Zomaar waren jullie weg... waarom toch?!

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door BlauwBloempje, 28 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Och meis, wat een ontzettend verdrietig bericht. Gecondoleerd met dit verlies nadat jullie heel even samen mochten zijn.

    Sterkte voor vandaag op deze o zo verdrietige dag. Mieke en Siebe. Rust zacht.
     
  2. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Wat een intens verdrietig bericht. Ik wens jullie heel veel sterkte vandaag en met de tijd die komem gaat.
     
  3. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ooh lieverd, wat verschrikkelijk. Wat heb je het verhaal mooi geschreven, je voelt de immens grote liefde die je voor ze hebt. De tranen stroomden over mijn wangen, bij het lezen ervan.

    Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe. M'n moederhart huilt enorm hard voor jullie, wat verschrikkelijk dat dit is gebeurt. :(
     
  4. BlauwBloempje

    BlauwBloempje Bekend lid

    23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Zo dankbaar voor jullie berichtjes lieve meiden. Het doet enorm goed om andere mensen de namen van onze kleintjes te zien gebruiken... Mieke. Siebe. Onze lieve dappere drakenkinders.

    Vandaag hebben we ze in zeer besloten kring begraven. Op hun eigen speciale plekje op ons eigen terrein. Voor altijd samen, voor altijd thuis. ❤️
     
  5. Zonn

    Zonn Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Wat een fijn idee dat Meike en Siebe zo dicht bij jullie hun rustplek hebben gekregen. Moet iedere keer weer huilen als ik je berichtjes lees, zo oneerlijk en verdrietig dat ze maar zo kort bij jullie mochten zijn. Bewonder de manier waarop je jouw gevoelens onder woorden brengt.

    Lees ook je schuldgevoel, dat jij ze niet langer hebt kunnen dragen. Maar als t nodig was dan zou je ze zelfs jaren in je buik kunnen beschermen...want je wilt niets liever dan dat. Schuldgevoel hoort er helaas bij, maar ik hoop dat je steeds meer zal beseffen dat jouw lichaam en jijzelf hier niets aan konden doen. Je hebt gevochten als een leeuwin maar kon deze oneerlijke strijd niet winnen.

    Ook al ken in je niet, ik denk wel aan je en stuur je in gedachten kracht toe.
     
  6. BlauwBloempje

    BlauwBloempje Bekend lid

    23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Dankjewel lieve @Zonn voor je berichtje. Zo te lezen heb je zelf in een vergelijkbare situatie gezeten...

    Je hebt gelijk: als het kon zou ik mijn kleintjes altijd beschermend bij me dragen... maar het lukte me niet en dat valt zwaar.

    Ongetwijfeld heb je ook gelijk over de rest. Ik zal uiteindelijk moeten accepteren wat er is gebeurd, anders kan ik ook niet verder. Fijn om te weten dat er mensen zoals jij zijn die dit begrijpen en die precies weten te zeggen wat er nodig is, zonder af te doen aan het verdriet. ❤️
     
  7. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat verdrietig, oneerlijk en hartverscheurend maar wat heb je het mooi beschreven.
    Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe met dit grote en dubbele verlies!
     
  8. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.599
    2.169
    113
    Wat ontzettend heftig, en zo oneerlijk. Vanuit mijn vorige baan in de kinderopvang, bijna exact t zelfde gebeurt met ouders, ook tweeling van 23 weken en 5 dagen geboren, ook zomaar ineens. Ik vind het heel erg voor jullie, maar jij zelf kunt er niks aan doen, echt niets. Hoop dan ook dat je schuldgevoel snel verdwijnt, want er is al genoeg verdriet.

    Heb je verhalen met tranen over mijn wangen gelezen, zo erg wat jullie overkomen is, en ik wil jullie alle sterkte van de wereld wensen om hiermee om te kunnen gaan.
     
  9. BlauwBloempje

    BlauwBloempje Bekend lid

    23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Dank jullie wel lieve meiden ❤️ Jeetje, wat een nachtmerrie ook voor die ouders @Mya :cry:

    Ik schrik nog altijd wakker ‘s nachts.
    En elke keer opnieuw komt het besef binnen. Mijn kindjes, mijn lieve draakjes zijn er niet meer. Het gemis raast door me heen en het enige wat ik kan horen zijn de kleine huilgeluidjes die onze sterke, dappere Siebe bij zijn geboorte maakte, en een van de liedjes die we tijdens het begraven draaiden: Wer Bisto van Twarres.

    Voor wie het niet kent, of als je Fries een beetje roestig is:

    Doe't ik dy seach lang ferlyn
    (toen ik je zag, lang geleden)
    Wat docht it dochs sear as ik d'r wer aon tink
    (wat doet het toch zeer als ik er weer aan denk)
    Doe't ik dy seach lang ferlyn
    (toen ik je zag, lang geleden)
    Wat docht it dochs sear as ik d'r wer aon tink
    (wat doet het toch zeer als ik er weer aan denk)

    Ik sjoch dy,
    (Ik zie jou)
    Ik hear dy,
    (Ik hoor jou)
    Ik fiel dy
    (Ik voel jou)
    Eltse kear opnij
    (Elke keer opnieuw)

    Hjir bin ik
    (Hier ben ik)
    Wêr bisto
    (Waar ben jij)
    It is te lang lyn
    (Het is te lang geleden)

    Do bist net oars dan leaf
    (Jij bent niets anders dan lief)
    Want do dochst gewoan neat ferkeard
    (Want jij doet gewoon niets verkeerd)
    Ik hâld fan dy, sa asto bist
    (Ik houd van jou zoals jij bent)
    Datst dat dan wol efkes witst
    (Dat je dat wel even weet)

    Hjir bin ik
    (Hier ben ik)
    Wêr bisto
    (Waar ben jij)
    It is te lang lyn
    (Het is te lang geleden)

    Ik sjoch dy,
    (Ik zie jou)
    Ik hear dy,
    (Ik hoor jou)
    Ik fiel dy,
    (Ik voel jou)
    Eltse kear opnij
    (Elke keer opnieuw)

    Eltse kear opnij
    (Elke keer opnieuw)

    De eenvoudige, rauwe eenzaamheid en het enorme gemis dat ik elke dag, elke keer opnieuw voel, uitgedrukt...
     
  10. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    Ik kan jullie alleen maar heel erg veel sterkte wensen, zo'n plotseling verlies is zo hard om te dragen. (weet ik helaas uit ervaring).
     
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.345
    113
    @BlauwBloempje gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige dochter Mieke en prachtige zoon Siebe en gecondoleerd met het verlies van jullie kinderen.

    6 jaar geleden heb ik afscheid moeten nemen van mijn tweelingzoontjes die veel te vroeg geboren waren. Ook mijn zwangerschap verliep zoals het hoorde en er was geen enkel signaal dat de bevalling zou starten. Mocht je het fijn vinden om contact op te nemen, stuur gerust een berichtje.

    Ze zullen voor altijd bij jullie horen. Dit heeft heel veel tijd nodig, geef jezelf deze tijd. Goed om te lezen dat je veel steun ervaart van je man, je moet hier samen doorheen, maar biedt elkaar ook de ruimte. Heel veel sterkte toegewenst.
     
  12. BlauwBloempje

    BlauwBloempje Bekend lid

    23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Dank voor jullie lieve berichten meiden. Doet nog steeds goed.
    Zo raar om te bedenken dat mijn kleintjes vorige week om deze tijd nog veilig en gezond in mijn buik zaten... zo verdrietig dat ook jullie dit moesten meemaken. :cry:

    @Dubbelgeluk ach meisje, jij ook... :cry: :cry: :cry: het spijt me zo voor je.
    Ik stuur je graag een PB.
     
  13. Marshmallow

    Marshmallow Actief lid

    9 jan 2017
    148
    4
    18
    Heel heel veel sterkte!
     
  14. BlauwBloempje

    BlauwBloempje Bekend lid

    23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Zaterdag. Ik word wakker en lig even na te denken. De tranen komen vandaag niet meteen en daar voel ik me schuldig over. Vandaag precies een week geleden lagen we in het ziekenhuis. Mijn kleine, lieve Mieke gestorven op mijn borst. De kleine, dappere Siebe vechtend voor zijn kleine leventje. Vechtend en verliezend. Zo veel pijn. Zaterdag zal nooit meer hetzelfde zijn.

    Alle herinneringen komen meteen weer boven. De lage rugpijn. De weeen die steeds heftiger werden. Mijn lieve man die zich naar het ziekenhuis heeft gehaast en met grote stappen de kamer binnenkwam.

    Mieke. Onze lieve, dappere, veel te kleine Mieke, die maar zo kort heeft geleefd.

    Siebe. Onze dappere jongen. Onze vechter. Die het nog drie uur heeft volgehouden. Die stierf op mijn borst, zijn zachte, kwetsbare huidje tegen die van mij.

    Oh kindjes…. Mijn lieve kindjes, ik mis jullie zo. Jullie hadden nog veilig in mijn buik moeten zitten vandaag, 25 weken oud… zo oneerlijk.

    Ik weet niet wat ik moet doen vandaag. De ouders van mijn man komen langs om wat spulletjes te brengen die bij hun zijn achtergebleven in alle haast. Morgen naar mijn moeder om daar te eten. Maar eten smaakt nog steeds naar niks. Kwark vanmorgen. Normaal erg lekker, vandaag niks. Het smaakt zoetig. Dat is het. Verder niks. Niet lekker, niet vies. Alles is grijs. Ik kan alleen maar huilen.
     
  15. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik wou dat ik iets voor jullie kon doen... :( wat een nachtmerrie! Weet in ieder geval dat er velen met jullie meeleven!
     
  16. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.616
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ach arme.

    Wat je schrijft is heel herkenbaar.

    Ik ben mijn eerste met 21 weken verloren, het heeft echt maanden geduurd voordat ik weer ergens om kom glimlachen. En eten, tja, pak je 3 maaltijden en je fruit, het lekker vinden hoeft nu echt niet.

    Het is voor mij al weer heel wat jaren geleden, maar ik heb destijds veel gehad aan lieve engeltjes, in jouw geval kun je je aanmelden bij een 24+ weken baby lijst.

    Je zult daar echt heel veel herkenning vinden en vrouwen die je niets hoeft uit te leggen.
     
  17. BlauwBloempje

    BlauwBloempje Bekend lid

    23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Dank jullie wel lieverds.
    Ik weet dat ik dit draadje een beetje levend blijf schoppen maar kan het nog niet aan om het af te sluiten. Fijn dat er nog mensen zijn die zien en reageren.

    Wat naar dat ook jij een kindje hebt moeten verliezen @Berte - niemand zou door die hel heen moeten gaan.

    Ik heb me inderdaad ook aangemeld bij Lieve Engeltjes, en via daar ook bij TweelingEngeltjes, een besloten groep voor mensen die een tweeling hebben verloren. Het begrip is groot en dat geeft troost. Ik neem mezelf zo veel dingen kwalijk en dat is oppassen. Gelukkig wordt het daar herkend en het geeft hoop om te zien dat de scherpe randjes die nu zo veel pijn doen, uiteindelijk wat minder scherp zullen worden. Hopelijk kan ik dan tenminste met mezelf leven en leren mijn lijf weer een beetje te accepteren.
     
  18. Geel

    Geel Actief lid

    25 okt 2016
    105
    78
    28
    Zorg
    Ik heb je verhaal gelezen en wilde het niet zomaar wegklikken zonder reactie. Al heb ik geen idee wat voor reactie ik geven moet. Woorden schieten te kort, tranen over m’n wangen.
    Leave mem van Mieke en Siebe, lokwinske mei de berte fan jim moaie twalling, maar tegelijkertijd gecondoleerd met het verlies van jullie draakjes.

    Heel veel sterkte ❤️
     
  19. BlauwBloempje

    BlauwBloempje Bekend lid

    23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Het is ook lastig om woorden te vinden, maar ik vind het enorm fijn en lief van je dat je hier een reactie plaatst.

    Dankjewel voor je lieve bericht ❤️
     
  20. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Ik lees naast het enorme, rauwe verdriet ook zo ontzettend veel liefde in je verhaal ❤

    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige dochter Mieke en jullie mooie zoon Siebe! Zij maken jullie papa en mama! Het is verschrikkelijk dat jullie ze nu moeten missen, zo oneerlijk... Ik denk aan jullie!
     

Deel Deze Pagina