Hallo allemaal, Ik heb de stomer/blender van avent. Super apparaat vind alleen vind ik dat na het stomen wel erg veel stoomvocht bij het fruit of groenten zit. Als het dat met al het vocht gaat malen is het heel erg dun, geen normale dikte voor fruithap/groentenhap naar mijn idee. Giet ik het vocht af is de dikte wel goed maar gooi ik dan juist niet alle vitaminen weg? Graag jullie ervaringen en tips. Alvast bedankt
Elke (volgende) bewerking van groente en fruit gaat ten koste van de vitamines (meestal). Ik snap uberhaupt niet wat de zin is het van het stomen van fruit? Fruit eten we normalitair toch gewoon rauw? Groente kun je ook even op de normale manier stomen en met een vork prakken, dan raak je de minste vitamines kwijt.
Ik neem aan dat je fruit stoomt om het wat zachter te maken. Lijkt me anders lastig om een appel te pureren Maar is het een fijn apparaat? Ik overweeg nl m ook aan te schaffen. Hoe lang duurt het stomen bijvoorbeeld gemiddeld?
Ik heb hem ook! Ideaal ding! Maar hoelang stoom je? Ik stoom n.l niet zo lang (vooral fruit niet, groente wel) en dan valt het vocht heel erg mee!
van fruit stoom ik de appel zo iezo ongeveer 5 minuten soms iets langer als ie nog niet goed gaar is anders krijg ik het niet goed glad. aangzien mijn zoontje 4 maanden is een geraspte appel voor hem geen optie, hetzelfde als het prakken van groenten. Edn: ik vind het een fijn apparaat, fruit stoom ik om het idd iets zachter te krijgen anders krijg je het echt niet tot een mooie puré. Het ligt eraan welk fruit, een appel ongeveer 5 minuten een peer heel kort 2 minuten ongeveer en groenten is ook wisselend ongeveer 10 minuten. adi: wij eten fuit inderdaad rauw mij is geadviseerd dat het voor baby's beter is om het iets te garen. Dan heb ik het over een baby van 4 a 5 maanden. Zo te merken ben jij met 6 maanden begonnen en snap je mij inderdaad niet. Baco als je fruit niet zo lang stoomt hoe lang stoom je dan wel ongeveer? en krijg je het dan wel nog als een gladde puré?
Ik stoom dan inderdaad 5 min, niet langer. Wil je gladde puree dan mix je gewoon wat vaker. Je krijgt het er wel glad mee. Ook de keus van de appel (zacht, zoet of hard, fris) scheelt enorm in de stoomtijd. Wij zijn ook later begonnen met de hapjes maar voor de eerste periode heb ik ook alles glad gemaakt omdat hij enorm zat te kolhalzen.
Niet perse niet snappen, maar het advies is om met 6 maanden te beginnen met bijvoeden en dan hoef je al die dure fratsen niet uit te halen om je kindje te laten eten, met 6 maanden is je kindje toe aan echt eten en niet aan gladde papjes...
Hierbij noem je meteen een flink aantal nadelen van dit soort apparaten op. Zoals Adi al zegt, fruit hoeft niet gestoomd te worden, tenzij je een zwaar allergisch knd hebt. Peer die rijp is is meestal zo zacht dat je 'm met een vork fijnprakt, appel kun je raspen. Meeste groente kun je na stomen gewoon prakken. En kan je kind niet overweg ermee, dan is het er gewoon nog niet aan toe, heel simpel.
Ik heb dit onderwerp geplaats omdat ik graag advies wil mbt de blender/stomer van avent en niet om afgekraakt te worden. Ik geef mn zoontje vanaf 4 maanden al een fruit hapje omdat hij daar al echt aan toe was en als er iemand is die daar anders over denkt, prima maar laat mij dan met rust. Baco dank je wel voor je advies, ik denk idd dat ik het dan te lang stoomt. ik ga het eens korter stomen en langer malen.
Wij hebben hem ook en zijn er erg blij mee! Voor appel gebruik ik de stomer wel, maar dan maar even. Met groente heb ik eigenlijk niet veel last van kookvocht...
Wij hebben hem ook... Hier ook begonnen met 6 maanden met bijvoeden en dat ding toch vaak gebruikt! Fruit eigenlijk nooit erin gestoomd, behalve bijv bij witlof,aardappel en appel... Maakte gewoon altijd kleine blokjes en stoomde het zo, daarna evt nog prakken op het bord. De blender bijna nooit gebruikt. Het teveel aan vocht goot ik ook altijd af, anders kon ik het ook in een beker doen zo dun...
ik gebruik hem ook, al wordt het nu wel iets minder. Meneer eet steeds meer met ons mee. Fruit heb ik nooit gestoomd en hier kreeg hij ook met 4 maanden voor het eerst fruit. Een appel is rijp ook goed fijn te krijgen, zonder dat je hem stoomt. En het is eigenlijk altijd goed gegaan hier, hij heeft er nooit last van gehad. Wat betreft het teveel aan vocht, ik deed bij alle groente er al snel een aardappel bij en dat compenseert weer voor het vocht, dan heb je het vocht echt nodig, anders is het veel te dik voor ze. Dus dat zou je kunnen proberen.
Ook ik heb de Avent Stoom/blender en vind het echt een goede aanschaf, ben er heel blij mee! Als er teveel vocht in zit na het stomen dan giet ik het af.