Zojuist weegschaal in kliko gegooid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anouk2005, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Mijn vk weegt ook altijd. En inderdaad, met kleren en schoenen aan. Prima toch? Het gaat hen er echt niet om of je een kilootje teveel bent aangekomen, het gaat hen erom dat je geen (te) grote sprongen in je gewicht maakt, omdat dat een teken kan zijn van zwangerschapssuiker of van vocht vasthouden (en dus mogelijk een bloeddrukprobleem).

Dat je aankomt tijdens de zwangerschap is heel normaal, ik zit zelf ook al op een kilo of 8, en ben pas 24 weken ;) Maar zolang je gezond eet en genoeg beweegt is het gewoon onvermijdelijk. Daar verandert zo'n weegschaal niets aan hoor!

Ik weeg me thuis wel eens in de week (vaker lijkt me overdreven), om te kijken of er geen grote sprongen in zitten. Niet dat ik dan zou gaan diëten, maar nogmaals, het kan een reden zijn om je suiker of bloeddruk even een extra keer te laten controleren als de sprong te groot is.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Maar wanneer je bloeddruk ed gewoon goed is dan blijf ik het onnodig vinden om iedere keer te wegen.Hier krijg ik ivm mijn leeftijd met 26-28 weken ook een glucose intolerantietest en wanneer dit toch gewoon in orde is(wat ik ook verwacht)dan vind ik het nog steeds overdreven om iedere keer te wegen.Met mijn tweede zwangerschap hield ik enorm veel vocht vast maar ik had iedere keer een prachtige bloeddruk en een normaal suikergehalte en dat begrijp ik echt niet wat er de meerwaarde van is om dan op het einde bij iedere wekelijkse controle op de weegschaal te gaan staan.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Bij onze vk's hoef ik ook nooit op de weegschaal. Alleen bij het intakegesprek heeft ze naar mijn gewicht gevraagd. Bij mijn vòrige zwangerschap ook niet, alleen op het laatst een keer.

Ik weeg hier thuis wel af en toe, niet wekelijks. We hebben trouwens een analoge weegschaal.
    We hebben we een digitale gehad, maar die gaf ook steeds heel vreemde waardes. Ging ik 's chtends even wegen 65kg ga je er 2 minuten later weer op woog ik ineens 70kg ofzo. Gauw het ding weggegooid en een met een wijzertje gekocht.

4. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik zie het probleem van het wegen niet zo.
    Bij mijn VK wegen ze niet, maar ik doe dat thuis wel. Gewoon om het zelf een beetje bij te houden.
    Ben tot nu toe 5,5 kg aangekomen.
    Was me al een beetje zorgen aan het maken dat dat te weinig zou zijn, maar volgens de VK hoefde ik me geen zorgen te maken.

Deel Deze Pagina