Ik las een heel mooi verhaal in het tijdschrift "jij en je kinderen" van mei juni 2012. Het verhaal gaat over een moeder die in de auto rijdt terwijl het regent en met een hand een speen pakt van de achterbank waardoor ze even een stukje "stuurt" en uiteindelijk in het water terechtkomt met een kindje van 1,5 achterin. Goed om te lezen dat zo'n lifehamer goed werkt. (ze snijdt de gordel van haarzelf eerst los dan die van haar kindje, wacht tot de auto is gevuld met water en slaat het raam in) Ik was opgelucht maar ben ook blij dat ik een lifehamer in de auto heb, jullie?
hoihoi wij hebben er ook een! Ze kosten maar een paar euro en kan het verschil maken tussen leven en dood! we hopen wel dat we die nooit nodig hebben. gr brenda
Mijn vriend vond het onzin - maar ik heb hem in zijn auto gelegd ! Ik heb liever dat hij het onzin vind en hem tóch wel bij zich heeft, dan dat hij op zijn kop in het water ligt en vervolgens dood gaat omdat hij het niet macho vind. Overigens weet hij hem wel te vinden als het nodig is
ook wij hebben in beide auto's een lifehammer. Zou eigenlijk gewoon verplicht moeten worden, maar dat vind ik van meer dingen. Ik bedoel, een verbandtrommel heb je toch ook bij je? Net als je gevarendriehoek?
Zorg er wel voor dat hij vast gemaakt wordt! Als je dat ding los in de auto legt zal je hem niet terug vinden als je het water in vliegt.
Ik heb hem ook in mijn auto liggen, en ik heb ook eens in een simulator gezeten om het te oefenen. Een keer onderste boven en dan los zien te komen en een keer onder water om uit een auto te komen. Ik had een dummiepop achterin zitten om er ook uit te halen. Ik vond het erg leuk om te doen en was blij verrast dat ik er erg rustig blijf onder die omstandigheden.
ik draag er 1 in mijn tas altijd bij me...is het niet ooit van toepassing bij mezelf in een situatie, dan wel voor een ander..
Hier in beide auto's! Nog nooit hoeven te gebruiken gelukkig maar voel mij een stuk veiliger met zo'n ding bij me.
Wij hebben er 3 in onze auto, man heeft er ooit eens een partij gekregen. 1 aan de bestuurderskant, in het midden en de passagierskant.
In onze auto zaten er al standaard twee in. In de vorige auto zat zelfs standaard een kleine brandblusser.
Goed topic In mijn vorige auto had ik er wel 1 omdat ik dagelijks een eind langs een kanaal reed. Voor m'n huidige auto heb ik er ook 1, maar zit nog in de verpakking in de kofferbak... Ik zet het op mijn to-do-lijst!
Ik heb d´r ook een. Vooral omdat onder water terechtkomen met de auto mijn grootste nachtmerrie is Toen ik hem kocht, zat er ook zo een houdertje bij waarmee je hem in de auto bevestigd zodat die je niet om de oren vliegt.
Trouwens het advies om te wachten tot de auto is volgelopen is alweer achterhaald. Nu luidt het, wegwezen zo snel als je kunt en niet wachten tot de auto is volgelopen.
@Kusjesmama: Loop nu gelijk even naar je auto joh! Je wilt toch net meemaken dat je om wat voor redeook door een ongeluk vast zit in je auto en weet dat het ding in je kofferbak ligt maar dat je er zelf niet bij kan! Misschien ben ik daar overdreven in hoor,maar daar zou ik dus niet aan meten denken! Wij hebben ze ook. Alleen vraag ik me nog steeds af wat de beste olek is om ze vast te maken. Wij hebben ze nu onder de stoel (tussen je benen, ze maar.) Daar zitten ze meestal, geloof ik. Maar als je ondersteboven vast zit in je auto en in de gordels hangt, kun je daar toch nooit meer bij? Net zo frustrerend als zo'n ding n de kofferbak! Maar waar dan wel? Boven je hoofd aan he plafond vind ik ook zo wat, stel dat hij niet goed vast zit en ineens op je hoofd valt. Volgens mij zijn er mensen om minder het kanaal in gereden...