Vegan challenge!

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder84, 28 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

1 april start de vegan challenge Home - VeganChallenge, geen grapje :D Ik eet nu al zo'n - even tellen: 12 jaar - vegetarisch en wil al langer veganistisch proberen. Nu ga ik er dus echt voor, een maand lang enkel plantaardig eten :) Hopelijk wordt dit een leuke plek om recepten uit te wisselen, elkaar moed in te spreken als je op het punt staat je hoofd in een slagroomtaart te dopen en te jubelen als er weer een kilo af is (of eraan!). Wie doet er ook mee?

2. Peppa

Peppa Actief lid

14 aug 2015
    155
    0
    16
    Ik vind het heel leuk maar de planning ongelukkig. 😊
    Eet ook al een jaar of 12 vegetarisch trouwens!
    Succes !! Ga het wel een beetje mee proberen lezen!

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Dat lijkt mij erg lastig! Ik overweeg vegetarisch steeds vaker. Maar vegan lijkt mij best lastig

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Het spreekt mij heel erg aan. Ben alleen wel bang dat het echt niet gaat lukken icm gezin.
    Eet al 10 jaar geen vlees.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Heb je je potje B12 al klaar staan?

6. Vlinder84

Ik krijg het elke 8 weken in mijn achterwerk gespoten ;)

7. Vlinder84

Peppa, ja misschien niet heel handig als je hoogzwanger bent :)

Suzzert, vegetarisch is prima te doen hoor! Nu at ik sowieso niet graag vlees dus ik mis het niet. Tenzij ik zwanger ben, dan heb ik er op de een of andere manier ontzettende trek in!

Deelight, dat vind ik ook lastig icm gezin. Maar al red ik het 9 van de 10 keer dan is dat al winst :)

8. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Ik ben een paar weken geleden begonnen met "your 50 days of green happiness", maar inmiddels gestopt. Ik miste bepaalde voedingsmiddelen icm 3 a 4 keer per week intensief sporten.
    Ik heb er wel van geleerd en pas het nu 50/50 toe.
    @Vlinder84 ik wens je veel succes!!

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik lees graag mee, wil sowieso weer vega eten, maar timing he.
    Heb al gezegd dat waneer we wat meer ruimte hebben, we een maand vega eten, dat schiet er bij in.

10. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Wij hebben iets dergelijks vorig jaar gedaan, niet tijdens die maand trouwens ;) Was behoorlijk goed te doen als je eenmaal een aantal gewoontes hebt veranderd. Bijv. roomsausjes in de pasta niet meer maken van creme fraiche, maar cashewnoten blenderen. Pure chocola ipv melk. Even zoeken naar vegan snackvoer, waar er overigens best veel van is ;)

Als je eenmaal je gewoontes hebt veranderd, is het echt doodeenvoudig... wij eten thuis min of meer fulltime vegan, maar als we bij anderen eten of in restaurants doen we niet moeilijk en eten wel gewoon kaas/room mocht het ergens in zitten.
    Ooooh en trouwens we eten wel de eieren van onze kippen >_> Want die leggen ze toch. Dus ik kan beter zeggen dat we geen melkproducten of vlees eten.

Dussss ik denk niet dat ik de vegan challenge mee hoef te doen, maar ik wil best meelezen en tips geven ;)

Wat sporten betreft: als je voedingsstoffen te kort komt, is de kans groot dat je niet goed compenseert met eiwitten. Je moet als je vegan eet sowieso behoorlijk veel eten, en echt goed noten, peulvruchten etc naar binnen werken. Mijn zwager is hartstikke sportief en flink gespierd en die eet helemaal niets dierlijks. Die zit wel echt de héle dag door te eten ;)

Deel Deze Pagina