Beste, Ik ben 26, in oktober getrouwd en willen we graag een kindje. 9/10: gestopt met pil (na 4 jaar te nemen) 14-19/10: maandstonden 14-19/11: maandstonden 15-16/12: maandstonden (slechts 2 dagen!) 17/12: fietsongeluk gehad (gekneusde ribben e.d.) 6-13/01: maandstonden 9/01: naar mijn huisarts geweest voor bloedafname (geen verhoogd HCG) 18/01: naar gynaecoloog geweest, omdat ik ongerust was (na fietsval was menstruatie gestopt en na 3 (i.p.v. 4) weken plots meer dan een week menstruatie) --> uit vaginale echo bleek dat alles oké was, en dat ik over 3 à 4 dagen eisprong zou hebben Nu verwacht ik al sinds 6/02 mijn maandstonden... Intussen enkel nog maar negatieve zwangerschapstesten (6/02; 8/02; 13/02). Na mijn fietsongeluk had ik van die dipstick ovulatietesten bij Sensitest besteld. Omdat ik het allemaal niet meer goed wist, heb ik op 9/2 een ovulatietest gedaan en ik was verrast een licht streepje te zien. Omdat ik dat vreemd vond, heb ik sinds toen elke dag getest rond 12u: do 9/2: licht vr 10/2: licht za 11/2: donker zo 12/2: donker Ik heb nu echter zoveel vragen, maar mijn huisarts was vorige keer (toen ik bloed wou laten trekken na fietsongeluk) al niet echt enthousiast voor bloedafname, vandaar ik even deze online weg probeer. * Kan ik nu opnieuw een eisprong (want verhoogd LH) hebben als ik deze volgens de gynaecoloog op 21/1 moest hebben? * Als ik al een week overtijd ben, zou ik dan niet OF mijn maandstonden gewoon moeten krijgen OF een positieve zwangerschapstest moeten hebben? * Kan verhoogd LH ook nog op iets anders wijzen? Een ciste? (Maar dan zou de gynaecoloog dat toch moeten gezien hebben bij vaginale echo & dan zouden die testen toch niet mogen toenemen in donkerheidsgraad?) Of nog iets anders? Hopelijk kunnen jullie me wat helpen met mijn vragen?
Hoihoi, Het lijkt erop dat je eisprong later is dan dan de verwachte 21/1 en dat je daarom en neg testen hebt en nog geen menstruatie hebt gehad. Mijn advies zou zijn, nog een week afwachten, indien geen maandstonde of pos zwangerschaps test dan even contact opnemen met je huisarts! Een cyste zou inderdaad gezien moeten zijn bij een vag echo. Imke