Zomaar blauwe plekken....

Discussie in 'De lounge' gestart door Sukke, 20 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Gisteren ontdekte ik ineens een stuk of 6 blauwe plekken op mijn benen zonder aanleiding....

Nou kan ik wel iets bedenken waar je spontaan blauwe plekken van kunt krijgen maar waarschijnlijk is het gewoon niks.
    (Sinds de geboorte van dochter ben ik wat angstig.)

Zouden jullie meteen naar de dokter gaan als je zomaar blauwe plekken kreeg?

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nee hoor heb ik ook wel eens, dnk dat ik ergens aan heb gestoten ofzo

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Heb ik ook zo vaak, en kan me dan ook nooit herinneren dat ik me gestoten heb oid.
    Mijn zoontje is ook zo snel blauw, die hoef je maar een beetje verkeerd op te pakken en hij ziet er uit alsof je hem tot moes hebt willen knijpen..

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nou dat dacht ik ook. Vast gewoon gestoten maar dat dat met 1 of 2 plekken is zonder dat ik het me herinner oke. Maar heb er zeker 6 en kan me niks bedenken. Ze zitten ook allemaal ergens anders....

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik heb het ook de laatste tijd, ook redelijk grote, dan zijn ze weg en ineens zitten er weer nieuwe, nooit bij stil gestaan dat het 'iets' kan zijn eigenlijk... alleen dat ik het zo lelijk vind op mn benen...

6. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik heb soms ook blauwe plekken en weet niet waarvan...ik zou me niet direct zorgen maken. Misschien de komende tijd een beetje opletten of het vaker gebeurd? Geen zorgen hoor. Zo ja gewoon langs de dokter gaan en je gerust laten stellen..

7. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Vriendin van me heeft tijdje terug aan de dokter gevraagd of je je daar ongerust over moet maken. Hij zei dat zolang het op benen of armen zat het geen probleem is. Als je ineens grote blauwe plekken op je rug oid krijgt zou je je pas zorgen hoeven te gaan maken.

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Oke groen. Thnx!

Echt gek, ik was voorheen niet zo snel "bang" maar de laatste 2 mnd haal ik me af en toe van alles in mijn hoofd! :S

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb wel eens een plek van 5 bij 5 cm gehad op mn been die zo paars was dat je je eigenlijk niet voor kon stellen dat je niks gemerkt zou kunnen hebben.

Maar ik wist echt nergens wat van haha.

10. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Ik heb ze ook regelmatig. Ben vrij onhandig van nature, en soms denk ik dat ik minder breed ben dan de werkelijkheid...:) Dus stoot me onbewust regelmatig overal aan. Jouw plekken op de foto lijken wel wat op een tafelrand o.i.d, zo'n rechte streep...

11. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik zou er wel mee naar de huisarts gaan. Beter een keer te veel dan te weinig.

12. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Als ik ineens zomaar blauwe plekken heb, terwijl ik normaal gesproken niet snel blauw word, zou ik even naar de huisarts gaan. Kan bijv. ook een vitamine b12 tekort zijn.... (of andere vitamines)

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zitten ze alleen op je benen of ook op andere plekken? Dán zou ik wel naar de huisarts gaan. Als ze alleen op je benen zitten dan lijkt het me gewoon komen door onbewust stoten.

14. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook wel eens gehad toen we een weekje op vakantie waren! Vond het ook zo raar, maar verder niks mee gedaan hoor!

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik heb dat ook, deze en 3 weken geleden zelfs 1 ter grootte van een stuiterbal en kan me niet herinneren me gestoten te hebben

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik was een keer bij de huisarts voor iets anders en vroeg of ik iets aan mijn blauwe plek kon doen. Hij zei, wat voor blauwe plek? Laat maar even zien. Dus ik deed mijn broek uit waar zich een blauwe plek prijkte van zo'n 20cm lang en echt donkerblauw was. Ik mocht meteen door naar het lab om bloed te laten prikken...

Nu was er helemaal niks mis mee en ik heb ontzettend snel blauwe plekken, ook van die hele grote. Wel zijn mijn bindweefsels wat minder stevig dus dat helpt wel mee ;)

En sowieso schijn je na je zwangerschap een jaar lang wel snel blauwe plekken te kunne. Krijgen, als het gewoon wat blauwe plekken zijn zoals je op die foto laat zien zou ik me geen zorgen maken. Die plek ziet eruit als ee randje van iets en dat heb je vaak niet door.

17. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zit altijd onder de blauwe plekken op mijn benen en ik kan me nooit herinneren waar het van zou kunnen zijn. Pas nog een hele grote in en onder mijn knieholte, ik denk omdat ik lang op mijn hurken had gezeten in mijn nogal strakke broek ;).

Toen ik zwanger was van de oudste ben ik ivm al die blauwe plekken altijd wel geprikt om te checken of alles met mijn bloedstolling wel in orde is, maar daar zijn geen afwijkingen in gevonden.

18. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Hier ook snel blauwe plekken en meestal weet ik niet hoe het komt. Inmiddels sta ik vanwege mijn ziekte onder controle bij een hematoloog, dus dat betekent vaak en uitgebreid bloedprikken, maar bij mij is er ook geen reden gevonden. De laatste vijf jaar gebruik ik ook bloedverdunners, dus dat helpt helaas niet mee.

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat soort blauwe plekken heb ik regelmatig...als ik bijvoorbeeld te lang tegen het ledikant sta gebukt, of weer eens te hard met mijn bureau stoel aanschuif en mijn bureau nét te laag staat :)

En als je het niet vertrouwd...bloed prikken.

20. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Hier vroeger snel blauwe plekken, overal. Daarvoor naar de dokter gegaan, vervolgens ruim 8 jaar op het zkh gelopen, te weinig bloedplaatjes (idiopatische trombocytopenie purpura). Even in de gaten houden zou ik dus zeggen. Nu tijdens zwangerschap krijg ik hier ook extra controles voor..

Deel Deze Pagina