Hoi allemaal, Normaal gezien ben ik niet zo van de forums, maar in dit geval kan het nog wel eens handig zijn om meningen van anderen te horen. Ik ben op dit moment ruim 26 weken zwanger van ons eerste kindje en we weten dat het een jongetje wordt. We hebben zijn roepnaam al gekozen, maar willen het daarnaast ook vernoemen naar de twee opa's. De opa's heten Bart (vernoemd naar Gijsbertus) en Leo (vernoemd naar Leonardus). Beide (doop)namen vinden we wat ouderwets en nu vroeg ik me af of jullie suggesties hebben voor beide namen. Om hem, naast zijn roepnaam, simpelweg 'Bart' en 'Leo' te noemen vinden we zo afgezaagd. Maar we kunnen nog niet zo goed vinden wat we dan wel geschikt vinden. Ik heb zelf al zitten denken aan Gijsbert en Lennart/Lennard, maar ben dus benieuwd naar jullie meningen hierover en eventuele suggesties zijn natuurlijk ook welkom!!
Léon Leonard Leonardo Gijsbert Gijs Bertus Gijs Gijsbrecht Bart - Bartholomeus, Bart-Jan, Bartjan, ...
Leonart. Kennis van me heet zo. Uitgesproken als Lennart. Voor mij heel duidelijk een samenstelling van Leo en Bart.