kan ik zo snel alweer zwanger zijn

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Mamvan2Zoontjes, Dec 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamvan2Zoontjes

Dec 20, 2012
    8
    0
    0
    Ik Ben op maandag morgen 3 december 2012 bloed verloren, ik heb meteen de huisarts gebeld, en ik mocht al snel naar het ziekenhuis om een echo te laten maken. In het ziekenhuis hebben ze via de inwendige echo geen zwangerschap kunnen uitsluiten, maar mijn zwangerschapstest op 28 november 2012 was over en duidelijk positief.

Ik moest bloed gaan prikken en ja hoor mijn HCG was 140.
    of het was een prille zwangerschap of een miskraam.
    Mijn Baarmoeder was al schoon, vrijdag 7 december 2012 weer bloedprikken en een echo maar nog steeds niks te zien en mijn HCG is gedaalt naar 90. en verloor ook al geen bloed meer van gisteravond. maar omdat mijn HCG daalde, bleek dit een miskraam te zijn die ik al verloren was voor dat ik maandag de echo kreeg toen mijn baarmoeder ook al leef was.

Wij zijn eigenlijk na mijn bloedingen door gegaan met klussen.Nu heb ik gister 19 december 2012 een test gedaan en deze was positief, zou het toch nog kunnen dat ik HCG in mijn bloed heb of is het echt zo dat ik toch opnieuw zwanger ben geraakt, Kun je eigenlijk wel opnieuw zwanger raken als je nog HCG in je bloed hebt.

Tevens heb ik ook al 2 dagen gevoelige borsten, en ben al 2 dagen misselijk. dit had ik ook voordat ik de miskraam kreeg. Ik verwacht mijn menstuarie eind december begin Januari, maar ben in spanning het is net alsof ik mij weer zwanger voel, ik kan morgen bij de huisarts bloed gaan prikken om te kijken hoe mijn HCG ervoor staat.

ben benieuwd naar andere verhalen, die ongeveer in het zelfde schuitje zitten net als wij, wij willen heel graag een derde kindje.

2. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

Nov 3, 2008
    1,066
    1
    38
    Het is hcg kan nog heel lang in je bloed zitten.. ik denk eerlijk gezegd dat je niet alweer zwanger bent want dan moet je tijdens dat jij nog hcg in je bloed had een eisprong hebben gehad. (en dan test je nu heel vroeg positief.)

3. babyzoe

babyzoe Actief lid

Aug 15, 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Het kan wel degelijk hoor!ik heb 11 juli me mk gehad en teste 12 augustus weer positief, was zwanger van een tweeling zelfs!Ben er eentje verloren maar de ander doet het prima!ben nu 22 weken!ik teste 18 juli nog positief van de mk dus je kan blijkbaar wel een eisprong hebben met nog hcg in je bloed!Wil je geen valse hoop geven, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

4. Marianne1987

Marianne1987 Actief lid

Sep 14, 2012
    156
    0
    0
    Het kan iid wel, hier 6 nov vmk gehad en testte 5 dec weer positief, ben nu 5 weken en 4 dagen, echo gehad en er was een vruchtzakje te zien dus goede hoop!!

Bij mijn vorige zwangerschap in aug 2010 mk gehad en toen gewoon ongesteld enzo geweest, maar kwam erachter dat ik 12 weken zwanger was in dec dus ook meteen daarna weer aangeteld...

Ik hoop het voor je!!

groetjes Marianne

5. jupke

jupke Niet meer actief

Als ik zo de verhalen van anderen leed lijkt het mij niet onmogelijk. Alleen zat daar wel steeds 4 weken tussen 1e en 2e positieve test.

Bij TS is het krap 20 dgn. Lijkt me erg vroeg. Kan natuurlik, bij een korte cyclus.

Wat ik niet zo goed snap; waarom bij de huisarts meteen wen echo en bloed? Zie daar t nut niet van in.

Nu kon je bij een echo niet veel zien en daarvan nog meer stress.

6. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Ik heb een miskraam gehad begin november. We hebben een nieuwe IUI gehad vorige week woensdag;exact 7dagen geleden!

Sinds vandaag heb ik last van steekjes in men buik. Bij de vorige zwangerschap had ik dit niet.

Ik hoor wel vaak dat je snel weer zwanger kan worden, maar dit zou toch echt een wonder zijn!?
    Ik gooi er morgen een testje tegenaan!!!

7. nyke

nyke Niet meer actief

Ts, ik ben benieuwd of je zwanger bent.. ik hoop het voor je ;)

8. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Deze morgen testje gedaan en er zat een licht streepje. Niet echt een streepje maar een roze schijn. Denk dat dit nog pregnyl is.

Ik probeer morgen niet te testen! ;)

9. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Wat spannend! Hier ook wat vraagjes:
    Vijf weken geleden is ons zoontje levenloos geboren, ik was toen 25 weken zwanger. Nu hebben we vanaf 3 weken na bevalling weer een paar keer voorzichtig gevreeën. Ik ben nog niet ongesteld geweest sinds bevalling. Vanmiddag deed ik kruidvattestje omdat ik me ineens beetje onrustig erover voelde en er verscheen heel vaag een streepje. Kan ik echt nu alweer zwanger zijn? Of komt dit nog door bevalling?

10. babyzoe

babyzoe Actief lid

Aug 15, 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Allereerst wat vreselijk dat je je zoontje bent verloren!Heel veel sterkte met het verwerken hiervan!

Ik kan natuurlijk niks met zekerheid zeggen, maar omdat je je kindje zo laat bent verloren, is het gewoon een bevalling en na een bevalling duurt het soms wel zes tot acht weken voordat je weer ongesteld word, dus denk eerlijk gezegd dat het nog Hcg van je zwangerschap is....
    Als je wel weer opnieuw zwanger bent, dan kom je daar hoe dan ook achter binnenkort..

Liefs Baby

11. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

@babyzoe, dank je! Het is heel verdrietig ja. We wisten vanaf 19 weken dat er iets flink mis was en hebben de weken erna dus heel intens beleefd. We wilden, toen we nog niet wisten dat het mis was met ons kindje, ook al snel een broertje of zusje voor hem. En dat is niet veranderd, alhoewel we nu nog in rouwfase zitten en het wel erg snel zou zijn.
    Ik dacht ook dat het door zwangerschap nog komt, maar op internet kon ik er geen duidelijkheid over vinden. Ik las verschillende keren dat je HCG al na 3 weken weg was na bevalling..lijkt mij erg snel.. maar als ik maandagochtend nog een keer test en ik twijfel, bel ik verloskundige even.

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Juffie wat vreselijk voor jullie...dit is gewoon de angst van alle ouders, je kindje verliezen..

...maar...ik denk ook dat je nog hcg van je zwangerschap bij je draagt...ik had ook tot 12 weken na mijn curretage nog positieve testen (wel steeds vager) er zat nog wat restweefsel..en dat was dus geen ver gevorderde zw....

Bij mijn zoontje heb ik voor de lol getest, had nog stapels testen over, en rond week 8 na de bevalling werden ze witter dan wit.

13. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Dank voor jullie meedenken! Ik ben gelijk na bevalling gecuretteerd omdat placenta te vast zat en niet mee kwam. Baarmoeder is toen compleet 'schoon' opgeleverd zonder restjes oid. Ik wacht nu verder af tot menstruatie weer start. Aan de ene kant zou ik best snel weer zwanger willen zijn, niet ter vervanging van ons zoontje, maar omdat ik nu weet hoe bijzonder het voelt om moeder te worden.....

Share This Page