even een vraagje ik ben op het moment (nog) niet zwanger maar we gaan volgende maand proberen voor een 2de, nu ben ik ook op dieet allez dieet ik eet gewoon veel gezonder. maar wat ik wilde weten is ik gebruik nu zoetjes van candarel ipv suiker moest ik zwanger zijn en het nog niet weten (lets hope ) kan het dan kwaad voor het kleintje? mag ik ze tijdens de zwangerschap ook blijven gebruiken of toch maar niet; ben wat vroeg met de vraag maar vroeg het me gewoon af. groetjes Talia
zoetjes/candarel is eigenlijk nooit echt gezond. Dit i.v.m. de aspartaam. Advies van mijn dietist destijds was om suiker te nemen en steeds wat minder suiker te gebruiken. Ik gebruik nu helemaal geen suiker meer in mijn thee. Maar het kan niet meer kwaad tijdens je zwangerschap.
Ik heb het van de week nog aan de vk gevraagd. Is niks van bekend dat het kwaad kan voor de baby, zei ze. Al geldt natuurlijk wel dat overmatig gebruik sowieso niet gezond is. Ook niet voor jezelf. Maar gewoon zoetjes in de koffie en thee (waar je toch ook mee moet minderen) is echt niet erg.
Ik gebruik ook gewoon zoetjes hoor.. Gewoon niet te veel, dan kan het vast geen kwaad.. (al ben ik geen dokter of vk hoor! )
Uberhaupt kun je het beste de Natrena zoetjes gebruiken, daar zit geen aspertaam in. Veel zoetstof is altijd ongezond, dus idd in je kopje koffie, dat gaat nog wel.