Daar ben je niet de enige in, ik heb daar ook meer last van sinds de geboorte van de jongste. Bij de oudste ook gehad en dat is met de tijd wel minder geworden. Combi van mama zijn en hormonen
Goh. Dat heb ik net zo Ik denk daarom dat ik Dyspraxie - Wikipedia heb, want ik verspreek me ook veel lekker irritant! Maar goed, ik heb ook om de haverklap blauwe plekken en dan vooral op mijn benen, maar dat komt gewoon omdat ik overal tegenop loop. 90% van de tijd kan ik me niet eens meer herinneren waar de blauwe plek "ontstaan" is...
Nou dat klopt niet echt.. Mijn zusje had spontaan.blauwe plekken, benen, armen etc. Tijd mee rond gelopen.. bleek dat ze ITP heeft, had nog maar 3 bloedplaatjes. Als ze zou vallen zou ze het niet na kunnen vertellen ivm inwendige bloedingen, niet stollen etc. Zou even aankijken en anders gewoon even langs de ha.
Hier ook vaak blauwe plekken waarvan ik denk HuH.Na diep graven komt er vaak wel iets boven waaraan ik het mogelijk zou hebben gestoten.Pasgeleden echt een mega paarse bloeduitstorting op mijn achterbeen.Mijn 7 jarige dochter zag het toen ik in de douche stond.Wschl toch ergens klem gezeten? Ben verder kerngezond.
ja, ik ga denk ik maar een afspraak maken bij de dokter.. 3 weken geleden had ik er ook zulke grote uit het niks edit; donderdag 10.20 kan ik terecht
Ik heb dit ook gehad, getest op leukemie omdat de dokter er echt van schrok. Het bleek niet echt een oorzaak te hebben vanuit het lichaam zelf, denk dat het toch onbewust stoten is. En mijn man is nogal agressief in zijn slaap, heb heel vaak opeens een knie of elleboog ergens.. Edit: WOW Daantje :O Die is écht groot.
Ja en ontdek er nu ook 1 rond mijn knie en op mijn arm ook eentje. Wel kleiner als die op mijn been, maar toch vrij groot En die van 3 weken geleden was ook erg groot.. Ben benieuwd donderdag..
Ik had het bij zoon ook maar minder. Toen was het vooral angst om over/ langs water te rijden en voor khadaffi! Waahahaha! Dat kwam in mijn kraamweek ineens allemaal in het nieuws. Ik in tranen want wo 3 zou wel eens kunnen komen..... :S Dat was denk ik met maand of 2 wel over. Nu heb in het veel meer, water, brand, ziekte, ongeluk.... Vannacht weer! Zoon gaat binnenkort naar zolder maar stel dat ik kortsluiting krijg in wasmachine of droger dan kan ik nooit meer bij hem..... Brrrr!
Helemaal mee eens. Je hoeft niet per direct naar de ha toe, maar hou het zeker in de gaten! Mijn moeder had ook veel te snel blauwe plekken en op een gegeven ogenblik spontane wonden, zelfs van bijv haar beugelbh, zij bleek ook ITP te hebben, en ook zij had nog maar 12 bloedplaatjes, terwijl je normaal gesproken minimaal 200 bloedplaatjes moet hebben. En ook haar werd aangeraden niet meer auto te rijden bijv, aangezien ze bij een aanrijding een wond kon oplopen die niet meer te stelpen zou zijn en ze dus dood zou bloeden. zij moest in die periode eigenlijk geopereerd worden aan haar heup, dit is bijna 3 jaar uitgesteld totdat haar bloedplaatjes op de 180 stonden, nog te laag eigenlijk, maar het kon echt niet anders. Ze moest geopereerd worden, maar er was een groot risico dat de wond niet zou genezen, gelukkig is het allemaal wel goed gegaan. En aangezien mijn oudste broer en ik beide veel te snel blauwe plekken hebben en wondjes bij ons niet zo snel genezen als bij anderen, zijn wij allebei getest op ITP, het was wel binnen de tijd, maar kielekiele, dus ook hier wordt er goed opgelet! Dit is dus mijn advies aan jou, opletten!
Je kunt trouwens ook een verhoogde bloedingsneiging krijgen van te veel bloedplaatjes, al verwacht je dat niet. Maar dat is gelukkig erg zeldzaam. Succes bij de huisarts Daantje, ben benieuwd en hopelijk valt het mee.
Heb niet alles gelezen, Maar ik schrok van die laatste foto. Die is wel heel erg groot, Heb je nog meer klachten?
Ja helaas wel... daarvoor loop ik nu al bij verschillende dokters.. dus knijp hem nu best wel omdat ik de laatste maanden 1 wandelend wrak ben en ook bloedingen in mijn mond heb.. en als ik dus google ( jaja ik weet het, dat moet je eigelijk niet doen ) op grote spontane blauwe plekken en bloedingen in de mond kom ik dus uit op een vorm van leukemie of andere erge dingen.. ik maak me dus best druk vooral omdat dit nu de tigste grote blauwe plek is die ik krijg, maar deze is wel heel groot, en ze komen dus zonder te stoten en ook op m'n arm en knie en andere plekken
Ik heb net het telefonisch spreekuur gebeld. Werd gevraagd of ik geen kleine bloeduitstortingen op mijn wangslijmvlies had en of ze nog ergens anders zaten dan op mijn benen. Dat is niet het geval dus voor nu even in de gaten houden. Komen die klachten erbij of blijven er blauwe plekken op mijn benen komen dan even bloed prikken!
Ja idd verteld, maar het is deze week erg druk in de praktijk, maar ik maak me wel zorgen vraag donderdag sowieso om bloedonderzoek om dingen uit te sluiten vooral gezien andere klachten. Thnkx meiden!