help!!! Hoe dreumes en peuter door laten slapen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by meidenhuis, Feb 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Mijn oudste (over 2 weken wordt ze 3 jaar) en mijn middelste (nu 20 maanden) slapen niet door!!! Mijn pasgeboren baby slaapt zelfs langer door!!!

Mijn oudste komt sinds de middelste bij haar op de kamer ligt ook ineens voor een fles roosvicee snachts.
    Mijn middelste is altijd een huilbaby en slechte slaapster geweest en komt gemiddeld 1 tot 2x per nacht voor een fles pap of roosvicee.

Ik heb alles al geprobeerd: laten krijsen (want huilen is het niet meer te noemen)

Bij het naar bed brengen zeggen dat ze geen fles meer krijgen als ze wakker worden

Water in de fles doen (wat ze niet willen en vervolgens beginnen te krijgen)

Etc.............

Hoe krijg ik ze van die fles af?

Hoe laat ik ze doorslapen?

En hoe voorkom ik dat ze beiden smorgens om 06.30 naast mijn bed staan en niet meer verder willen slapen?

Beiden doen smiddags ook geen dutje meer. Ik breng ze wel naar bed maar ze breken letterlijk de boel af (met krijsen en anders met stoute dingen doen).

HELP!!!!!!!!!!!!! Een oververmoeide moeder!!!!!!!!!

2. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Zo dat klinkt inderdaad wel zwaar! Ik heb ook 3 kids in de redelijke zelfde leeftijd maar slapen alle 3 wel door.

de middelste slaapt s'middags nog wel maar de ouste ook niet. Breng hem wel naar zijn kamer en heeft daar ook een klein tv staan voor de middag (schaam) weet dat die nogal jong is daarvoor maar mama wil ook even uurtje rust in de middag en zodat die andere 2 ook nog lekker rustig kunnen slapen.

Maar moet zeggen dat het met tv hier dan wel prima gaat zijn kamer is trouwens wel helemaal leeg want als meneer zich verveelt gaat die ook kattenkwaad uithalen!

Tsja met fles in de nacht kan ik je niet helpen ik denk toch doorzetten met water en flesje gewoon op de kamer neerzetten zodat ze zelf kunnen pakken?

Ik moet er eigelijk ook bij zeggen dat de kamer van onze oudste altijd op slot zit anders is het ook geen doen en gaat die 40x zijn kamer uit. Hij wordt soms dan rond 7 uur wakker als papa gaat werken maar doordat die zijn kamertje niet uit kan gaat die na 10 minuten mopperen weer lekker verder slapen tot 10:00 :$

3. wapa

wapa Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,136
    2
    0
    Hoi,

Is het geen optie om de jongste bij jullie op de kamer te laten slapen en in ieder geval de oudste twee (nog) niet bij elkaar op de kamer te laten slapen??

In ieder geval heel veel succes!

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou ze idd proberen te splitsen om ze goed door te leren slapen.
    Enne...t klinkt heel flauw, maar gewoon echt geen roosvicee meer geven. Als je echt wil dat t stopt moet je superconsequent gaan zijn. Roosvicee snachts is trouwens ook wel heel slecht voor de tanden zeg!
    En ja....half 7 is wel vroeg misschien maar niet abnormaal; kan je denk ik weinig aan doen. Waarom doet de middelste trouwens geen middagdut meer? Ook niet als je d'r alleen naar bed brengt? Meestal hebben ze dat op die leeftijd toch nog wel nodig.

5. hizi

hizi Niet meer actief

Mijn kinderen slapen ook samen de oudste is de jongste is 2.
    Die van 2 heeft nog echt zijn slaap nodig in de middag en slaapt ook 2 uurtjes .
    Ze zijn dan ook super vroeg wakker vaak al rond 6 uur half 7 dus echt abnormaal is het niet hoor ;) zou ook wel langer willen slapen maar helaas !!

Ja de fles niet meer geven was bij mijn oudste een drama, die kreeg tot ongeveer een half jaar terug nog een fles melk naar bed.
    Ik ben daar toen abrupt mee gestopt omdat ik het een ontzettend rot gezicht vond zo een groot kind met een fles.
    Ze heeft dagen gehuild maar ik heb niet toegegeven heb alle flessen weg gegooid want de jongste dronk al niet meer uit een flesje maar uit een rietjesbeker.
    Ik zou ze ook gewoon laten huilen en dan echt alleen water geven, dat krijgen ze hier ook.
    Mijn jongste wordt nog wel eens wakker in de nacht voor water en kan dan ook heel hard huilen maar mijn oudste slaapt daar eigenlijk altijd door heen, maar miss idd een idee om de jongste en oudste samen te leggen?

Succes tis lastig als je nachtrust wordt verstoord!

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    half 7 is niet raar hoor. Je kunt nou eenmaal niet verwachten dat je kunt uitslapen met kleine kinderen in huis.
    Hier is het regelmatig 6 uur, nou ja het zij zo. Ik maak er geen punt van.

Onze dochter krijgt een tuitbeker water mee naar bed, dus als ze snachts dorst krijgt, kan ze water pakken.
    is dat geen optie? Gewoon in een antilektuitbeker?

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    ik zou trouwens sowieso geen zoetigheid geven snachts.

8. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ik vind half 7 niet heel vroeg. Ze hoeft van mij dan niet meer te slapen. Ze gaat lekker boekjes lezen in haar bed.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wat bedoel je met dat laten krijsen?
    Ons jochie heeft ook wel periodes dat hij niet wil slapen, maar aandacht wil in de nacht. Als er verder echt niks aan de hand is (pijn, bang, etc) dan laten we hem brullen. Wel elke 15 minuten kijken en instoppen, maar niet meer aandacht geven. Ok, het duurt wel een poosje, meer dan een uur de 1e nacht. Maar uiteindelijk wordt het wel stil. De 2e nacht is het al beter, nacht 3 is het na 5 minuten brullen voorbij. En dan is het weer goed.

Sowieso geen zoet drinken geven, dat is niet zo goed voor de tandjes. Al is 1 keer een zoete fles beter dan de hele nacht door kleine slokjes sap/melk..

Share This Page