babykamer nieuw of overnemen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sijke, 4 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sijke

Sijke Bekend lid

Via via kunnen we een babykamer en heel veel spulletjes overnemen. Voor niet al te veel geld en het is ook allemaal heel netjes. Alleen zijn de meubeltjes wel aardig maar niet wat we zelf zouden kiezen (als eerste keus zeg maar).
    Dus ben ik heel erg aan het twijfelen. We hebben zo-ie-zo geen geld om heel veel nieuwe dure spullen te kopen, maar er zijn natuurlijk ook leuke en goedkopere nieuwe spullen of marktplaatsspullen te koop wat dan wel weer meer richting onze smaak is.
    Hoe doen jullie het? Adviezen?

2. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik heb bij de eerste een kamertje via marktplaats gekocht! Goed schoongemaakt en weer als nieuw! Nu wil ik wel een ander kamertje, ik zie helaas niks leuks op marktplaats maar zou het zo weer doen! En vooral als het van iemand is die je kent is het natuurlijk makkelijk! Je kan de meubeltjes ook zelf nog leuk maken natuurlijk! Dus ja ik zou kijken hoeveel je er voor uit wil geven en wat jij belangrijk vind! Ik vond toen bijv een nieuwe kinderwagen belangrijker en had echt geen zin om ff 800 uit te geven voor een kamertje ofzo..
    En over de rest van de spulletjes.. wat je kan gebruiken, goed is en wel je smaak zou ik het zeker doen! Veel van de babyspulletjes zijn vaak vrij weinig gebruikt ;)

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    wij gaan zo als het er nu uit ziet ook niet een kant en klare kamer kopen, maar als je er tevreden mee bent, wat je kunt "krijgen" waarom niet?

4. Female

Female Niet meer actief

ik zou er geen seconde over twijfelen... ovenemen natuurlijk! zeker als alles nog netjes is. als je dat geld allemaal in je zak houdt, zul je daar straks weer andere dingen mee kunnen doen.

5. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Wij maken de meubeltjes zelf, dagje meten in de bekende winkels en fotocamera mee en dan heb je voldoende ideen nu nog een handige vent/dame.

Het bedje is hier vandaag in ontwikkeling gegaan ;)

(heb gelukkig een timmerman thuis, en we vonden de meubeltjes in de winkels een beetje wankel en een timmerman houd niet zo van mdf)

6. Niet meer actief

ik koop altijd alles nieuw, ik ben er niet zo happig op om dingen over te nemen :oops:

maar begrijp het wel, als je niet veel te besteden hebt houdt het op en moet je wel..

ik zou dan wel adviseren om meubels opnieuw te verven of zo, heb je toch een beetje het gevoel dat het nieuw is en mocht je een wiegje willen uiteraard opnieuw bekleden...

veel succes en het lukt vast wel hoor om met weinig geld iets leuks te creeren voor de kleine! :)

7. Niet meer actief

Ik ga ook gewoon via marktplaats, ik kan het geld voor heel veel andere leuke, schattige spulletjes gebruiken hoor als ik het toch moet uitgeven ;)

Dus ik ga vanaf dat ik voorbij de 12 weken ben zeker marktplaats afstruinen, ik vind het nu nog veeeeeeelste vroeg.

8. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Wij hebben wel de kamer nieuw gekocht, vooral omdat we nog meer kinderen willen en nu hebben we in 1 x een grote investering maar daar kunnen we wel langer gebruik van maken....

We hebben het geld er nu voor.. dus koop ik liever alles nieuw... zoals een kinderwagen etc.... gewoon meteen een goeie!

Maar goed iedereen zijn eigen he....

9. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik ben ook niet zo happig op 2dehands :oops:

dus wij hebben ook alles nieuw :)

10. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Wij hebben de babykamer ook via via gekocht, de meubeltjes zagen er netjes uit en de prijs sprak me ook wel aan dus ik zou niet als de meeste hier zeggen gewoon eens kijken op marktplaats want daar staan hele leuke dingen tussen... Succes

11. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Tja als het echt niet jullie smaak is zou ik het niet doen hoor!

12. Niet meer actief

wij hebben het 2de hands gekocht, gewoon omdat we het onzin vonden om nieuw te kopen voor die korte tijd. De volgende dame gaat ook in dat kamertje en misschien bij de daaropvolgende, dat weer een oude nieuwe kamer kopen..

Maar het moet wel hetgeen zijn wat jullie leuk vinden. VInd je het net ff niets.. Dan kijk je toch gewoon op MP voor een leuke kamer!

13. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    We zouden een 2e hands kamertje overnemen, maar op het laatste moment toch nieuw gekocht.
    Was een super aanbieding en veel meer onze smaak.

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    dat is een kwestie van smaak, geld en wat je ervoor ove rhebt!
    Wij of zeg maar beter IK wilde dit absoluut niet! Ik ben geen type voor tweedehands {helaas :oops: } Wij hebben ervoor gekozen om het kamertje en de wandelwagen ed nieuw te kopen... het enige wat wij tweedehands hebben maar dan wel van de zus van mijn vriend is het badje een buggy en de box, oja en de handoekjes en washandjes! verder helemaal niks!
    Ik denk dat je goed moet rond kijken...
    Wij hebben geen belachelijk duur kamertje van 1000euro!
    Maar wel een heel heel mooi!
    Bij de babysuperstore gekocht! Daar hebben ze goede aanbiedingen!

Dus tja is maar wat je wil.... En zoveel geld waren wij nu ook weer niet kwijt al zeg ik het zelf... tegenwoordig is toch alles duur!

15. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Als het niet je smaak is, zou ik eerst even rondkijken of er wat is wat je wel echt heel mooi vind. Je kunt dan altijd nog beslissen of je dit kamertje neemt, of toch een die je wel mooi vind.

Succes!

16. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Zijn de meubeltjes niet nog een beetje op te leuken door stickers of andere accesoires? Anders lijkt het me heel makkelijk om het over te nemen.. Maar als je op marktplaats een betaalbare en veel mooiere babykamer vind dan zou ik dat doen!

17. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    mijn schoonzus heeft destijds uit bezuiniging op marktplaats een kamertje gekocht.
    Wij hebben alles nieuw gekocht in de uitverkoop bij Baby superstore van Asten en waren nog goedkoper uit.

Wat ik dus wil zeggen, het hoeft niet perse goedkoper te zijn als je het 2ehands koopt!

18. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Ik heb nog een hele leuke witte kamer te koop staan.
    Hij is in goede conditie , compleet en de kleur is wit.
    Bedje , grote kleding kast , comode , en plankje.
    4 delig dus.
    Bij intresse ff laten weten . (prive berichtje) ;)

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Onze babykamer komt ook via MP. En iedere keer als ik hem zie, ben ik weer blij. Tweedehands vind ik geen enkel probleem. Maar als het echt niet je smaak is, en ook niet je smaak te maken is, zou ik het niet doen. Er is zoveel te koop, er komt vast iets dat en je smaak is, en betaalbaar. Maar met verf of leuke accessoires kom je misschien ook heel ver.

20. jantina72

jantina72 Actief lid

11 jul 2006
    107
    0
    0
    Tja, ook wij hebben nieuwe meubeltjes gekocht. Maar op marktplaats staan ook hele leuke dingen. Als het echt je smaak niet is (en je kan het niet naar je zin opknappen), dan zou ikgewoon eens op marktplaats kijken. Of iets nieuws kopen in de aanbieding.

Deel Deze Pagina