Mag je die gewoon eten als je zwanger bent! Op het potje staat verse roomkaas ! Hij komt dus uit de supermarkt en niet bij de kaasboer vandaan! Wie weet het! Heb er zoooo zin in!
"vers" betekent gewoon "niet gerijpt" (zoals harde, goudse kaas bijvoorbeeld) en heeft niks met wel of niet pasteuriseren te maken. Als het bij de supermarkt vandaan komt is het zeker gepasteuriseerd, dus gewoon lekker opeten
o ja hoor dat mag best. Ik was er ook verzot op Zat er steeds om te zeuren, van die peppadews. Ik kocht ze eerst vers van de AH in een klein bakje. Toen zagen we ze in een potje bij de AH dus die gekocht omdat ze langer houdbaar zijn en dan kon manlief ze zo pakken als ik er savonds weer om begon. Maar ... daarna nooit meer zin in gehad .. zoooo gek. Maar eetsmakelijk voor jou hoor. No prob.
En bourcin? Heb heel erg zin om van de week of komende week eens pasta met champions, spekjes, spinazie en...bourcin te eten....erg lekker (al moet je beetje rekening houden met dat je daarna niet al te fris ruikt...haha) maar nu vraag ik me af of bourcin niet onder 'verboden kazen' valt....:S Iemand daar verstand van?
je moet kijken of er ''au lait cru'' op staat , als dat erop staat mag je het dus NIET hebben. Staat er ''gepasteuriseerd'' op dan mag je het WEL hebben! het gaat om de rauwmelkse kazen.
Boursin is zo gepasteuriseerd als het maar wezen kan, anders kon je het niet zo lang bewaren Gewoon lekker van genieten dus!
Ja ondertussen had ik dat ook ontdekt in de winkel Fijn om toch zo'n beetje alles te kunnen eten...Ik moet zeggen dat ik erg weinig last van misselijkheid heb tot nu toe, alleen soms en dan heb ik tegelijkertijd verschrikkelijk zin in eten...als ik dan iets kleins eet dan gaat de misselijkheid meteen weer over. Tja, mag niet klagen