Haarverf er alweer uit

Discussie in 'De lounge' gestart door ShampooL, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dag dames,

Ik heb zo'n 1,5 week geleden mijn haar roze geverfd. Nu, 1,5 week later, is het roze er alweer uit. :(

Mijn zus, die een pro is in felle kleuren verven vond dit apart. Zij heeft 100 verschillende merken geprobeerd en 'Stargazer' was de beste. Bij haar wast deze er niet uit.

Voordat ik de roze verf gebruikte, heb ik mijn haar ontkleurt. Echter werd het niet volledig wit, maar blond/geel. Ik dacht; dit is geen probleem want er stond op de verpakking van het roze flesje dat de verf niet pakt op volledig ontkleurt haar (wit).

Ik heb de volgende opties verzonnen die kunnen uitleggen waarom de verf er nu al uit is.

- Ik heb de roze verf er niet lang genoeg in laten trekken. (30 minuten)
    - Mijn haar was niet goed genoeg ontkleurt, daarom dat het roze niet heeft gepakt.
    - Ik had niet genoeg roze haarverf. (Ik had namelijk net niet genoeg aan 1 flesje)
    - Pech gehad, fabrieksfout, nog eens proberen.

Wat denken jullie?

Ik wil het dus nog eens proberen. Zal ik dan:
    - opnieuw mijn haar ontkleuren? en dan roze erin.
    - gewoon het roze over mijn uitgewassen roze gooien?
    - ander merk proberen? (zo ja, welke dan?)

Alvast bedankt! :)

2. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    staat op het pakje dat het niet pakt op volledig ontkleurt haar dus eerst verven, platinawit ofzo. Mijn buurvrouw is kapster, als zij haar haar weer eens apart gekleurd heeft is het er ook met een week wassen weer uit, dit doordat het haar ontkleurt is.

3. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Kan best zo een kleuren moet je vaak een paar keer in zetten voor het goed blijft

4. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    ff wat anders...roze? Maar echt knalroze en aangezien je niet genoeg hebt aan 1 flesje dus lang? .LEUK..mag ik een foto zien?

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hoe vaak heb je het gewassen?
    Ik heb het onderste gedeelte van mijn haar roze en ik kleur het eens in de 2 weken denk ik.
    Ik was mijn haar om de dag.
    Ik gebruik Directions trouwens, de Rose Red.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik blondeer mijn haar trouwens 1 keer in de 2 maanden. Ik gooi de nieuwe kleur gewoon over de oude kleur heen.

7. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Weet niet of het een kwakkel is of niet, maar ik heb altijd gehoord dat kleuren of permanenten niet gaat als je ongesteld bent? (weet natuurlijk niet of dat het geval was, maar wie weet?)

8. ShampooL

Ik was mijn haar om de dag.
    Ik heb baby pink.
    Ik heb schouderlengte haar. Het verbaasde me dus ook dat ik aan 1 flesje niet genoeg had.

Ik denk dat ik dan de roze kleur over mijn huidige roze (-achtige) kleur gooi. Straks na m'n werk maar weer een flesje halen dan :)

.. ik haal ook meteen wel zo'n blondeer set. Als het niet lukt dan maar vanaf het begin beginnen. :)

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Niet direct weer blonderen hoor, dan blijft er weinig van je haar over.
    En developer 6% nemen, is vaak meer dan genoeg.
    Mijn haar komt tot halverwege mijn rug, en ik kan mijn haar ongeveer 8 keer verven met een potje van Directions.
    Ik kam het altijd goed uit, met een ombra borsteltje. Je hebt echt heel weinig nodig.
    Heb je het ook op handdoek droog haar gedaan? Alleen gewassen met shampoo, en niet met conditioner? Want na de conditioner kleuren werkt niet, omdat de haarschubben al dicht zijn.

Mijn haar, het is roze hoor maar ziet er wat rood uit op de foto.

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik zou even bellen en vragen of t normaal is dat t er zo snel uit is, en of ze tips hebben.. ik had het bij Syos met een cherry red en kreeg 2 verpakkingen gratis opgestuurd.

11. ShampooL

Gaaaaf! :D

Ja, ik had het tussen het blonderen en het verven alleen met shampoo gewassen, niet met conditioner.
    Ik ga even google-en op 'Directions', ben erg benieuwd!
    Ik zette(?) de verf op handdoek droog haar.

Thnx!

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Het heet eigenlijk La Riche Directions. Potje kost tussen de 7 en de 11 euro.

13. ShampooL

Ik heb even gezocht op 'Directions', maar het heeft eigenlijk alleen maar slechte reviews.
    "Het pakt niet", "Het gaat er na een week alweer uit", "Ik moest het 2x verven" etc..

Daarnaast hebben ze geen 'Baby Pink' :D

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Volgens mij is het zo dat je na het ontkleuren even een tijdje moet wachten met verven.. Het liefst een paar dagen. Dan pakt de verf beter, schijnt.

15. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Maar het is toch vrij normaal dat de felle kleuren er zo snel uit gaan..
    Was hier ook standaard. Rood bleef nog wel iets zitten. Maar dat werkt anders met pigment wat ik mij zo kan herinneren.

16. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Ja ShampooL, helaas blijven die felle kleuren bij niemand echt lang zitten. Misschien als je het een paar keren vlak na elkaar doet ( met tussenpozen van 2 weken ofzo) dat de kleur iets meer fixeert. Ik zou zeker niet opnieuw bleken, zo hou je geen haar meer over..
    wel jammer he, je zag er echt stoer uit met je roze haar:D
    Succes!! Pluisje

17. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Zwemmen gaan, niet je haar wassen en dan Stargazer, Manic Panic of La Riche Directions erin doen :)
    Werkt perfect bij mij!

Ik verf mijn haren/voorste plukken al bijna 10 jaar in gekleurde plukken.
    Blauw van Stargazer pakt niet bij mij. Magenta en Tropical Green duurt bij mij echt meer dan een maand om totaal te verbleken naar blond.
    Hou er rekening mee dat dit semi-permanente haarverf is. Het wordt vaak met elke wasbeurt lichter.
    Oh en bij mij werkt het ook heel goed als ik heel koud mijn haren was.

18. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Oh en zeker niet weer gaan ontkleuren! Je moet als het ware het verf gaan "stapelen"
    De eerste periode werkte ik het elke week bij, met nu als gevolg dat ik het roze bijna niet meer kwijtraak :p

19. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
  20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh? Ik hoor alleen maar goede dingen over Directions.
    Ik verf er echt al een hele tijd mee, nooit klachten over.
    Heb nu weer de Flamingo besteld, die is echt knalknal roze.

Deel Deze Pagina