Hallo, Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt voor het lezen en beantwoorden van mijn vraag. IK heb een zoontje van 8 weken, hij krijg nu zo ongeveer 3 weken kunstvoeding; nutrilon omneo Nu lees ik op de doos dat hij met zijn gewicht van ongeveer 5.5 kilo 5 voedingen mag van 180+6 schepjes = 200ml ongeveer 2 weken terug kreeg hij dit ook best vaak op, de afgelopen 3/4 dagen niet. Wat ik merk is dat er helemaal geen "schema" is, ik schrijf op hoelaat en hoeveel melk hij drinkt maar soms is dit wel 10 flessen per dag met verschillende hoeveelheden. ( niet 10 x 200ml voor de duidelijkheid ) (ook toen hij flessen van 200ml kreeg dronk hij er dan bv 3 per dag zo goed als leeg en de rest steeds kleine beetjes verdeeld over de dag) Hij spuugt trouwens haast bij elke voeding wel wat uit. Volgens mij heeft hij veel zuig behoefte want telkens als zijn speen uit zijn mond valt dan begint hij te huilen tot hij hem terug krijgt. (daardoor denk ik vaak ook dat hij honger heeft wat soms ook wel zo is) Ook in zijn slaap hoor en zie ik hem best vaak doen net of hij op een speen zuigt, terwijl zijn speen al uit zijn mond is gevallen. In slaap vallen doet hij helaas ook moeilijk,het lijkt net of hij zich wakker probeert te houden. Mijn vraag is hoe kan ik een vast schema aanleren voor het voeden, en hoeveel ml per flesje moet ik dan geven? S'nachts krijgt hij ook nog 2 flesjes, terwijl ik al best vaak gelezen heb dat baby's van 8 weken hun laatste voeding rond 23.30 krijgen al doorslapen .
Hallo! Qua hoeveelheid zit je goed tussen de 800-1000ml per 24 uur. Om wat langer de tijd tussen flesjes te kunnen krijgen zou je de vezel johannesbroodpitmeel toe kunnen voegen. Dit maakt de voeding dikker zodat het drinken langzamer gaat en de verzadiging beter intreedt. Zuigbewegingen maken kindjes vaker, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Net las het nogn iet doorslapen. Gemiddeld slapen kindjes bij 4 maanden door. Waarschijnlijk ben je met de vezel al geholpen. Die 6de voeding is nog prima hoor, 6x165ml zou je kunnen blijven aanhouden als het met de verzadiging wat beter gaat.Succes groeten Femke