zojuist bij een koophuis gekeken.. ben verliefd!

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ja die trucjes gebruiken ze allemaal ;)

en het kan soms echt lang duren er kan ook uren overheen gaan terwijl je aan het bieden bent, maar je ze doen ook meer op een dag!
    Je bent niet de enige waar ze op dat moment mee bezig zijn, en het contact met de verkopers enzo moet ook maar soepel verlopen is ook niet altijd zo he ;)

succes en ben benieuwd hoe het gaat aflopen ;)!

2. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Maar je kan ook vette pech hebben, net als wij gehad hebben.

Ook een huis op het oog, en tijdens de 2e bezichtiging zei de makelaar dat ze net die ochtend een bod hadden gekregen.
    Jaja, dachten wij....zal wel.
    Helaas was het de waarheid en is het verkocht...en niet aan ons.

Onertussen meerdere huizen bekeken en dat was 10x niks. Vorige week weer een huis bekeken en we vinden het beide geweldig. Grote speeltuin voor mn deur, kinderboerderijtje zit 100 meter verderop. Goede aansluiting op de snelweg, rustige wijk waar kinderen nog op straat kunnen spelen.
    (1 km van de MacDonalds af, leuk voor mn grote kinderen, hahaha)
    3 grote slaapkamers en op zolder zijn er makkelijk nog 2 hele grote te maken.
    Deze keer hebben we dus maar wel een aankoopmakelaar geregeld en die heeft al contact gehad en vlgde week gaan we een 2e keer kijken en tot die tijd worden er geen biedingen aangenomen. Een makelaar is dus wel zinvol dan.
    Bovendien heb je toch een makelaar nodig om de koopakte na te laten kijken, om je advies te geven wat je er zelf in wilt laten zetten (bv...wat te doen als het huis afbrand ondertussen? Of de mensen zijn er niet uit op de afgesproken datum..)
    En je hebt ook een taxatierapport nodig en een makelaar geeft je advies over de min. en max. prijs die t waard is, kan beter onderhandelen dan jij, er komt voor hem geen emotie bij. Kortom, genoeg redenen voor ons om het met makelaar te doen.
    Tis wel zinvol om rond te bellen over de kosten, dat kan wel 700 euro schelen....

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

morgen eindelijk de 2e bezichtiging! iemand nog tips? wil het echt goed doen en me niks laten aanpraten...

4. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :D en hoe is het gegaan?
    Of heb je het nog...
    Niete meteen te uitbundig zijn hahah en gewoon ook je verstand gebruiken en niet alleen vanuit je hart reageren en beredeneren.
    succes!

5. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wij hadden gisteren de 2e bezichtiging en vandaag een bod gedaan. Nu wachten op het tegenbod...spannend. Mijn gsm zit aan mn lijf vast geroest :-D

6. veertje

veertje Fanatiek lid

Spannend hoor.
    Ik hoop dat ze met jullie bod akkoord gaan of een mooi tegenbod doen waar jullie op in kunnen gaan.

7. Marieke1983

we gaan vanavond kijken. daarna gaan mijn vriend en ik rekenen en kijken of we het willen betalen. daarna bod doen en een bouwkundig rapport laten opmaken.
    Mijn vriend kan alleen niet mee vanavond.. baal als een stekker. ik ga met een oom die verstand van zaken heeft. de bewoners wilden absoluut niet later dan 6 uur afspreken. ik heb een aantal uur vrij moeten nemen omdat ik uit rotterdam moest komen en mijn vriend zit in amsterdam vandaag en mocht niet eerder weg. erg handig.. :(

8. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ah joh komt vast goed, en anders aangeven dat je ook nog es samen met je vriend wil komen na deze bezichtiging ofzo.

Succes meid!

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Heel veel suc6!

10. veertje

veertje Fanatiek lid

En al wat gehoord?

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan gisteren! :D

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ja..vertel vertel vertel!

13. Marieke1983

op zich ging het goed, er moet wel veeeeeeeel meer aan gebeuren dan we hadden gedacht en veel dingen moeten ook direct gebeuren. (dak, schoorsteen, kozijnen) daarbij heeft iemand 2 dagen terug een brandende kliko tegen de schuur aan gezet en die is volledig afgefikt... geen fijn idee.
    dus.....ik denk dat als we gaan bieden het ver onder de vraagprijs wordt, er komt echt zeker weten een bouwkundig rapport. schuur wordt onder verzekering van de oude bewoners weer opgebouwd.
    dus....we gaan er even een nachtje over slapen. andere geinteresseerden zijn afgehaakt dus we hebben nog even de tijd gelukkig.

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hmmm, das een beste domper... En het zijn nou ook niet bepaald kleine klusjes die je zo even opknapt. Ik wens jullie veel succes met jullie besluit :)

15. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Succes inderdaad...er komt vast en zeker wel een mooi huis voorbij..of deze wordt het en dan is t ook goed.

Je hart volgen maar ook je hersens blijven gebruiken :)

Deel Deze Pagina