Afscheid LIO stagiaire

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluk14, 4 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluk14

Pluk14 Actief lid

4 sep 2013
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Ik ben leerkracht van groep 4 op een basisschool en dit jaar had ik een LIO stagiaire. Haar stage is bijna klaar en nu wil ik iets leuks voor haar maken met de kinderen uit de klas. Maar... ik ben een beetje inspiratieloos :( Wie heeft er een leuk idee? Het moet wel iets zijn dat de kinderen snel kunnen maken (in een uurtje), want zij is eigenlijk altijd in de groep op 1 uurtje na :)

Ook wil ik haar namens mij en de klas nog een cadeautje geven, dus als je daar een leuk idee voor hebt... :p

Alvast bedankt!
    Liefs

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Een collage met foto's van iedereen en een geschreven regeltje?

3. Tennes

Tennes Niet meer actief

- Een canvas doek beschilderen met haar lievelingskleur. Daarna ieder kind een vingerafdrukje erop laten zetten. Zelf teken je op de vingerafdrukjes een gezichtje en bijpassende haartjes. Naam eronder en klaar. Zo heb je een groepsportret.

- Verder is een mooi voorlees/ knutselboek misschien wat afgezaagd, maar wel een blijvend kado waar ze in de toekomst echt iets aan heeft. Lieve tekst erin.

- Een koffiemok/ telefoonhoesje met de klassenfoto

- een hele fijne pen

4. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Ik heb ook een Lio-stagiaire en ik geef haar zelf een mok van blond met liefste juf erop, en denk ik nog een leuk boek.

Met de klas zou je een canvasdoek kunnen schilderen, bijv. In vakken verdelen en iedereen z'n eigen gezicht in een vakje laten maken. Heb ik al eens eerder gedaan en zag er erg leuk uit!

5. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik koop meestal een houten theekist, dienblad, vakjeskastje van Ikea
    waar ik de kinderen iets op laat tekenen. En vaak een voorleesboek waar ik zelf iets in schrijf.

6. Pluk14

Pluk14 Actief lid

4 sep 2013
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk!

Alvast bedankt voor alle ideeën!

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik heb ooit na langdurig parttime invalwerk een schoolrapport gekregen (het rapport wat de kinderen ook kregen). Mijn duo had het rapport samen met de kinderen ingevuld. De opmerkingen van de kinderen, bv. 'Juf kan goed ...', vond ik het leukst :)

8. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Zelf een boekje of collage maken. Als cadeau een voorleesboek

9. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Een vriendenboekje maken, ieder kind vult een blad in. Foto's erbij te voila!

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Een houten theedoos en daar de kinderen hun namen oid op laten schrijven.

In de theedoos de theezakjes doen met in elk theezakje ook een boodschapje van elk kind op een klein briefje.

Een chocolaatje en eventueel een glas met de namen van de kinderen erop.

Alles bij elkaar inpakken en is super leuk!:D

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Laat alle kinderen op een gekleurd a4 vel, thuis, hun lievelingsrecept op laten schrijven en versieren en daar een bundel van maken.

Leuk boek is nooit verkeerd.

12. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Op een tshirt de klassenfoto laten afdrukken en dan met textielstiften de kinderen hen naam erom heen laten schrijven.

Deel Deze Pagina