Zoetstoffen in Spa&Fruit

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nispie, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Ik drink af en toe Spa&fruit (max. 1 glas per dag). Nu zie ik dat daar ook zoetstoffen in zitten.
    Op de website van het voedingscentrum staat dat zoetstoffen veilig zijn. Echter lees ik verder op internet dat cyclaamzuur weer onveilig zou zijn tijdens zwangerschap.
    Weet iemand hoe dat zit?

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik zou me er niet zo'n zorgen om maken. Dat ene glaasje per dag. Als het echt ongezond was geweest dan zouden ze het niet verkopen. En als je zo gaat denken mag je niets meer eten of drinken.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou niet met die minimale inname hoor..

Kaneel tijdens de zwangerschap ia ook niet goed. Als je 6 potjes leeg eet..
    Gewoon met mate is er niks aande hand

In vruchtensappen zit ook vit.a maar dat is zoo weinig allemaal dat dat echt geen kwaad kan

4. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Daarom, kan prima. Zelfs meer dan één glaasje zou kunnen. Als je echt goed gaat kijken zitten er in onwijs veel dingen zoetstoffen.

5. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Feit is wel dat zoetstoffen niet gezond zijn, ondanks dat het voedingscentrum beweert van niet. Ze hebben er gewoon tot op de dag van vandaag geen bewijzen voor. veel fabricanten gaan sinds kort hun zoetstoffen ook vervangen door Stevia, dat is een natuurlijke zoetstof. Maar zoals de meiden hier al aangeven 1 glaasje zou volgens mij geen kwaad kunnen want dan kunnen we niks meer eten en drinken.

6. Tamara2703

Tamara2703 Actief lid

14 dec 2011
    492
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ook schadelijk is (zwanger of niet) is aspartaam,
    ze zeggen dat het veilig is, maar laatst is in het nieuws geweest dat het kankerverwekkend werkt. (nu zal dat met een minimale inname ook wel mee vallen) maar dan weet je het.

7. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Aspartaam zijn zoetstoffen. Zit in onwijs veel dingen en het is absoluut niet gezond nee.
    Alleen in kleine hoeveelheden kan het geen kwaad en het heeft sowieso geen directe gevolgen voor de baby (zoals rauw vlees wel kan hebben) dus af en toe een glaasje moet kunnen. En wil je het niet, goed zoeken naar frisdrank waar het niet in zit.

8. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is steeds meer over bekend, dat zoetstof echt een grote kankerverwekkende troep is! Ik neem het heel af en toe, omdat ik ook niet.te veel suiker wil nemen, maar voel me eigenlijk heel schuldig als ik het neem.
    Ik denk dat we over 10/20 jaar hetzelfde tegen zulke zoetstof aankijken, als hoe we nu tegen roken aankijken (wat zoveel jaar geleden ook geen kwaad kon).
    Stevia is echter een nieuwe zoetstof, die wel veilig is!

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik drink geen zoetstoffen als ik zwanger ben, tenzij 't op visite toevallig is. Mn kinderen krijgen ook geen zoetstoffen, ik vind 't rotzooi.

10. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik drink ook liever niets met zoetstoffen erin. Maar ik meng gewoon zelf spa rood met een lekkere vruchtensap...

11. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Dat is wel een goede tip! Ga ik ook eens proberen, bedankt :)

12. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Alles met maten;) Behalve rauw vlees natuurlijk:)..
    Als je op al die zoetstoffen gaat letten kan je beter spa blauw gaan drinken;)

13. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Er word wel onderzoek gedaan naar het verband van aspartaam en vroeggeboorte.. Ik heb dan meer dan het minimale gedronken in mijn zwangerschap van de 1e. die kwam 3 maanden te vroeg. Er is geen reden gevonden voor die vroeggeboorte. Was gek op optimel.. Kwam er na de bevalling pas achter dat daar ook aspertaam in zin. www.kleinekanjers.nl/tag/aspartaam-2/
    Je kan er ook veel op google over vinden met de combi aspartaam vroeggeboorte.
    Zoetstoffen kan je denk ik het beste vermijden, zwanger of niet..

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.293
    16.695
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Welnee kan echt geen kwaad.
    Je mag maximaal 4 glazen light drank per dag.
    Tegenwoordig zou alles kankerverwekkend zijn dus al die berichten neem ik niet meer serieus.
    Soms drink ik weleens Cola Light maar krijg van Light produkten alleen maar honger dus dan neem ik liever een glas gewone cola.De baby krijgt er sowieso niets van als jij een aantal glazen Light drinkt.

15. stayfunny

stayfunny Actief lid

25 jan 2012
    134
    0
    0
    Roosvicee 50/50 is ook een goed alternatief, geen toegevoegde zoetstoffen of suikers. Geef het ook aan mijn zoontje mee naar school, en dan vul ik het ook nog een beetje aan met water. Kan je denk ik ook aanvullen met water met koolzuur.

16. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kwam er van de week achter dat Lipten Ice tea (koolzuurvrije variant) green tea, ook met Stevia gezoet is! Dat drink ik nu dus veel, wil niet te veel suiker, maar echt geen andere zoetstoffen binnen krijgen. En idd, Spa rood met een beetje limonade of sap neem ik ook regelmatig.
    M'n moeder vertelde dat in AH cola ook Stevia zit, maar heb ik zelf nog niet gekocht. Maar voor je eigen gezondheid en die van je kindje kan je het het beste zvm vermijden!

Deel Deze Pagina