Ik zag op de pakken melk nummer 3 staan: vanaf 10 maanden. Nu is mijn zoontje al 10 maanden. Wij zijn met 7 maanden naar nummer 2 gegaan. Moet hij nu naar nummer 3 of gewoon 2 gebruiken tot een jaar en dan overgaan op gewone melk?
Ik heb pas sinds dit forum uberhaupt gehoord van nummer 3 (en4,5,6) voeding. Ik werkte op een kdv en wij gaven gewoon nummer 2 tot inderdaad met 1 jaar over gegaan werd op gewone melk. Het is natuurlijk maar net wat je zelf wil doen. Maar ik vind het een beetje geldklopperij. Niet echt nodig zeg maar.
Vooral de verpakking. Echt niet nodig, na 10 maanden kun je rustigaan gewone zuivel gaan geven, met 1 jaar hoeft kunstvoeding helemaal niet meer. Nummer 3 is uitgevonden i.v.m. klantenbinding. Veel mensen stappen na 10 maanden over van opvolgmelk naar dagmelk. Om die mensen langer als klant te houden staat er tegenwoordig op het pak opvolgmelk niet meer 'tot 12 maanden', maar 'tot 10 maanden' en komen ze met nummer drie 'vanaf 10 maanden' en die willen ze dan aan je verkopen tot minimaal 18 maanden, maar liever nog 3 jaar.