Roodborstje op de kast

Discussie in 'De lounge' gestart door Devy, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik hoorde wat getik naast mij op de kast en wat blijkt: er zit een roodborstje parmantig rond te kijken. Hij is nu de kamer aan het verkennen het arme ding. Ik neem aan dat ik hem het beste zijn gang kan laten gaan en de deur openhouden zodat hij naar buiten durft. Want proberen te vangen lijkt me ook wat moeilijk en stressvol voor het beestje. Wel apart zeg, het zijn meestal toch schuwe beestjes.

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Oeps, vergeten dat ik de tussender open had staan. Hij zit nu op het wasrek wat aan de trap hangt. Dat wordt dus straks proberen hem een kamer binnen te lokken en uit het raam te laten vliegen.

3. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Speciaal zeg, zo'n mooi vogeltje in je huis :)
    Lijkt me inderdaad goed om het beestje zelf zoveel mogelijk de kans te geven naar buiten te vliegen door wat ramen wijd open te zetten.
    Dan kun je altijd later nog tot een vang-actie overgaan, wat inderdaad wel stress oplevert voor het beestje.
    Ik hoop dat je hem/haar snel weer veilig zijn/haar vrijheid terug kunt geven en hoop dat je er in de tussentijd van geniet :)

Heb je het beestje al een kamer in kunnen lokken? Inderdaad niet zo handig als het beestje alleen maar verder het huis in vliegt en steeds verder verwijderd raakt van een uitgang :(

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Dat is Een groet van de doden zeggen ze altijd ;)

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Zo hij is weer de vrije natuur in gelukkig. Ik heb het slaapkamerraam heel wijd open gezet en ben toen weer naar beneden gegaan. Net weer even gecontroleerd en ik kon hem niet meer vinden. Ik ben ondertussen wel gewend aan kikkers die even hallo komen zeggen, maar dit is pas de tweede keer dat er een vogeltje binnen is komen vliegen.

En als het een groet van de doden is hoop ik maar dat het mijn opa was (fervent vogelliefhebber) en dat ik binnenkort geen slecht nieuws krijg.

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Zover mijn overgroot oma ( moeder van mijn oma ) altijd vertelde is het puur alleen maar een groet van de doden, het is niet zo dat ze slecht nieuws brengen, echt alleen een Hallo :D

Deel Deze Pagina