Ik denk dat je titel "zomaar trouwen na relatiecrisis" en het feit dat je hier een topic over opent al genoeg zegt; Je staat er zelf niet voor 100% achter. Jullie hebben al jaren trouwplannen, dus waarom nu ineens haast? Je hebt nog "koele momenten" omdat het vertrouwen en de pijn nog niet helemaal weggebt zijn, ik zou zeggen wacht nog een jaartje en maak trouwplannen voor de zomer van 2017.
Houdt je familie gewoon net zo goed op de hoogte van jullie stappen vooruit als dat je hebt gedaan toen het niet goed ging. Dan zullen zij ook meer begrip tonen als jullie gaan trouwen wanneer jullie daar allebei aan toe zijn. Als je familie het niet eens is met jullie huwelijk dan legt dat weer een last op jullie relatie en dat wil je juist niet. Als je het verstandig aanpakt (stap voor stap) en niet halverwege je relatietherapie gaat verloven zal iedereen het sowieso wel kunnen volgen.
Ik vind dit echt heel raar. Jullie latten nu, dat gaat goed. Maar dit is voorgegaan door een periode die niet goed ging. Dat je terug naar hem gaat is 1 ding. Maar ik zou trouwen nog niet eens in me op laten komen. Eerst maar eens een langere tijd aankijken of het ook zo goed blijft gaan als jullie weer onder 1 dak wonen. Dus dat je familie er niet achter zou staan begrijp ik heel goed, en ik geef ze ook gelijk. Belangrijk in deze is of jij er waarde aan hecht dat zij het goedkeuren of dat je het hoe dan ook wil doorzetten.
Ik vind dat hij zich toch eerst moet bewijzen voordat ik zou trouwen. Maar het is ook gevoel. Wij zijn na een soort van crisis vrij snel aan kinderen begonnen. Waren al getrouwd. Maar er was geen ander in het spel, alleen de vraag of we nog bij elkaar pasten. Gaat nu beter dan ooit.
Wat goed om te horen sedana! Ik wil heel graag m'n relatie terug en trouwen, maar dan wel als het inderdaad helemaal goed voelt. Soms voel ik me gewoon nog erg verdrietig door alles wat er gebeurd is en hij laat me stapje voor stapje zien dat dit onnodig is. Ik denk dat er ook wat tijd over heen moet gaan .. Hij doet in ieder geval z'n best. Maar soms denk ik... Is het nog wel te herstellen allemaal.. Het is cliché maar sommigen zeggen; als er eenmaal een breuk is... Ik wil m die kans geven en t aangaan en als t later nog goed voelt ben je inderdaad zo getrouwd ! Wat waten de reacties van anderen toen je zwanger was?