Buikpijn thv schaambeen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Roxx79, 27 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxx79

Roxx79 Lid

2 jul 2011
    49
    0
    0
    Hallo,

Ik ben 6/7 wkn zwanger en merk het goed (vanwege toenemende misselijkheid ed). Ivm eerdere mk heb ik vorige week een echo met hartactie gehad, dus dat is goed!

Vandaag heb ik me echter een groot deel van de dag niet lekker gevoeld. Ik had vnl een zere buik ter hoogte van/iets boven het schaambeen. Tot aan vandaag had ik met regelmaat steekjes links, rechts en middenvoor waar ik me volgens mij geen zorgen om hoef te maken want dat zou komen door het groeien van de baarmoeder?

Nu maak ik me wel zorgen omdat de pijn aan de voorzijde bijna de hele tijd aanwezig is, een beetje krampachtig met af en toe een venijnige steek. Ik heb gelukkig tot op heden geen bloeding gehad.

Wat kan dit zijn? Het voelt anders dan wanneer je last hebt van je darmen.

Vast bedankt.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo

Dit komt door het verplaatsen van de darmen door het groeien van de baarmoeder of door een blaasontsteking. Die pijn die je aangeeft boven je schaambot is niet van de baarmoeder maar echt van je darmen of van je blaas. De baarmoeder komt pas vanaf 12 weken boven je schaambot.
    Laat even controleren op een blaasontsteking bij de huisarts, is dit het niet, is het van de darmen. Een warme kruik/bad/douche kan de pijn verminderen.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina