Hey meiden! Ik ben leerkracht van groep 4 op een basisschool en dit jaar had ik een LIO stagiaire. Haar stage is bijna klaar en nu wil ik iets leuks voor haar maken met de kinderen uit de klas. Maar... ik ben een beetje inspiratieloos Wie heeft er een leuk idee? Het moet wel iets zijn dat de kinderen snel kunnen maken (in een uurtje), want zij is eigenlijk altijd in de groep op 1 uurtje na Ook wil ik haar namens mij en de klas nog een cadeautje geven, dus als je daar een leuk idee voor hebt... Alvast bedankt! Liefs
- Een canvas doek beschilderen met haar lievelingskleur. Daarna ieder kind een vingerafdrukje erop laten zetten. Zelf teken je op de vingerafdrukjes een gezichtje en bijpassende haartjes. Naam eronder en klaar. Zo heb je een groepsportret. - Verder is een mooi voorlees/ knutselboek misschien wat afgezaagd, maar wel een blijvend kado waar ze in de toekomst echt iets aan heeft. Lieve tekst erin. - Een koffiemok/ telefoonhoesje met de klassenfoto - een hele fijne pen
Ik heb ook een Lio-stagiaire en ik geef haar zelf een mok van blond met liefste juf erop, en denk ik nog een leuk boek. Met de klas zou je een canvasdoek kunnen schilderen, bijv. In vakken verdelen en iedereen z'n eigen gezicht in een vakje laten maken. Heb ik al eens eerder gedaan en zag er erg leuk uit!
Ik koop meestal een houten theekist, dienblad, vakjeskastje van Ikea waar ik de kinderen iets op laat tekenen. En vaak een voorleesboek waar ik zelf iets in schrijf.
Ik heb ooit na langdurig parttime invalwerk een schoolrapport gekregen (het rapport wat de kinderen ook kregen). Mijn duo had het rapport samen met de kinderen ingevuld. De opmerkingen van de kinderen, bv. 'Juf kan goed ...', vond ik het leukst
Een houten theedoos en daar de kinderen hun namen oid op laten schrijven. In de theedoos de theezakjes doen met in elk theezakje ook een boodschapje van elk kind op een klein briefje. Een chocolaatje en eventueel een glas met de namen van de kinderen erop. Alles bij elkaar inpakken en is super leuk!
Laat alle kinderen op een gekleurd a4 vel, thuis, hun lievelingsrecept op laten schrijven en versieren en daar een bundel van maken. Leuk boek is nooit verkeerd.
Op een tshirt de klassenfoto laten afdrukken en dan met textielstiften de kinderen hen naam erom heen laten schrijven.