Mijn zoontje is begonnen met volle melk, al een tijdje maar ik ben er langzaamaan mee aan het opbouwen omdat hij de eerste keer een enorme diarree luier kreeg. Ik denk niet dat het van de melk was maar ik neem het zekere voor het onzekere en we hebben toch tijd zat. Ik geef hem nu 60cc kunstvoeding (60cc water met twee schepjes) en dat vul ik aan met volle melk tot 150ml. Ik koop daarvoor twee pakjes volle melk van een halve liter met verschillende houdbaarheidsdata zodat ik halverwege de week een nieuw pakje open kan trekken. Ik heb namelijk het idee dat melk na drie à vier dagen niet meer goed is. Klopt dat ook? Ik vind melk zelf namelijk ontzettend ranzig en verder dan eraan ruiken ga ik echt niet. Mijn man heeft geen neus zeg ik altijd, die proeft het echt niet als de melk niet meer lekker is, voor hem moet het echt aan het klonten zijn voor hij het doorheeft . Dus hoe lang bewaren jullie de melk?
jeetje...hier is de melk altijd zo snel op.... Maar 3-4 dagen is volgens mij makkelijk te doen....ik ruik ook altijd als ik het niet zeker weet en zodra de melk zurig is drink ik m niet...maar ja hier komt dat bijna nooit voor...
Cindy24 Ja jij hebt twee melkmonstertjes thuis natuurlijk . Dan gaat het wel sneller. Bij ons drinkt alleen de kleine melk. Ik ben van plan het hem nog een tijdje te geven omdat het bij zijn avondritueel hoort maar van mij hoeft het daarna niet per se meer. Maar nu is het echt nog even een rustmomentje voor hem met ons.
haha ja echt wel! s`Morgens begint de dag met een bekertje melk....dan bij de boterham weer en s`middags....nou dan is ie op Ach lekker toch s`avonds een lekker flesje melk..hier is het ieder morgen
Inderdaad even ruiken voordat je het geeft... Maar een dag of 3-4 is ie meestal wel houdbaar. Hier ook een ontzettende melkliefhebber! Nou, als melk bedorven is dan proef (en ruik) je dat wel...ook als er nog geen klontjes in zitten..iiiieeeeehhhhhh....niks zo vies als bedorven melk!
Hier hetzelfde hoor, wij drinken geen volle melk maar karnemelk en alhoewel ze dat meteen lekker vond heeft de volle melk nog even de voorkeur vanwege de vetten maar heeft duidelijk meer gewenning nodig. Wij hadden laatst ook een pak verse melk wat zo zuur was (mijn man had niet geproeft aan zo aan onze dochter gegeven die echt heel vies keek en pas na de tweede slok toen ze de beker weggooide proefde hij ook eens en ja hoor zuur...mannen pff) maar hier kopen we nu lang houdbare biologische volle melk en ik heb het idee dat dit net even wat langer kan (dag of 6)
Ik merk wel altijd dat melk van de zaanse hoeven eerder over datum is als op het pak staat aangegeven! Die is al veel eerder zuur. Met campina red je het makkelijk tot de datum zeg maar. En er zit ook zo'n mooie draaiknop op. En je kan ook halve litertjes kopen?