zou inderdaad over 2/3 dagen nog eens testen dan zouden ze wel donkerder moeten worden hoor!
    Hopelijk is je hcg gewoon wat traag!

Gefeliciteerd meis,hopelijk een plakbeeb!!

10. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

Feb 12, 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Je bent 'pas' 4wk+3dg, dan vind ik het een hele duidelijke streep hoor :). Wie weet volgende week een knaller :D.

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Ik vind het zeker geen twijfelstreepjes voor de termijn dat je zwanger bent. Zo zagen mijn testne er ook ongeveer uit rond die tijd. Rond de 5 weken werd het pas duidelijker. Maar ik heb bv ook nooit gehad dat de teststreep donkerder werd dan de controle streep.
    Test dinsdag ofzo nog eens, dan is ie vast een stuk duidelijker

12. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Gefeliciteerd!!! Tip: niet meer testen....;) Je wordt er alleen maar onzeker van. Dit is wat mijn man zei na 9 testen, en de laatste was net zo donker als die van jou.

13. maart

maart Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    2,252
    0
    0
    Zuid Holland
    Vandaag heb ik weer een test gedaan en weer hetzelfde.

Ik hoop echt dat het goed blijft gaan.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die testen zeggen helemaal niets, behalve dat je gewoon zwanger bent.
    Je kunt natuurlijk altijd verhalen vinden van meiden bij wie testen ook niet donkerder werden en waar het eindigde in een miskraam, maar dat zegt niets over jouw zwangerschap en al helemaal niets over het feit of zoiets hoe dan ook een miskraam wordt of toch gewoon goed blijft gaan.
    Zeker met je korte termijn zijn dit hele mooie testen en zou ik zeggen: stop met dat testen, je maakt jezelf alleen maar onzeker en je bereikt er niets mee, ('t is niet alsof je door te testen ineens een MK zou kunnen voorkomen. Een MK gebeurt of gebeurt niet, daar doe je -eenmaal zwanger- verder helemaal niets meer aan).
    Ik testte 19 dagen overtijd nog niet zo donker, en heb daarna nooit meer getest. Zwanger is zwanger, en dat bewijs loopt nu bijna 2,5 jaar rond.
    De vorige zwangerschap testte ik veel eerder positief en veel donkerder, en dat bleek een leeg vruchtzakje....

Niet meer testen dus, doe je jezelf geen plezier mee!

15. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

JA STOPPEN MET TESTEN!!
    het maakt je helemaal gek en het zegt helemaal NIKS!
    Elk persoon reageert anders met het HCG gehalte. en inderdaad, al wordt hij donkerder (had ik ook) is er nog een kans dat het niet goed zit....
    ga maar gauw een afspraak maken voor een echo en zeg erbij dat je je zorgen maakt, dan kun je misschien snel een echo krijgen! zodat je wat zekerder bent! en vk bellen natuurlijk;)

in ieder geval:
    GEFELICTEERD met je zwangerschap!

16. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    Die van mij zijn nooit zo donker geweest, ook niet toen ze na 6 weken van Moeders voor Moeders nog een testje deden. Ligt gewoon aan je hoeveelheid HCG en misschien ook wel aan de test zelf. Als je echt onzeker bent misschien even een bloedtestje bij de HA en anders niet meer testen. Zwanger is zwanger, en dat ben je nu :)

17. RoSa2009

RoSa2009 Bekend lid

Jul 21, 2010
    841
    0
    0
    QA/QC Assistent in de Petro chemie
    Rotterdam-Zuid
    mijn test werd ook niet donkerder........digitale test gekocht en binnen paar sec ZWANGER op het scherm.........kon geen strepen meer zien.

18. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Ik heb hetzelfde gehad als jij, Maart.
    Bij mijn eerste zwangerschap was duidelijk te zien dat de streep elke dag donkerder werd.

Bij deze zwangerschap bleef de test maar licht... Ik heb dagen achter elkaar getest. Ik maakte me ook erg zorgen of het wel goed zat. En toen ik ook nog bloedverlies kreeg op mijn officiële testdag (ivm IVF) dacht ik dat het helemaal afgelopen was! HCG wilde het ziekenhuis niet afnemen (vonden ze geen nut hebben??) dus ik heb een tijd in onzekerheid gezeten.

Maar wonder boven wonder is het goed blijven gaan en ben ik inmiddels 30 weken zwanger! Probeer je niet te druk te maken (ja, goed advies he, hahaha :p), zolang je het tweede streepje blijft zien ben je gewoon zwanger!!

19. maart

maart Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    2,252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier is het toch foute boel . Gisteren begon ik bloed te verliezen.

20. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Wat rot zeg. Heel veel sterkte.

Share This Page