ik had het net in een ander topic die al geopend was gevraagd maar dacht kan beter zelf een topic erover openen. Hoelang mag je kind van bijna 3 maand zonder drinken? We leggen emma om 7 uur op bed s avonds. Dan maken we haar wakker om 11 uur voor nog een voeding. (die drinkt ze ook helemaal leeg). Soms word ze s nachts nog wakker voor een voeding. Maar soms ook niet en slaapt ze tot 6 of 7 uur s morgens. Ik geef haar de voeding om 11 uur omdat als ze doorslaapt ze lang zonder drinken zit. Ook krijgt ze dan niet altijd genoeg binnen zonder die voeding. Ze drinkt nu de laatste 3 dagen meer en ook altijd flesje leeg (mama en papa erg blij mee). Maar als we de voeding van 11 uur weg zouden laten tot hoelang zou ze dan mogen? toch niet de hele nacht tot 6 uur (dus 12 uur zonder eten?) lijkt me zo lang.
volgens mij tellen ze: Per pond gewicht, 1 uur doorslapen... Ik kende die regel indertijd nog niet en mijn dochter sliep daardoor met 8 weken al van 7 tot 7 - simpelweg omdat wij op verzoek voedde (kunstvoeding) , ze werd overigens gewoon helder wakker etc en ze sliep overdag niet zo veel. Volgens mij zou het dus wel mogen binnen nu en een paar weken, maar dan moet je kindje overdag wel wat meer gaan eten, zodat ze in elk geval wel genoeg binnenkrijgt.