Samen met vriendinnetje maandagavond een kookworkshop gehad Vooraf gezegd dat ik zwanger ben Voorgerecht was biefstuk met allerlei kruiden wat we klaar moesten maken. Heb het met plezier klaargemaakt, met plezier laten staan, houd sowieso niet van bief Mijn vriendinnen maakten daarna gevuld vlees met vruchten. Heerlijk, dacht ik, eet ik dat lekker op! Aan die vrouw gevraagd of er iets op zou komen wat ik niet mag hebben, nee hoor! Krijgen we het vlees voorgeschoteld, zit er een rode saus overheen. Mijn vriendin keek verbaasd, want dat had zij niet gemaakt. Achteraf die vrouw dus. Vriendin dacht dat het rode bessensaus was, niet dus! Ik deed me tong aan de saus, en dat spul brandde mn tong haast weg. Direct mn mond gespoeld Ik naar die vrouw, en vragen wat het was: heerlijk, wijnsaus zegt ze met veel alcohol! Vond dit zo rotstreek, had haar nog gevraagd of er iets bij de kip zou zitten wat ik niet zou mogen. Ach, één keer gaf toch niks zei ze toen Gelukkig is de wijnsaus niet door mn keel gekomen (als het alleen maar aan mn toog is gekomen kan het toch geen kwaad??) Als nagerecht iets met rauw ei, ook met veel plezier laten staan! Gelukkig was er een patatboer in de buurt Al met al was het gezellig, maar we waren wel erg ontevreden over hoe die vrouw met gerechten rekening had gehouden met mij, terwijl ik voor de tijd aangegeven had zwanger te zijn Wou mijn ontevredenheid even delen!
Ik zou me over zo weinig via je tong niet druk maken. Maar wel heel stom dat ze daar geen rekening mee houdt of het überhaupt even zegt!! Ik snap je onvrede zeker!! Hieronder nog een linkje met uitleg over koken met alcohol. Ik ben zwanger en drink daarom geen alcohol. Kan ik wel een gerecht eten dat een kwartiertje heeft staan pruttelen op het vuur? | PuurGezond
Het spijt me, ik ben opgehouden met lezen na de zin "Gelukkig is de wijnsaus niet door mn keel gekomen (als het alleen maar aan mn toog is gekomen kan het toch geen kwaad??)" Gezien alle eerdere topics over eten, snot en hoesten kan ik je alleen maar aanraden of een goed boek te kopen dat je informeert, of eens een goed gesprek aan te gaan met je vk en je zorgen met haar te bespreken. Misschien klinkt dit vreselijk onaardig, dat is niet zo bedoeld. Maar je komt zo gestresst over in je topics dat het je misschien rust kan geven..