Ik ben zelf een beetje zoet-af zeg maar. Halfzoet gaat dan nog. En idd, de wijnen van Chénet zijn goed. De zoete witte van Canei vind ik echt te zoet. Als ik daar 2 glazen van op heb, heb ik het gevoel dat het glazuur van m'n tanden springt...
Spatlase en Asti heb ik meestal. Erg lekker, vooral de laatste. volgens mij heeft elke slijterij die wel, en hij kost ongeveer 4,50 Echt een aanrader hoor!
De eerste zoete witte wijn die ik leerde drinken was Alte Weintradition. Gewoon uit de supermarkt, meestal vlak boven de grond, waar de goedkope producten meestal staan. hihi Hij is geloof ik maar 1,69 of zo, echt heel goedkoop en zeker zoet.
Hey, die heb ik hier nog staan, heb ik al eens gekregen. Hmm, trek em vanavond meteen maar open dus. Thanks Fairy tale! Anders had ik hem vast na een paar jaar en een stoflaag van 10 centimeter weg gegooit
Ik vind hem nog steeds erg lekker. Ik ben niet zo van de droge wijn en rood vind ik ook niet heel lekker.
Moscato d'Asti ? Die hebben wij als 'champagne' gedronken op onze bruiloft . Niemand bij ons houd van echte champagne, dus hebben wij deze geleverd aan het restaurant waar we het feest vierden. Zelfs de niet-wijndrinkers, vonden hem erg lekker! Die was ik alweer vergeten... moet ik toch weer eens een keertje halen Bij de slijterij van de Bas van der Heijden is hij trouwens nog goedkoper volgens mij.
zoo wat een reacties zeg.. en wat een verschillende soorten wijnen..! haha ik ga ze maar es allemaal uitproberen. elke dag een nieuwe fles haha dan ben ik over een halfjaar alcoholist nee de Asti Vind ik ook erg lekker die had ik nog thuis staan dus heb gister lekker 2 glaasjes van gedronken heeeerlijk. is het trouwens wel goed om zo vaak wijn te drinken? niet slecht voor je gezondheid? er zitten toch druiven in? hihi Nou Meiden Proost hé! zal aan jullie denken als ik aan t uitproberen ben
hihi, nou er zitten volgens mij zowiezo best wat calorieen in. Volgens mij is rode wijn overigens gezonder dan witte. Er staat me iets bij dat iedere avond 1 glas rode wijn, gezond zou zijn.... Lekkere rode wijn : Mavrodapne of Patras (lekkere zoet, griekse wijn, 1 van de weinige soorten rode wijn die ik lust) , of wacht, is dat voor een ander topic
Ik had laatst zoete witte wijn van Super de Boer. Op het etiket staat Duitsland...was lekker. Lambrusco en canei vind ik ook lekker.
Ik haal bij de supermarkt vaak: Graves Superieur (of zoiets ) Etiket kan of wit of zwart zijn. Fles is gewoon doorschijnend.. Hier ook sinds kort Muller-Thurgau (lieblich) een duitse wijn (volgens mij te koop bij de AH) Is doorzichtige fles met wit en roestkleurig etiket. Deze is minder zoet dan de Graves Superieur