Eindelijk had ik mijn thee gevonden. Heerlijk zoethoutthee! Zat gemiddeld op 4 koppen per dag. Vind al zo weinig lekker smaken... Was ik gisteren bij vriendinnen en die vertelde mij dat zoethout bloeddruk verhogend werkte! Dit wist ik nu niet! Wat moet ik nu drinken..... Sorry moest even mijn hart luchten
ik heb gehoord dat zoethoutthee niet mag tijdens de zwangerschap, weet ff niet meer waarom zal t ff zoeken voor je
Tis idd nadelig voor je bloeddruk. 2 kopjes ofzo kan echt geenkwaad, je moet t alleenniet gaan overdrijven. Als je aanleg voor hoge bloeddruk hebt zou ik het zowiezo overslaan
Ik drink ook altijd zoethoutthee, de enige thee die ik lekker vind, zolang je geen aanleg hebt voor een hoge bloeddruk kan het geen kwaad en met mate drinken natuurlijk.
tja voordeel is dat de vk elke maand je bloeddruk opneemt dus asl je te veel drinkt je dat relatief snel merkt leuke anecdote met de koffiejuf op mijn vorige werk: "oh is dat bloeddruk verhogend? ik had heel neit geproefd dat er ZOUT in zat" *grinnik nog even na*
Thanks voor jullie reactie! Ik baalde echt gisteren toen ik t hoorde. Ik dacht nou daar gaat mijn overheerlijke thee! Maar gelukkig mag ik nog wel 1 of 2 kopjes.. Over 2 1/2 week weer naar de VK ben benieuwd of ze er iets van zal zeggen (mijn bloeddruk dan). Als die goed is, dan g blijf ik idd lekker de thee drinken Trouwens weet iemand of sterrenmix (blik van zonnatura) thee wel mag? Zit nl. anijs en ook weer de zoethout in... Is ook erg lekker. Groetjes Ief
hmm volgens mij was die minder goed om een andere reden tho... *denk* weet het niet preciees.. ik ga eens online gluren
Werken de kruidenmelanges Sterrenmunt en Zoethout bloeddrukverhogend? De gevoeligheid voor het bloeddrukverhogend effect van zoethout kan enorm variëren van persoon tot persoon. De ene persoon kan dus, zonder klachten te krijgen, meer zoethout consumeren dan de andere. Om een voor iedereen veilige bovengrens te stellen, heeft het wetenschappelijk comité voor de voeding (Scientific Committee of Food= SCF) van de Europese Commissie in april 2003 advies uitgebracht om in geval van dagelijkse consumptie niet meer dan 100 mg glycyrrhizine per dag te gebruiken. Om niet boven deze aanbeveling uit te komen adviseert Pickwick om de consumptie te beperken tot maximaal 2 koppen Zoethoutthee per dag, of maximaal 3 koppen Sterrenmuntthee. Indien u hiernaast nog andere zoethoutbevattende producten consumeert, adviseren wij u het aantal koppen aan te passen. zie ook: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0
Dames, Bloeddruk is niet de enige reden. De reden waarom zoethoutthee afgeraden wordt is: Zoethout - Glycyrrhizza glabra Afgeraden omwille van de menstruatiebevorderende werking en de phyto-oestrogene en baarmoederstimulerende eigenschappen. Daarenboven kan het kruid vochtvasthoudend en bloeddrukverhogend werken. Matig gebruik als keukenkruid is wel toegestaan;
ja zie je! Ik wist wel dat er nog wat anders was. Ik heb dat namelijk in het begin van mn zwangerschap ergens gelezen, maar wist niet meer waar en wat! waar heb je dat gevonden, want nu ben ik toch wel weer heel nieuwsgierig. Ik weet nog wel dat ik blij was dat ik dat spul niet lust, alleen de geur al bah bah
Op deze site: http://www.annetanne.be/vrouwenkruiden/zwangerniet.html Ik weet niet meer hoe ik aan de link kwam. Maar had hem in mijn favorites bewaard. En via google, vind je misschien ook wat meer info. Er zijn veel verschillende soorten sterrenmix theeën. De hoeveelheid zoethout en anijs varieert per merl. Kijk even op de diverse doosjes. In de sterrenmix van AH zit bijvoorbeeld minder zoethout dan in die van Pickwick. En die van Zonnatura bevat weer minder zoethout dan die van AH. Ook vind ik de zoethoutthee van Jacob Hooy zachter van smaak dan die van Zonnatura.
Thnks! Jeetje zijn best veel kruiden eigenlijk waar je voorzichtig mee moet doen he? Hopelijk hebben die 2 weken dat ik gemiddeld 4 kopjes zoethoutthee dronk, geen schade aan de baby gebracht. Bah moet er niet aan denken... word je lekker onzeker van....
mja ik had ooit een hele mooie site met waar precies stond wat je wel/niet mocht nemen en waarom maar kan hem niet meer vinden
Nee geen schade aan de baby, hoogstens wat hogere bloeddruk. Ik heb daar totaal geen aanleg voor en eet dus gewoon drop, drink gewoon sterremix etc. Als blijkt dat mijn bloeddruk omhoog gaat , dat stop ik daar uiteraard onmiddelijk mee.