Altijd maar weer schoonmaken...

Discussie in 'De lounge' gestart door me mama, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me mama

me mama Lid

3 nov 2008
    68
    0
    6
    Ik ben erg benieuwd hoe jullie dit doen.
    Sinds ons zoontje er is kom ik bijna niet meer toe aan schoonmaken overdag ;).
    Ieder spaarzaam uurtje 's avonds sta ik dus te boenen en voor mijn idee draai ik er af en toe een beetje in door.
    Hoe vaak maken jullie schoon?
    En dan bedoel ik echt wc, stofzuigen, dweilen, alle kamers met een sopje, noem maar op.
    Het lijkt wel of ik ieder dag weer aan de gang kan, want dan is het alweer vies (of nou ja, niet schoon dan in mijn ogen).
    Volgens mijn vriend kan het best allemaal wat minder, maar ja, die doet voor de rest niet zo veel.
    Ik heb al eens gedacht aan een schoonmaakschema, maar dan voel ik me helemaal een freak!
    Alle tips zijn welkom!

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    elke dag helaas. Mijn lijsten:

Alles soppen: elke dag
    Stofzuigen: 2x per dag
    Dweilen: 4 keer in de week
    WC: om de dag
    Badkmer: elke week.

heb 4 langharige katten die er een grote klerebende van maken dus moet wel.

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    waarom lukt het overdag niet?
    als mijn meisje ontbeten heeft gaat ze even voor de tv dan maak ik een sopje neem alles af doe stofzuigen en dweilen en als de vloer droog is mag ze weer rondhobbelen.
    als ik de keuken uitsop zet ik haar op het boxkleed in de keuken met een paar mannen enlepels hebben ze de grootste lol.
    een sopje door de wc is nog geen 5 minuutjes.
    en als ze naar bedje gaat doe ik badkamer/wasafhalen/strijken/
    nu ben ik helemaal klaar voor morgen wand t word mooi weer..
    en met mooi weer ga ik er heerlijk op uit.
    en smiddags tijdens haar slaapje doe ik wel weer wat.

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Weet wat je bedoeld al krijg ik van mensen vaak de vraag of ik nog wat anders doe dan schoonmaken:)
    Nu is L. nog zo klein dat hij geen rommel maakt, maar zijn kamertje wil ik wel graag schoon houden.. we hebben twee honden waar 1 enorm uit haart.. Probeer zoveel mogelijk overdag te doen.. ging tot vorige week redelijk goed, maar nu slaapt hij al een paar dagen nauwelijks overdag en 's avonds vertik ik het om schoon te maken..

1x per twee weken breng ik L. altijd even een paar uurtjes naar de tante van mn man zodat ik de grote dingen in huis kan doen (wc, badkamer enzo) nouja eigenlijk ga ik dan het hele huis door..

echt tips heb ik niet, ik doe ook maar wat haha

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    uhhhh pannen bedoel ik

6. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Stofzuigen doe ik iedere dag omdat we een hond hebben en 2 katten, daarnaast ook iedere dag even een doekje overheen (tafel, kasten enz)
    De was als het nodig is, zo'n 2x in de week
    Dweilen 1x per week.
    Wc iedere dag even een doekje over de bril en pot.
    Badkamer doe ik als ik onder de douche vandaan kom en grondig 1x per maand ofzo.

7. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    doe ik als mijn meisje slaapt, voor elke dag die ik niet hoef te werken heb ik mijn vaste dingen, niet echt een schema en t kan wel afwijken maar het lukt wel. Beetje jammer dat ze steeds minder slaapt.
    probeer nu meer te doen overdag als ze aan het spelen is.

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    afstoffen, stofzuigen en dweilen iedere dagn behalve op dinsdag en woensdag dan werk ik overdag.

Als ik overdag vrij ben dan is de ochtend tot een uur of 10 samen met Quinn keuvelen, en daarna moet hij zichzelf even vermaken, want mama moet even dingen doen.
    Vanaf het begin al zo gedaan, en hij weet het ook, mama is bezig.
    Ik leg echt niet alles opzij omdat Quinn er nu is, en hij moet ook leren zichzelf te vermaken.

Ik was voordat Quinn erwas, ook een enorme poetsmuts, maar geloof me dat trekt bij, je kan immers niet de gehele dag achter je kind aanlopen met een doekje

9. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Kun je die mannen even toelichten?

10. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    :) ik zie al dat je pannen bedoelt :)

11. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik poets gewoon niet zo veel als anderen denk ik, vind het niet zo nodig.
    Is natuurlijk geen oplossing voor jou, maar misschien kan je eens kijken naar of het echt wel nodig is wat je allemaaal doet.
    Alle kamers met een sopje? Heb ik nog nooit gedaan hoor, ik stofzuig en dweil, neem stof af met zo'n handschoen als ik het zie liggen.
    Wc, elke keer dat ik doortrek gaat er heel veel water door de pot ;) en als er zichtbaar vuil is of kalk doe ik met schoonmaakazijn.
    Badkamer, ja, stofzuigen/dweilen eens in de week misschien.
    Waar bij mij de meeste tijd in gaat zitten is afwassen elke dag.

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ik denk een paar pannen?

13. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    Zo nu mijn lijstje ( ben wel thuis blijf mama)

om en om de dag stoffen zuigen en dweilen!
    Heb geen huisdieren! De trip trap en 1 vierkanten meter onder mijn zoon zijn stoel word wel elke dag gedaan en veeg daar dan ook en BOEN daar alles!!! Verder houd ik de was redelijk bij! De strijk is een ander verhaal!!!

Ik ben redelijk makkelijk! ( en dan bedoel ik niet dat ik vies ben maar) ik vind het belangrijker dat mijn zoontje een leuke dag heeft, dus als de zonschijnd dan gaan we daar eerst van genieten voordat ik aan het huishouden begin....en is dat pas morgen dan is dat zo!
    Mijn man is ook redelijk makkelijk en de visite heeft pech!

14. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    Oja de badkamer doe ik als ik onder de douche sta en de wc om de dag!

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Tja als jij vindt dat je het niet kan bijbenen en het eigenlijk te druk is zal je het toch moeten minderen hoor. Je hoeft niet elke dag alles te doen.

Elke dag:
    - OPRUIMEN overal :(
    - Swifferen
    - Vaatwasser inruimenen en aanrecht/kookplaat schoonmaken
    - eet en salontafel even afnemen.

Verder:

2-3x id week alles afnemen woonkamer
    2x id week zuigen + dweilen
    2x id week wc
    1x id week keukenkastjes/oven buiten kant (tenzij eerder nodig)
    1x id week kasten ed in de gang
    1x id 2 weken deuren/kozijnen afnemen
    1x id 2 weken slaapkamer (nachtkastjes,spiegel ed)
    1x id 2 weken kyan ze kamer (plankjes,bed verschonen,commode)
    1x id week beetje witte reus badkamer op de tegels en dan met de wisser. Ook de wasbak even lapje lang. Echt hard boenen doe ik niet.

Dat was het zo een beetje, en dit zijn gemiddelden. De ene keer doe ik dingen vaker en de andere keer minder. Ik leg mezelf, zolang het netjes is en er nog geen kakkerlakken rondlopen:p geen verplichtingen op. Als ik geen zin heb doe ik het de volgende dag. En soms alles op 1 dag als ik een scheut krijg:p Dus hier geen schoonmaak stress. En tuurlijk ben ik het ook wel eens zat, nou dan stel ik het een dag uit en doe ik hoognodige.

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij hebben een schoonmaakster, die maakt elke week alles schoon, dus badkamer en boven dweilen doe ik nooit zelf.

Stofzuigen doe ik zelf 2 keer per week en 1 keer dweilen, we zijn op ma-di-wo overdag nooit thuis. Even alles lekker uitsoppen doe ik op zondag als mijn dochter slaapt. Opruimen doe ik wel dagelijks en meerdere keren per dag.

Het is hier misschien niet brandschoon, maar zeker niet vies hoor. Ik heb een hekel aan vieze huizen, maar elke dag soppen vind ik ook niet nodig, zo snel wordt het niet vies...

17. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    jeetje, wat zullen jullie het hier dan smerig vinden...

18. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik ben ook echt een huishoudkluns :) Ik probeer er altijd wel een soort ritme in te krijgen maar het lukt me gewoon niet :(
    Het is wel stukken verbeterd sinds mijn zoontje er is. Het is altijd (redelijk) opgeruimd in de huiskamer en ik heb sinds kort wel een vast ochtendritueeltje. Ik ruim de huiskamer + keuken op en stofzuig terwijl mijn zoontje in de box zit. Daarna kan hij lekker rondkruipen.

Verder houd ik de was ook bij, alleen het vouwen niet zo :)

Wat ik vaker zou moeten doen: wc poetsen (ga ik sowieso doen zo gauw zoonlief er ook gebruik van gaat maken ;)), dweilen, badkamer poetsen, boven stofzuigen.

19. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Ik wou juist dat ik er wat makkelijker in was.
    Dus gewoon ook eens wat tot morgen laten liggen... Ik probeer t wel maar vind t wel verdraaid lastig.
    Geen tips voor je meid. Misschien een schema toch wel handig? Gewoon globaal de dagen dat je wat doet?

20. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    HIer ook geen schema, ik werk 3 dagen op de dagen dat ik thuis ben stofzuig ik (2 honden, dus is wel nodig) verder erg stof aantrekkende meubels dus daar ook een doekje overheen als ik thuis ben.
    Dweilen 1x in de week en verder als ik denk dat iets nodig is. Of als dochter lang slaapt 's middags.
    En wel iedere dag even doekje over aanrechtblad.

Ik merk wel dat ik veel schoner ben geworden sinds ik moeder ben.

Deel Deze Pagina