zolder opruimen! pfff..

Discussie in 'De lounge' gestart door peetjuh23, 19 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Nou we gaan vandaag de knoop doorhakken en een begin maken met het opruimen van onze zolder. Nou nou nou het is echt niet normaal ik denk zelfs dat ik een grote vrachtwagencontainer nodig heb voor alle zooi die we de laatste jaren hebben verzameld! :confused:
    Hebben jullie misschien nog goeie tips voor me? Aangezien ik heeeel erg slecht ben in dingen weggooien :oops: ... Hier word echt van alles bewaard in het kader van "dat komt misschien ooit nog wel van pas"of dat wil ik niet wegdoen omdat...." .
    Mijn moeder is 5 jaar geleden overleden en nu heb ik ook nog heel erg veel spullen van mijn vader gekregen toen hij ging verhuizen, maar alles wat mij herrinert aan mijn moeder kan ik ook echt niet wegdoen. Ook al doe ik er niks mee of vind ik het niet mooi zoals 2 oude bruine stenen beeldjes van 2 hondjes. Nou zullen jullie denken . "dan gooi je het toch weg"maar dat is nou net het probleem. Dus alle tips zijn welkom, ik hoor ze graag! Ik wil nu mijn huis toch eindelijk wel een keer netjes hebben en zo netjes dat ik ook nog eens wat weer kan vinden zonder dat ik het nieuw moet kopen omdat ik het niet kan vinden tussen de zooi! :rolleyes:

Alvast bedankt!

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Tja ben er ook niet zo goed in maar misschien bedenken dat jullie allebei 3 dozen vol mogen houden en iets groots en dat wat niet meer in de dozen kan gewoon weg gaat? Zo moet je wel heel selectief zijn.
    Verder misschien kijken waar je anderen nog blij mee kan maken? Hoef je het in ieder geval niet weg te gooien.
    Heel veel succes vandaag!

3. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    ja thanx, dat kan ik wel gebruiken haha

4. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    dingen die je een minimaal 1 jaar niet aangeraakt hebt WEG ermee!

en misschien word het nog leuker als je er een eurie op kan verdienen dus ik zou zeggen op mp zetten :)
    wie weet wat een gek ervoor geeft voor jouw 'troep' ;)

suc6

5. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Dat je de spullen van je moeder niet weg kunt gooie snap ik, zou ik gewoon ook niet doen tot je eraan toe bent. Voor de rest idd 1 jaar niet gebruikt, weg ermee!

6. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    En tis bijna koninginnedag he! Stoepverkoop!
    Hier zijn we zolder ook aan het uitmesten (komt een slaapkamer voor de oudste dus hij moet écht leeg) en je bent niet de enige hoor, ik heb ook een polsstok nodig om me een weg te banen tussen de zooi :rolleyes:
    Misschien kun je van die stellages plaatsen met kratten erin waar je stickers op kunt plakken zodat je het een beetje overzichtelijk kunt houden straks?

7. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Bedankt voor alle tips! Meer tips zijn natuurlijkw elkom. We gaan vandaag een begin maken , want in 1 dag redden we het sowiezo niet. Mijn oppas is er net dus ik ga eerst ff een kopje koffie drinken en dan hard aan de slag! Als ik ff pauze neem dan kom ik nog wel ff poolshoogte nemen voor verdere tips!

8. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    Hoi, alles wat nog goed is, zou ik naar de kringloop doen, heb je toch het gevoel dat het nog goed terecht komt. Of verkopen via marktplaats verdien je er misschien ook nog wat aan. Maar het is zo lekker als je straks ruimte over hebt!
    Groetjes en heel veel succes!Kikker

9. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Nou ik lees mee hoor.ik wil ook :(

Sterker nog als we de zolder niet opruimen kunnen de spullen uit de andere kamer niet naar zolder en hebben we geen plek voor een 2e kindje.......dus binnekort moeten ook wij eraan geloven....

Succes en ik lees mee voor de tips.

(wb het weggooien van dingen was ik ook altijd heel moeilijk, maar op een gegeven moment ben ik het gewoon gaan doen. Alles in een zak en die dan ook niet weer open doen om ff te kijken he ;) En echt waar, als het weg is denk je er ook echt niet aan terug!)

10. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Nou we hebben even pauze hoor.. pff wat een werk zeg!
    Maar we schieten al wel aardig op, heb nu al een stuk of 7 vuilniszakken vol rotzooi naar beneden getilt. Heb nog steeds wel moeite met dinegn weggooien maar ik heb wel ff doorgepakt..

Heb nu even pauze, maar zo maar weer verder.. des te eerder is het klaar he..

11. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Als je geen dingen weg kunt gooien omdat je het zonde vind, dan helpt het volgende misschien: is het minder zonde als het staat weg te stoffen op jouw zolder? ;)
    Enne, als het "ooit nog wel eens van pas komt" dan had je het al veel eerder nodig gehad, alles wat achteraan op de zolder staat heb je waarschijnlijk al jaren niet nodig gehad: lekker weg ermee!

12. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Wij ruimen altijd een keer per jaar de zolder op.
    En dan kijken we inderdaad ook of we het dit afgelopen jaar nodig hebben gehad en zo,nee dan hup de kliko in.

Het geeft altijd wel een heerlijk gevoel als het weer aan kant is.

Succes met opruimen!

Groetjes Taby.

13. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb het pas ook gedaan de zolder opruimen, ook ik had spullen van mijn overleden vader.
    Ik heb zijn laatste spulletjes bewaard, ja schoenen pyama, shag dingetjes die hij het laatste heeft aangeraakt.
    Maar je kunt gewoon niet alles bewaren.
    Maar als je het niet weg wilt of kan weggooien doe het dan niet, want dan krijg je spijt.
    Heb je een kast waar je de spullen in kan zetten?

En voor de rest, wij hebben het huis te koop staan, en dus heb ik van de winkels grote banandozen opgehaald, en heb er wat ingepakt en aan de buitenkant van de doos opgeschreven wat er in zit.
    En dat heb ik keurig opgestapeld, en elke dag deed ik iets gewoon een uurtje en dan ga je de volgende dag verder.
    Van opruimen is het handig dat je er zoveel ruimte van krijgt.
    Dat is weer positief voor de kijkers/kopers, maar dat was mijn drijfveer.
    Succes.

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

*kreun* Ik weet hoe je je voelt. Wij moeten de zolder ook hoognodig op gaan ruimen. Er staan nog dozen van de verhuizing van 10 jaar geleden! Maar idd ook spullen van oma's, opa's en zelfs overgrootoma's. Kan echt niet weggooien :( Maar ja, je 'rommelkamer' moet een babykamer worden, dus moet de rommel naar de zolder maar daar is geen plek hahaha. Schiet lekker op zo. En ik heb helemaal geen puf nu, dus dat wordt doos voor doos opruimen denk ik. Hopen dat ik het red voor Oktober ;) Geen tips dus, maar gedeelte smart is halve smart :D

15. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik had dus ook altijd last van hetzelfde probleem.

Sommige spullen kun je echt niet weg doen ivm. onvervangbare emotionele wAarde. Maar voor al het andere geldt: wat je een jaar niet aangeraakt hebt kan weg gegooid :)

Zo zei mijn man dat ooit tegen mij. En verhip, het werkt! :D

16. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik ken het haha (bij mij net zo. me vriend heeft tijdens de verhuizing gezegt ik wist dat mijn opa veel had maar dit slaat echt alles :oops:)

ik zag laatst op tv een oplossing dat ik zoiets heb van ja dat is nog wel een goed idee..

3 dozen nemen...

1 doos is voor houden
    1 door is voor twijfel
    1 doos is voor weg

als je denkt wat moet ik hier toch mee en het neemt te veel ruimte in beslag etc dan gooi je het weg. twijfel je dan gaat het in de andere doos etc...

17. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ook bij spullen met een emotionele waarde kun je proberen kritisch te kijken. Vraag je bij alles af of het waarde heeft puur omdat het van die ene persoon was, of heeft het waarde omdat diegene er echt aan gehecht was...
    Bijv. 20 vaasjes, je maakt mij niet wijs dat iemand daar echt aan gehecht was, of 5 hoeden, 3 tafeltjes etc etc. Maar juist dat ene schortje waar iemand altijd in kookte, of iemands portomonee met nog vergeelde bonnetjes er in, een lievelingsschilderij (dus niet alle schilderijen die iemand had) dat zijn de zaken van waarde.

Deel Deze Pagina