keelkanker of niet??

Discussie in 'De lounge' gestart door Myrthe, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Pfff ik ben niet iemand die zijn prive situatie graag op een forum gooit maar hopelijk zijn er kenners onder jullie en of iemand die het mee heeft gemaakt en die me enigzinds gerust kan stellen.

Mijn vader heeft sinds ruim een jaar last van heesheid, verstokte roker en lust graag een biertje.... Wij zijn kinderen lopen al een half jaar te zeuren dat hij naar de dokter moet. Eindelijk eindelijk vorige week is hij daar geweest.
    Sindsdien loopt alles in een sneltreinvaart, KNO arts, paar dagen later al onder narcose om weefsel weg te halen.

Afgelopen dinsdag heeft hij dus die ingreep gehad, en de volgende morgen werd hij onverwachts gebeld door de KNO arts dat hij vandaag ook nog een CT scan wilde laten maken en dan de uitslag van zowel het weefsel als CT scan komen einde van de middag.

Pff weet eigenlijk van voor niet dat ik van achteren leef.
    Mijn vader altijd mijn voorbeeld een sterke man met een grote bek maar een klein hartje voor zijn kids en kleinkinderen zie ik nu als een klein hoopje ellende. Hij is bang bang voor wat er komen gaat. Wil van ons gerustellende woorden over de uitslag etc... Maar wij zijn geen artsen en ik durf geen uitspraak te doen.

Aan de ene kant ben ik heel positief en hoop ik dat het allemaal meevalt. Maar aan de andere kan gezien zijn leefwijze vrees ik het ergste :(

2. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    pffff kan me voorstellen dat jullie het eng en spannend vinden. Veel sterkte en ik duim voor een goede uitslag. Laat je het nog even weten?

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.147
    113
    Pfoe, wat een spanning moet dat geven voor je vader en jou natuurlijk ook. Heel veel sterkte en ik hoop dat er niks ernstigs uit komt vanmiddag!

4. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Bedankt voor jullie lieve reacties....
    Even ter aanvulling niet dat het uitmaakt hoe oud iemand is je vader blijft je vader maar hij is net 55 jaar....

Ik probeer positief te blijven maar het laat me niet los.

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hoi Myrthe,

Pff wat zullen jullie nu in angst zitten zeg. Ik hoop echt op een goede uitslag voor jullie.

Bij mijn vader werd vorig jaar (in mn kraamtijd) een zeer agressieve vorm van prostaatkanker geconstateerd en daar wordt hij nu momenteel nog voor behandeld. Maar het blijft allemaal een beetje onzeker.
    Ook mijn vader is een man met altijd een grote bek, maar nu een jaar verder is daar niet zoveel meer van over.

Ik ga heel hard duimen voor jullie dat het allemaal meevalt en wat het dan ook mag zijn, goed te behandelen is. Sterkte!!

Romy

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dat kan je ook niet loslaten. Zeker nu je nog niet weet wat er precies aan de hand is en het misschien wel die rotziekte kan zijn.

Mijn vader is nu 56, veel te jong nog he? Snap wat je bedoelt.

Zie dat je ook richting het einde van je zwangerschap gaat.
    Hopelijk lukt het je om daar nog een beetje van te genieten.
    Klote zeg...:(

7. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Myrthe, wat schrikken. Helaas is het zo dat er alleen een ct scan na een microlaryngoscopie wordt gemaakt, wanneer er verdacht weefsel is gezien. Dit hoeft nog niet te betekenen dat het helemaal mis is maar hou er wel rekening mee. Ze zullen gaan kijken naar de halsklieren. Doorgaans zit er een wachttijd op een scan. Wanneer alles wordt versneld is dit meestal geen goed teken.
    Wens je veel sterkte!

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Klinkt niet best meis, ik hoop voor je vader en de rest van het gezin dat hij nog kan genezen mocht de uitslag niet goed zijn. Triest hoor, nog maar 55 jaar, wat zal hij nu spijt hebben van al zijn peukjes. Maar dat is altijd achteraf en dan vaak al te laat......:(

Heel veel sterkte.

9. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Dat is iets waar wij als kinderen ook aan denken. Buiten het feit dat de arts notabene zelf hiervoor belt om dit door te geven....
    En ook zo kort na de ingreep, deze was op dinsdag om 16:00 uur en de volgende morgen om half negen werd mijn moeder dus al gebeld voor de CT scan.

10. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Sigaretten of niet, iemand die longkanker heeft ga je ook niet zeggen eigen schuld dikke bult!!
    Het is een klote verslaving, iedereen die rookt weet dondersgoed hoe slecht dit is maar toch blijven doorroken betekent wel dat het echt verslavend is..... Je bedoelt het wellicht niet zo maar komt een beetje hard over. Ik denk dat zijn geweten nu genoeg wroet...
    Hij is al jaren bezig om er vanaf te komen...
    Maar het lukt hem gewoonweg niet en ook mijn moeder niet trouwens. Dus extra rot voor hem nu.

Edit: las je bericht even na en mijn reactie hierboven is niet gepast denk ik... Ben nu veel te hyper en vol hormonen om nog goed te lezen geloof ik sorry

11. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

ik wens je veel sterkte met de uitslag...

*cyberknuf*

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Pfff wat een onzekere tijd ik weet er helaas alles van:(

Bij mijn vader is bijna 5 jaar geleden (bij toeval)prostaatkanker geconstateerd. Omdat hij er zelf op doorging gelukkig was het in een vroeg stadium ondekt maar iederen keer die onzekerheid.
    En 1,5 maand geleden is er na lang tobben een verkeerde diagnose (lymfeklierkanker) gesteld, we waren in onze gedachten al bij de chemo's maar gelukkig was het iets heel anders maar wel een fout van de artsen geweest.

Maar ik wil je even een dikke knuffel geven en ik duim dat het meevalt!!!

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Geeft niet meis, kan mij voorstellen dat je stijf staat van de spanning. En ik bedoelde het inderdaad niet zo als het misschien overkwam. Ik heb mijn beide ouders heel jong verloren aan deze k*t ziekte en je staat machteloos.....heel veel sterkte nogmaals.

14. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

;) thanks

15. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Myrthe heel veel sterkte! Ik vrees dat ik ook niet meer kan zeggen als dat het niet goed klinkt.. Een ct maken ze idd pas als ze verdacht weefsel gezien hebben.
    Doodeng allemaal, wij hebben het meegemaakt met mijn moeder

16. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik hoopte inderdaad dat jullie zouden aangeven dat dit een normale procedure zou zijn wat standaard is en die arts het gewoon vergeten was en daarom na belde..... Hij heeft namelijks niks over verdacht weefsel aan de telefoon gezegd tegen mijn moeder??

17. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Dat soort dingen mogen ze ook niet over de telefoon zeggen!
    Ik ben ook bang dat je slecht nieuws krijgt. Want toen mijn moeder borstkanker had werden we ook al veel eerder gebeld dat we langs moesten komen. Normaal bellen ze echt niet eerder (teminste is mijn ervaring)
    Ik hoop wel dat ik er naast zit en het allemaal meevalt!
    Heel veel sterkte het is een rot ziekte..

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.147
    113
    Ik denk ook niet dat je ha dat mag zeggen.

19. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Meid, ik wil je gewoon even heel erg veel sterkte wensen.

Mijn vader had kanker in het hoofd/halsgebied. Tongkanker om precies te zijn.

Ze zijn al best ver met de behandelingen op dit gebied, al betekend dit vaak wel, behoorlijk vergaande behandelingen.

Details lijken me nu niet aan de orde.

Ik wens jullie heel erg veel succes met het wachten. Want als het om kanker gaat is het wachten op uitslagen wel een van de ergste dingen.

Mocht je vragen hebben, mag je me altijd pb'en.

20. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Was de KNO arts zelf die belde woensdag ochtend vanuit het ziekenhuis.

Deel Deze Pagina