Hoe vertel jij het aan je ouders/vrienden/familie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door candle85, 6 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. candle85

candle85 Actief lid

19 jun 2015
    484
    67
    28
    Dag dames!

Ik ben nog niet zwanger helaas. Ik ben Vorig jaar juni'15 gestopt met de pil en nu dus een jaartje bezig. Ik zit nu op 6/7dpo en zit dus op het wachtbankje waarbij ik weer ga fantaseren over wat als...

Nu leek het me leuk om dit topic te openen met de vraag: Hoe vertelde jij aan je ouders dat jullie in verwachting waren? En hoe aan je vrienden of andere familieleden? Maakte je dit ook kenbaar op bijvoorbeeld facebook en zo ja hoe?

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij zijn best nuchter volgens mij:
    Eerst naar mijn ouders gereden en tijdens de koffie gezegd dat we iets moeten vertellen: we zijn zwanger :)

Daarna naar mijn schoonouders gereden: gezegd dat we iets moeten vertellen: we zijn zwanger :) het was passen die de rest van de broers en zussen kwamen ook. Hen ook op die manier verteld.

Facebook heb ik wel maar zet er nooit wat op. Dus dat ook niet.

Op het werk tegen mijn teamleider gezegd dat ik mijn zomervakantie ik wilde trekken (was net voor mijn verlof) en deze achter mijn zwangerschapsverlof wilde plakken ;)

Het verdient geen orginaliteitsprijs maar tja, tegenwoordig is het volgens mij al origineel als je het gewoon vertelt ;)

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Wij hebben het bij dochter met kerst verteld. Bij mijn ouders met een klein cadeautje en een briefje er bij of er de volgende kerst een stoel bij mocht worden geschoven.

En bij mijn schoonfamilie ook zo'n zelfde boekje en een kerstkaart (in stukjes dat iedereen een stukje moest voorlezen) en dan uiteindelijk er onder xxjes van baby (achternaam van ons)

Op facebook heb ik een rijm gezet:

'het gevoel dat je krijgt als je 2 streepjes ziet verschijnen
    Het idee, dat er een wonder gebeurt in je lichaam
    Het wonder dat je voelt groeien, bewegen en leven
    Wetend dat je dat na 9 maanden in je handen kan houden.

Dat is maar op 1 manier te omschrijven.
    Wij worden papa en mama!'

Als ik zwanger ben van de 2e wil ik graag dat dochterlief het aan iedereen verteld.

4. candle85

candle85 Actief lid

19 jun 2015
    484
    67
    28
    Net wat je zegt koekie, het is momenteel origineel wanneer je het gewoon zegt zonder teveel poespas. Ik zelf vind het altijd leuk om iets te doen, omdat ik graag ceeatief bezig ben.

Leuk gedichtje! Wij hebben een hond waar we zelf nog wel eens foto's van plaatsen op Facebook in zijn gekke bui. Wie weet gaan we daar wat mee doen.

5. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Hahah dat vind ik ook wel leuk om over te fantaseren. Ik ben een beetje van het type dat ik me altijd wat schaam voor zulke dingen? Net als vertellen dat we verloofd waren, ik vind het leuk maar tegelijkertijd heel genant om zo in de kijker te staan ofzo?

Dus ik verwacht dat ik tegen mijn ouders gewoon zou zeggen "He trouwens, je wordt opa/oma." :D

Mijn schoonouders hebben al een lading kleinkinderen, dus daar hoeft het niet zo bijzonder denk ik hihi. Waarschijnlijk iets van, "oh ja, d'r komt er nog eentje bij."

6. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Mijn ouders hadden een eigen zaak en zouden de volgende dag voor het laatst de winkel open hebben voor ze met pensioen zouden gaan. Op de avond daarvoor hebben wij ze een cadeautje gegeven met de tekst 'nieuwe functie en bezigheid voor jullie pensioen'. In dat pakketje zaten sokjes met ' i love opa', slab met 'i love oma' en een lijstje met de echo.

Mijn schoonouders: hadden op zondag te horen gekregen dat ze weer opa en oma zouden worden, op maandag kreeg mijn schoonzus een BBZ. Wij woonden destijds aan de andere kant van het land. Dus op vrijdag zijn wij eerst naar hun gereden en heb ik mijn schoonmoeder een blad gegeven ' Trots' (blad voor opa en oma). Een artikel ging over 'als je dochter zelf moeder wordt' of iets in die trant en daar heb ik schoondochter van gemaakt. Ze zag het gelijk bij het uitpakken en natuurlijk huilen, wat een week. Daarna nog lijstje met echo foto gegeven.

Mijn broer en andere schoonzus een voorleesboekje gegeven met 'je kan me nog niet horen, je kan me nog niet zien.. maar als ik ben geboren, wil je mij hieruit voorlezen dan misschien?'.

Verder iedereen gewoon verteld.
    Niet op FB vermeld, daar ben ik persoonlijk niet van.

Voor nu heb ik ook al een ideetje..
    Ik vind het t-shirt met grote broer etc. allemaal een beetje afgezaagd en het gaat er in eerste instantie om dat er een kindje bij komt, niet dat er iemand broer/papa/mama wordt.. vind ik.

Laat zelf lichtblauwe en lichtroze m&m's bedrukken met
    baby #2
    en dan doe ik die in een glazen wek potje die we dan aan de opa's en oma's, ooms en tantes geven.
    Maar dat is nog niet van toepassing ;)

7. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Wij gaan onze dochter een shirtje aan trekken met de tekst
    `Geef me een dikke kus, want ik wordt grote zus`.
    Mijn familie weet dat we bezig zijn om zwanger te worden, dus hun gaan we ´t vroeg vertellen, mijn schoonfamilie pas na de termijnecho!

Deel Deze Pagina