Hallo allemaal, Ik heb een zoontje van bijna 10 maand. Als wij in de avond op bed gaan dan durven wij het licht niet aan te doen op de overloop omdat we bang zijn dat hij daar dan wakker van word. Want we hebben boven bij alle deuren ramen te zitten en zijn dan bang dat hij van het licht wakker zal worden. Vandaag dacht ik zo van best wel dom dat we dat niet gewoon doen maar ja. misschien word hij daar ook wel niet wakker van ik weet niet. Stom he dat we daar bang voor zijn. Wat vinden jullie? wat zouden we moeten doen? Groetjes Emmie
Ik herken het wel, ben ook overdreven zachtjes als ze slaapt. Weet dat het niet moet... Misschien gewoon es een kwestie van proberen? Anders het raampje afplakken boven de deur met vuilniszakken?
Ja ik weet dat het ook niet moet maar ja toch zijn we ook inderdaad muisstil als ze slaapt. Ja misschien toch maar proberen wie weet zal het mee vallen. Ja zou misschien wat zijn vuilniszakken staat alleen niet zo mooi maar tis wel een oplossing!
Of een gordijntje maken voor de ramen. Een verduisteringsgordijn laat helemaal geen licht door. Hier doen we trouwens niet extra rustig als de kleine slaapt en ook doe ik gewoon alle lichten aan als dat nodig is. Ze wennen er dan vanzelf aan en worden er dan niet meer wakker van. Is voor jezelf ook veel makkelijker.
ja heb je ook helemaal gelijk in! nou heb mezelf maar voor genomen om vanaf vanavond maar licht aan te doen! ben benieuwd hoe dat gaat.. bedankt voor jullie reacties!
Ik zou beginnen met gewoon eens te proberen. Anders weet je het nooit. HIer gaat gewoon het licht aan, ik stofzuig gewoon haar kamer als ze slaapt.Ik ga echt neit op mijn teentjes lopen hoor, amehoela! Dan kan ik niks meer normaal doen. Mevrouw slaapt wel door. Maar ik doe dit wel al vanaf haar geboorte.
Gewoon proberen, ze wennen er snel genoeg aan. Mijn moeder ging vroeger ook niet extra zachtjes doen voor mij en ik slaap tegenwoordig nog overal door heen. (om even een voorbeeld te noemen, het alarm van de winkel waar ik altijd boven sliep kon rustig afgaan, ik hoorde niks...)
dus jullie zijn al 10 maanden je tanden aan het poetsen in het donker nee hoor, grapje, ik neem je vraag heel serieus hoor! ik zou het gewoon proberen, de meeste kleintjes slapen savonds echt wel heel vast, en hij zal het niet merken denk ik.
We hebben dit bij Luca ook gedaan vanaf de geboorte, maar van de een op de andere dag is het afgelopen en wordt hij van alles wakker. TS, ik zou het idd gewoon een keer proberen.
wat ik doe is het licht aanlaten op de overloop als ze naar bed gaan of mijn vriend wacht beneden tot ik de tv aangezet heb en dan doet hij beneden het licht uit
Wij doen ook gewoon het licht aan en ook niet extra stil (badkamer is naast Eva's kamer). Eva slaapt best licht, maar als ze wakker wordt gaat ze altijd snel weer slapen. Als ik dan toevallig in haar kamer ben en ze is wakker en ziet me, aai ik even over haar bol en zeg dat ze weer moet gaan slapen en dat doet ze dan ook. Maar stofzuigen doe ik dus echt niet boven als Eva slaapt. De eerste maanden ook absoluut niet gedaan omdat ze nauwelijks sliep, ik zou wel gek zijn als ik haar dan wakker zou maken door dat lawaai... maar daardoor is ze het dus ook niet gewend. Maar goed, is ook niet erg, stofzuigen hoeft niet persé als ze slaapt natuurlijk.
Wij hebben gewoon het licht aan en gaan ook altijd even bij hem kijken voor wij gaan slapen. Vaak slaapt hij door en soms doet hij even zijn oogjes open, maar valt daarna weer gewoon in slaap.
raampje verfen of afdekken met leuke raamsticker ofzo, maar baabys slapen soms overal doorheen, mijn moeder zat vorger me slaapkamer te stofzuigen en ik sliep daar zelfs nog doorheen, was alleen wat meer bewegelijk.
Wij hebben ook raampjes in de deuren, maar ik laat 's avonds het licht in de douche altijd branden. Is wat minder fel dan op de overloop, maar dan zien we toch wat. Ik kijk ook altijd nog even bij de kids voor ik naar bed ga en dan zie ik ze tenminste. Misschien ook een idee voor jou?
gewoon een keer proberen...als ze wakker worden slapen ze meestal zo weer in. Wij doen altijd gewoon normaal. Niet extra zachtjes de trap op,gewoon met elkaar praten als we boven zijn. lekker in bad als de kleine op bed ligt. Hij wordt nergens wakker van. Nooit anders gedaan. nou moet ik wel zeggen dat we de eerste 3 maanden op een superklein flatje woonden en hij op z'n eigen kamertje echt al onze geluiden kon horen. Hij is dus ook gewend aan lawaai tijdens het slapen.
gewoon afplakken met leuk plakplastic, als slapen de meeste er wel gewoon doorheen. die van ons valt in slaap als ik ga stofzuigen, gek kind hahaha
Hoi, wij zeiden ook altijd tegen elkaar: we gaan echt niet extra zachtjes doen... De kids van mijn man hebben we nooit zachtjes voor gedaan en die slapen idd overal doorheen, (mijn stiefdochter van 8,5 zelfs door haar plasdrang nog steeds ). Je kunt ze bij wijze van spreken aan de grote teen uit bed tillen en ze maffen gewoon door. Maar bij Thirza is dat helemaal anders. Vrees dat ze een beetje dubbelop net de verkeerde dingen heeft overge-erfd: mijn man heeft een beetje ADD-achtige trekjes, (dat is ADHD zonder het drukke, hyperactieve, dus wel snel afgeleid door allerlei prikkels) en ik ben nogal hoogsensitief. Thirza reageert dus overal op en wij kleden ons dus 's avonds uit bij een klein beetje licht dat we vanaf de overloop onze kamer binnen laten vallen, (Thirza slaapt nog bij ons op de kamer, omdat ik BV geef en ze 's nachts nog niet (niet meer) doorslaapt). Als we licht aandoen of hardop praten, wordt de dame wakker en gaat dan zonder voeding niet meer slapen, (en het stomme is dat ze dan de rest van de nacht juist vaker komt!). Maar 't is een kwestie van uitproberen dus, elk kind is anders en niet elk kind went eraan... Anders het raampje boven haar kamertje verduisteren. Kan met een vuilniszak, maar zou ook kunnen door het dicht te verven.
ik heb bij Kai nooit zachtjes gedaan....als hij lag te slapen ging k rustig stofzuigen...geen probleem....bij mn dochter ook trouwens....maar sinds hij een maand of 6 is, word ie dr wakker van....dus hier heeft t bij mn zoon niet gewerkt...bij mn dochter wel...die sliep ook tot bijna 9 jaar gewoon stug door ook al moest ze plassen...
Maar ik vergeet gewoon te reageren op het topic zelf.....ik zou gewoon t licht aan doen...en als het niet werkt, een gordijntje ervoor hangen....
Nou bedankt allemaal voor jullie reacties! de douche licht zou ik ook wel kunnen doen ja scheelt een stuk. want de lamp op de overloop zit vlakbij zijn raam. En we gaan nu ook voor een 2e dus ja als de 2e er dan is dan kan ik ook moeilijk in donker naar boven lopen he Ben zo blij dat er zo'n forum is waar je verhaal ff kwijt kunt en anderen tips kunnen geven! Nou groetjes! we zullen ff proberen kijken of hij ook wakker word