Zoete aardappels

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 13 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik gooi ze in de curry, in de soep, ik maak er friet van of rosti, ik heb er wel eens een stamppot van gemaakt maar ze bevallen me vooral goed gekookt in salades. Met chili kip, avocado en zure room bijvoorbeeld.

2. Humava

Humava Niet meer actief

Ik heb er laatst friet van gemaakt. Vond het erg lekker

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Mmmmm ik heb ze een paar maanden geleden 'ontdekt' en ben fan! Onlangs soep van gemaakt (boekje van de plus stond een makkelijk recept) en dan een stuk geitenkaas erdoor/erbij.... Mmmmm!

Ik ben vooral fan van de combi met geit, maar ook als frietjes uit de oven zijn ze heerlijk!

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Hoe krijgen jullie ze enigzins normaal gesneden, is er een handig trucje? Die dingen zijn zo verschrikkelijk hard. Ik doe ze meestal ook met wat kruiden, beetje olijfolie er over in de oven.

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik schil ze met een dunschiller en dan met een santoku-mes in brokken hakken:p

6. Islah

Islah Niet meer actief

Ik houd er niet zo van. En al helemaal niet ter vervanging voor gewone aardappels. Frietjes wil ik bv echt niet zoet eten. Ik zou het dan eerder in een curry oid gebruiken, net zoals pompoen.

7. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Hmm heerlijk, ik heb er al een paar dagen zin in..
    mijn moeder doet dat in de tajine met vlees en andere groenten

8. Sifra

Sifra Niet meer actief

Hier ook vnl. als ingredient in de tajine

9. Logan

Logan Niet meer actief

Ik maak er altijd frietjes van. De aardappels schillen en in reepjes snijden. Pan met water vullen en ze een halfuur laten weken. Kokosolie smelten in een pannetje, de aardappels drogen en op en ovenschaal met bakpapier leggen. Kokosolie eroverheen, beetje (zee)zout met knoflook poeder eroverheen en dan de oven in. Ik vind ze echt heel lekker.
    Doe ze zelf altijd wel ipv rijst of aardappels, dan heb ik gewoon een avondje meer groente op m'n bord.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Op zo'n manier lijkt het me dan wel weer lekker!

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik maak er puree van met een beetje zout eroverheen. Daarnaast groene groenten en mager rundvlees! Super gezonde en verantwoorde maaltijd heb je dan

12. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Nou, ze zitten nu in stukjes en gekruid in de oven. Ben heel benieuwd hoe ze smaken. Wordt vervolgd! :D

13. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Even tussendoor en hopelijk kan iemand mij er snel een antwoord op geven: is het normaal dat ze best hard blijven in de oven? Ik heb ze niet voorgekookt, maar in blokjes in een ovenschaal gedaan met kokosolie eroverheen (dat was een recept van internet) Ze zitten er nu al 30 minuten in, en zijn nog vrij aan de harde kant. Heb ik iets niet goed gedaan? Of worden ze niet zo zacht als patat?

14. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Nou, uiteindelijk waren ze toch nog vrij zacht geworden, maar ik moet zeggen dat ik de smaak op een gegeven moment erg eentoning vond worden en ik heb mijn bord zelfs niet leeggegeten. Niet voor herhaling vatbaar. :)

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Vandaag ook gegeten, uit de oven, ik vind het lekker :) samen met kip en rode kool, hmmm..

Deel Deze Pagina