lifehamer in de auto?

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerevrouw, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    Ik las een heel mooi verhaal in het tijdschrift "jij en je kinderen" van mei juni 2012. Het verhaal gaat over een moeder die in de auto rijdt terwijl het regent en met een hand een speen pakt van de achterbank waardoor ze even een stukje "stuurt" en uiteindelijk in het water terechtkomt met een kindje van 1,5 achterin. Goed om te lezen dat zo'n lifehamer goed werkt. (ze snijdt de gordel van haarzelf eerst los dan die van haar kindje, wacht tot de auto is gevuld met water en slaat het raam in)

Ik was opgelucht maar ben ook blij dat ik een lifehamer in de auto heb, jullie?

2. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

hoihoi

wij hebben er ook een! Ze kosten maar een paar euro en kan het verschil maken tussen leven en dood!
    we hopen wel dat we die nooit nodig hebben.
    gr brenda

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ja, ik ook!

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mijn vriend vond het onzin - maar ik heb hem in zijn auto gelegd ! Ik heb liever dat hij het onzin vind en hem tóch wel bij zich heeft, dan dat hij op zijn kop in het water ligt en vervolgens dood gaat omdat hij het niet macho vind. Overigens weet hij hem wel te vinden als het nodig is ;)

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja ik heb het ook, hoop het nooit te hoeven gebruiken.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

ook wij hebben in beide auto's een lifehammer. Zou eigenlijk gewoon verplicht moeten worden, maar dat vind ik van meer dingen. Ik bedoel, een verbandtrommel heb je toch ook bij je? Net als je gevarendriehoek?

7. Koon

Koon Niet meer actief

Zorg er wel voor dat hij vast gemaakt wordt! Als je dat ding los in de auto legt zal je hem niet terug vinden als je het water in vliegt.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wij hebben er 3 in de auto.

Voorin achterin en bij de kofferklep

9. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik heb hem ook in mijn auto liggen, en ik heb ook eens in een simulator gezeten om het te oefenen. Een keer onderste boven en dan los zien te komen en een keer onder water om uit een auto te komen. Ik had een dummiepop achterin zitten om er ook uit te halen. Ik vond het erg leuk om te doen en was blij verrast dat ik er erg rustig blijf onder die omstandigheden.

10. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik draag er 1 in mijn tas altijd bij me...is het niet ooit van toepassing bij mezelf in een situatie, dan wel voor een ander..

11. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hier in beide auto's! Nog nooit hoeven te gebruiken gelukkig maar voel mij een stuk veiliger met zo'n ding bij me.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben er 3 in onze auto, man heeft er ooit eens een partij gekregen. 1 aan de bestuurderskant, in het midden en de passagierskant.

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Tegenwoordig zitten ze standaard in nieuw geleverde auto's.

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hoe maak je zo'n ding eigenlijk vast in de auto???

15. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    In onze auto zaten er al standaard twee in. In de vorige auto zat zelfs standaard een kleine brandblusser.

16. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Goed topic :) In mijn vorige auto had ik er wel 1 omdat ik dagelijks een eind langs een kanaal reed. Voor m'n huidige auto heb ik er ook 1, maar zit nog in de verpakking in de kofferbak... Ik zet het op mijn to-do-lijst!

17. Sweety88

Sweety88 Actief lid

14 sep 2012
    160
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Ik heb d´r ook een. Vooral omdat onder water terechtkomen met de auto mijn grootste nachtmerrie is :$
    Toen ik hem kocht, zat er ook zo een houdertje bij waarmee je hem in de auto bevestigd zodat die je niet om de oren vliegt.

18. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    leuk om te lezen

19. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Trouwens het advies om te wachten tot de auto is volgelopen is alweer achterhaald. Nu luidt het, wegwezen zo snel als je kunt en niet wachten tot de auto is volgelopen.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Kusjesmama: Loop nu gelijk even naar je auto joh! Je wilt toch net meemaken dat je om wat voor redeook door een ongeluk vast zit in je auto en weet dat het ding in je kofferbak ligt maar dat je er zelf niet bij kan! Misschien ben ik daar overdreven in hoor,maar daar zou ik dus niet aan meten denken!

Wij hebben ze ook. Alleen vraag ik me nog steeds af wat de beste olek is om ze vast te maken. Wij hebben ze nu onder de stoel (tussen je benen, ze maar.) Daar zitten ze meestal, geloof ik. Maar als je ondersteboven vast zit in je auto en in de gordels hangt, kun je daar toch nooit meer bij? Net zo frustrerend als zo'n ding n de kofferbak! Maar waar dan wel? Boven je hoofd aan he plafond vind ik ook zo wat, stel dat hij niet goed vast zit en ineens op je hoofd valt. Volgens mij zijn er mensen om minder het kanaal in gereden...

Deel Deze Pagina