boekje om met peuter over zwangerschap te praten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jacky78, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Wie weet er een leuk boekje om samen met een peuter (2.5jaar) te lezen om te vertellen/praten over een broertje of zusje dat er bij gaat komen?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Bobbi wordt grote broer was hier wel favoriet. Nou wordt je dochter natuurlijk geen grote broer, maar als ze Bobbi leuk vindt is dit een echte aanrader.

Kleine pluis (nijntje) is ook leuk, maar biedt volgens mij toch minder herkenbare aanknopingspunten in het verhaaltje.

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    die wou ik idd ook aanraden :)

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik heb een week of twee geleden het boekje 'Lieselotje krijgt een zusje' van Marianne Busser en Ron Schröder gekocht bij het Kruidvat (al weet ik nog niet of het inderdaad een zusje is ;)). En verder ga ik nog wel even naar de bieb.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier waren bobbi en lieselotje favoriet. Zelf vind ik het ook leuke en gezelige boeken om voor te lezen.

7. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was zelf niet zo weg van bobbi krijgt een broertje maar het was de enige die ik kon vinden... en nu vind ik 'm super! M'n dochtertje vindt 'm echt superleuk, we lezen 'm bijna dagelijks en dan luistert ze ademloos hihi. Dus dat is mijn tip ;).

8. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Ook hier elke avond Bobbi, tijdens het eten begint ze er al over! Dus die zou ik zeker kopen.

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Meiden, bedankt, ik zal eens in de lokale boekhandel kijken welk boek van deze ze hebben

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Nou ik heb wat gevonden hoor.
    Bobbi wqs hier nergens te vinden, alleen hoera er komt een kindje bij (die was wel leuk) en nog een paar niet zo leuke boekjes.
    Uiteindelijk vond ik bij een grote boekhandel: Een broertje of een zusje, Roos? Deze is wel heel leuk. Gisteravond al gelezen en onze dochter zat vol spanning te luisteren volgens mij....

Deel Deze Pagina