Eigenlijk vind ik een bed ook geen verjaardagskado. Het is iets wat ze nodig hebben, net als een kast of kleding of een lamp ofzo Hier is ze ook 5 en ligt in een kleuterledikant. Wij gaan volgende week kijken voor een bed, gewoon omdat ze te groot wordt voor haar bedje.
Dat is toch niet duurder dan een eenpersoonsbed? (Hier hebben ze een Hemnesbed(bank).) En de tent zou je anders misschien ook nog kunnen bewaren voor 5/12 of kerst ofzo?
Mijn dochter wilde ook graag een hoogslaper maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Over 2 jaar is ze er weer klaar mee en wil ze weer wat anders. Geld groeit helaas niet op mijn rug
Met 5 jaar zou ik het ‘zomaar’ kopen, oftewel omdat ze te groot wordt voor een peuterbed en het dus nodig heeft. Ik vind een bed voor een kleuter niet echt een verjaardagscadeau.
Ik zou het ook gewoon zo kopen en niet kado doen. Meubels, kleding enzo vind ik persoonlijk niet echt een kado meer noodzaak.
Bedankt voor alle reacties! Ik ga hem gewoon geven☺️ 200 is inderdaad niet heel veel duurder als een gewoon bed Lastig is het soms toch (en wat een luxe problemen me hier 'druk' om te maken!)
Als je bang bent dat ze er snel op uitgekeken is koop je er toch 1 tweedehands (zgan)... Doet het ook niet zo'n pijn als ze er na een tijdje genoeg van heeft. Alleen als ze zelf een nieuw bed/nieuwe kamer als cadeau zou willen kerst/verjaardag/etc dan zou ik het cadeau doen. Anders krijgt ze gewoon een nieuw bed, omdat ze daar gewoon groot genoeg voor is.
Wij hebben wel een keer een nieuwe bed en kast voor haar verjaardag gegeven. Ze had toen net een nieuwe kamer en lag nog in het peuterbed en haar kast was nog van de babykamer. Het was voor haar 4e verjaardag. Ze was er super blij mee. Waarom zou een verjaardagscadeau niet praktisch mogen zijn? Haar broer heeft twee keer een fiets gehad voor zn verjaardag. (het meest hilarische was nog dat we het 's avonds toen ze sliep op haar kamer in elkaar hebben gezet en ze zelf overal doorheen sliep)
Hier zou het wel als cadeau gaan, maar dan wel gelijk met alle aankleding (dekbed, dekbed hoed, lampje etc) dan hebben ze ook iets om uit te pakken... Ik zou dus wachten (als het kan) tot Sint, kerst of verjaardag.
Ik zou het niet als verjaardag cadeau doen. Hooguit samen laten vallen ermee. Misschien wel als deel van een verjaardagscadeau helemaal luxe maken met een tentje, lounge en verlichting.
Hier hebben beide kinderen voor hun 3e verjaardag een nieuwe kamer gekregen. Dus ook een nieuw bed. Beide hadden al zoveel speelgoed en nog niet echt 'nieuwe wensen'. (Nòg meer duplo? Nòg meer toettoet?) Ze kregen allebei een themakamer. Van ons het meubilair en aan familie vroegen we dan bijvoorbeeld lampen van dat thema, dekbedovertrekken e.d. En natuurlijk ook een kleinigheidje van speelgoed. Onze ouders hebben een vast bedrag in hun hoofd dat ze 'moeten' uitgeven aan een verjaardag van de kleinkinderen. Terwijl de berg speelgoed die je daarvoor kunt kopen echt niet nodig is op de reeds bestaande berg. In ieder geval de 3e verjaardag was mooi opgelost zo. Zij konden hun bedrag uitgeven en de kinderen in hun nopjes met de prachtige nieuwe kamer.
Een gewoon bed zou ik niet zo snel doen, maar de extraatjes zijn wel weer leuk als cadeau. Mijn nichtje heeft voor haar verjaardag een hoogslaper met tafel en bankjes gekregen. Heel uitgebreid, luxe ding. Dat vind ik een mooie combi van, het is nodig, maar ook leuk voor het kind.
Ik vind een bed geen verjaardagscadeau, dus wij zouden dat tussendoor zelf aanschaffen. Leuke spulletjes voor op de kamer zou ik misschien dan nog wel als cadeautje geven. Maar dan wel iets wat bij zijn/haar leeftijd past, wat leuk is om te krijgen: een leuke lamp, een mooie poster, een kaptafeltje met spulletjes, een speelkleed.
Hier kregen ze beide voor 1 van hun verjaardagen een nieuw bed cadeau van ons. Omdat het nou eenmaal zo uitkwam. Aan opa's en oma's, ooms en tantes werden leuke assecoires gevraagd. Ja, het waren praktische cadeaus, net als kleding (waar ze ook niet bepaald te weinig van hebben eigenlijk ). Maar aangezien we hier onze eigen Intertoys in huis herbergen, denk ik niet dat de kinderen iets te klagen (mogen) hebben.
Ik snap niet goed waarom een bed geen verjaardagscadeau mag zijn? Ik vind het nogal gek dat een kleuter daarmee níet blij zou zijn. De mijne alleszins wel. TS: mijn dochter van vijf krijgt dus wel een bed als kerstcadeau. Was eigenlijk bedoeld als cadeau voor haar verjaardag, maar toen heeft ze uiteindelijk toch iets anders gekregen. Ze kijkt er nu al naar uit.
Ligt misschien aan je portemonnee, maar ik zou ook gerust een bed als verjaardagscadeau geven! Leuk toch? Nieuw dekbedje, kussens, lampje, etc. Onze dochter krijgt nu voor haar 4de verjaardag een fiets, ook praktisch, en daar kijkt niemand van op!