halo dames, ik ben hier nieuw met al dat googlen op internet heb ik besloten om hier lid te worden. sinds ik 16 ben heb ik een onregelmatige menstruatie, af en toe kreeg ik wel van de huisarts diane 35 voor menstruatie op te wekken. nu ik 2 jaar getrouwd ben en 2 jaar lang geen pil heb gebruikt raak ik niet zwanger, ik en me man hebben een grote kinderwens MAAR HET LUKT NIETT voor de zomervakantie bleek er te zyn dat ik pcos heb, ik moest wat gewicht verliezen zei de gynocholoog ik kreeg een pil weer om menstruatie op te wekken daarna 7 maanden niet meer ongesteld geworden. afgelopen zomer ben ik in turkije onder controle geweest en heb ik een medicatie gekregen metformine. ik heb het niet gebruikt omdat ik graag met mijn gynocholoog wilde overleggen. al een maand gebruik ik ook etos zwanger worden pillen. vorige week dinsdag had ik een afspraak bij de gynocholoog en het was mijn 4e afspraak en nog steeds kreeg ik geen medicijnen ik wilde graag dat ze wat deed, ik heb me gynocholoog toen verteld dat ik graag iets wilde krijgen om zo snel mogeelijk wat te doen om zwanger te worden ze schreef me provera nuheb ik nog 3 dagen te gaan om een bloeding te krijgen maar ik wil best stiekempjes ook die metformine gebruiken ik zit er heel erg mee dat het zo lang duurt. de gynocholog heeft gezegd dat ik 10 kilo moet afvallen en dat we dan met de bahandeling gaan starten en dat ik dan clomid voor geschreven krijg. wat raden jullie mij aan zal ik die metformine gebruiken?? zijn er nog mensen die pcos hebben zijn er mensen die me kunnen helpen. ???? ben best verdrietig hierover dat het echt lang duurt, ja kilo's moetten ervan af maar dat is ook best moeilijk voor me heb nog de gynocholoog gezegd ja mevrouw ik word al een jaar niet ongesteld vind je het gek dat ik dikker worden die vieze spul gaat er niet uit en dan word ik ook dikker mensen helpppppppp
Ten eerste wat balen, dikke knuff! Metformine helpt niet om een menstruatie te krijgen. Wel helpt het bij het bevorderen van de baarmoederslijmvlies en de eicellen. Toch zou het advies van de gynaecoloog volgen. Ik ben ook 16 kilo afgevallen. Wel meer dan de gynaecoloog adviseerde (heb nu mt 38). Je wordt opzich niet dikker van het niet menstrueren, dat weegt geen kilo's. Vaak helpt het afvallen wel om een eigen eisprong te krijgen. Dit is dus denk niet het advies wat je wilde horen maar allicht het overwegen waard. Succes!
HOI KIEKIES, dankjewel voor je reactie, maar had jij ook pcos. het duurt echt best lang allemaal nu heb ik provera gekregen om ongesteld te worden ik weet niet wat ik moet doen. pff balen allemaal jo
Misschien lompe vraag maar hoe veel weeg je of wat is je BMI? Als ie namenlijk niet zo hoog is zou ik zeggen zoek een andere gyn..mijn BMI was erg hoog maar ik mocht wel met clomid starten, pas toen we over gingen naar hormonen spuiten moest ik eerst gewicht verliezen. metformine is medicatie die vaak gebruikt wordt bij suikerziekte maar bij vrouwen met PCOS soms een eisprong kan bevorderen. het is niet iets wat je effe een maand slikt maar dat zou je langere tijd moeten slikken, als niemand je hier een herhaalrecept geeft en je begel;eidt heeft het niet veel zin
hoi stefanie, mijn gewicht is 108 kg en mijn lengte is 1.67 wel overgewicht vorige week had ik een afspraak bij de gyno en die heeft me gezegd dat ik 98 kg moet zijn om te beginnen met clomid. sinds 3 dagen slik ik provera om ongesteld te worden. daarnaast gebruik ik ook etos zwanger worden pillen. ja ind dan heeft het geen zin ik heb een pakje van 60 stuks metformine ik dacht misschien kan ik het wel even een maandje gebruiken dat had de arts van buitenland voorgeschreven die mij ook zei dat ik pcos had. hoe is het bij jou allemaal gegaan dan ben je inmiddels wel moeder geworden
Ik heb op dit forum meerdere keren voorbij zien komen dat de etos zwanger worden pillen geen zin hebben bij pcos en het zelf tegen kunnen werken. Ik denk dat de gyn. je nog geen clomid geeft omdat het nog niet aanslaat omdat je gewicht te hoog is, maar ik weet het niet zeker.
toen ik vorige week by de gyno was had ik me medicijnenpakje bij me met daarin etos zwanger worden pillen en ze vond het heel goed dat ik er mee begonnen ben omdat er waarschijnlijk foliumzuur erin zit en nog vitamines die voldoende zijn. heb jij ook pcos want waarom word jij niet ongesteld dan zonder medicijnen sorry dat ik het vraag. ik denk ook dat mijn gewicht te hoog is voor clomid. nou nu afwachten over 3 maanden heb ik weer een afspraak en dan moet ik 10 kg kwijt
Je hebt hetzelfde onderwerp nog een keer open staan maar onder een andere naam? Daar heb ik gereageerd voor je http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/405904-2-jaar-getrouwd-pcos-help-wie-heeft-ervaringen-pcos.html
Ik weet niet waar je vandaan komt en of je eventueel reistijd over hebt om aan je kinderwens te werken, maar bij het Geertgen in Elsendorp (brabant) hechten ze geen waarde aan je gewicht. Wij zijn daar lang geleden ook heen gegaan omdat de gynaecoloog in het ziekenhuis mij niets voor wilde schrijven in verband met mijn gewicht.
hoii heb je ook pcos gehad dan, wat voor behandelingen geven ze is het een ziekenhuis, ik woon in den haag heb je misschien de naam ?
Ik kom ook uit dh, als ik vragen mag welk zkh zit je? In het ziekenhuis waar ik zit geven ze ook advies hoe af te vallen.
Toen ik in 2008 voor het eerst bij de gyn kwam had ik ook geen cyclus, werd helemaal niet uit mezelf ongesteld. Ik ben 1,65 en woog 110 kg en mocht gewoon met clomid beginnen al vertelde ze me wel meteen dat afvallen zou helpen. 50 mg, 100 mg en 150 mg sloegen allemaal niet aan. Dus 6 maand verder nog een eisprong gehad. Ik moest toen afvallen om verder te kunnen gaan met behandelen, hormonen spuiten. Ik ben toen afgevallen naar 95 kg (ik moest 10% afvallen, dat is meestal de richtlijn). Dit was wel heel erg lastig omdat je jezelf ook de schuld geeft van nog geen kinderen hebben, schuldgevoel, eten etc ach ja je kent de cirkel waarschijnlijk wel. Ik zou dus wel hulp zoeken bij een diëtiste. In juni 2010 mocht ik starten met hormonen spuiten en in augustus was ik al zwanger. Na mijn bevalling in 2011 weer geen cyclus en in december terug naar de fertiliteitsarts en mocht ondanks dat mijn gewicht 103 kg was starten met hormonen spuiten, tewrijl ik zelf bezig was met afvallen. in april was ik weer zwanger en nu is nr 2 er bijna ik zou gewoon verschillende ziekenhuizen bellen om te vragen wat hun beleid is met overgewicht. ik had gewoon een klein streekziekenhuis
Oh oke, ik zit in het haga bij de sportlaan. Daar geven ze ook advies hoe je kan afvallen. Ze willen dat je 5 tot 10% vanje lichaams gewicht afvalt.
ja bij hebben ze gezegd dat ik 10 kilo afmoet 10 % ook. binnen 3 maanden moet ik die kilo's kwijt daar geven ze ook adviezen ze hebben mij doorverwezen naar psyq obesitas afdeling waar allemaal vrouwen zijn met overgewicht en die moetten afvallen voor een kinderwens ben daar gegaan 1 maand lang iedereen begon met shake modifast ik had bijwerkingen duis ben ik er mee gestopt sindsdien ook niet meer aanwezig in die groep ben weg van daar dus me gyno zei ja dan moet je maar die 10 kilo thuis kwijt nou moet ik mijn eetpatroon bijhouden. het is wel moeilijk. wat hebben ze bij jou allemaalgedaan dan? al begonnen met behandelingen medicijnen etc?
ja ik moet ook nu 10% afvallen maar je gewicht van 2008 is net als die van mij nu en jij mocht wel lekker clomid gebruiken ik nog niet ik heb nu voor het eerst provera gekregen om me mentruatie op te wekken word een van deze dagen ongesteld weet niet of volgende maand mijn menstruatie van zelf komt denk niet maar ja
Nou ja, "lekker" clomid was het ook niet helemaal want het is echt rotspul en de reden waarom het niet aansloeg heeft volgens mijn wel ook met mijn gewicht te maken. Ik werd na provera ook niet weer vanzelf ongesteld
Het lijkt me vrij sterk dat Clomid niet aanslaat vanwege overgewicht. Daar heb ik ook geen last van. Overigens, 10% afvallen is normaal, dus iemand die 130 kilo weegt moet 13 kilo afvallen (=117 kilo) en iemand die 110 kilo weegt moet 11 kilo afvallen (=99 kilo). Daar zit bijna 20 kilo verschil in. Die persoon die 130 kilo woog zit na het afvallen nog niet eens op het startgewicht van de persoon die 110 kilo woog. Juist daarom vind ik het zo'n onzin dat vrouwen met overgewicht niet geholpen worden. Bij het Geertgen denken ze daar gelukkig anders over. De sfeer is daar heel huiselijk. Geen kille wachtkamers, maar lekkere banken e.d.. Dokters hebben geen enge, witte jassen aan maar gewoon hun eigen kleding, en ze zijn ontzettend aardig, daar mogen de gynaecologen die ik in het ziekenhuis tegen ben gekomen een voorbeeld aan nemen.. Wij zijn ontzettend blij dat we daarheen zijn gegaan. En Clomid slaat hier dus perfect aan, ondanks mijn overgewicht Er zijn overigens ook genoeg vrouwen met een prima BMI waarbij Clomid niet aanslaat. Artsen wijten dingen die mislopen gewoon veel te graag aan overgewicht.