Ja hulp voor mezelf krijg ik natuurlijk bij de psycholoog om dingen uit te zoeken en om met verwerkingsprocessen te beginnen. Er is veel gebeurt in verleden en ook in laatste jaar. Ik heb een lieve schoonmoeder die mij graag helpt in het huishouden maar idd moet ik dat wel even vragen. Gelukkig bied ze het ook vaak aan hoor. Heb ook een lieve moeder maar die werkt veel dus die is er wat minder vaak. Maar ook zij wil wel eens een dagje mn dochter nemen. Ik vind het zo dubbel, we willen zo graag nog een kindje maar tegelijk zie ik daar als een berg tegen op. Zo weet ik iig wel zeker dat we maar gewoon op een laag pitje er mee verder gaan. Het komt spontaan of het komt niet. Toch maar ff geen medische molen daarvoor, dat kan evt altijd nog. Sporten is echt mn uitlaatklep als ik dat niet had wist ik het helemaal niet meer pfff, ik vlucht soms gewoon ff naar de sportschool hahaha! Tis ook echt een heel fijne club met super begeleiding.
Jill goed dat je weet hoe je je zelf bezig kan houden door te sporten! Goed van je hopelijk komt het snel weer goed met je! Knuffel!!
xzoe nee ik denk eigelijk niet dat ik al 7 weken zwanger ben want gun gaan natuurlijk uit van het begin van de menstruatie en dan 28 dagen,, maar ik had natuurlijk pas rond 2 juli mijn eisprong, dus dan 16 juli mijn NOD dus dat zou een cyclus zijn van 41,, maarja we zullen het zien de 17de wie weet
Dag allemaal, Ik lees al een tijdje met jullie mee en vind jullie zo'n gezellig groepje! Ik zou graag mee willen kletsen als dat nog mag We hebben een zoontje geboren in februari 2015 en hebben in december 2015 besloten om voor een tweede te gaan. Doordat het lichamelijk en psychisch de afgelopen periode minder goed met mij ging hebben we het zwanger worden op een laag pitje gezet. Vanaf de komende ronde willen we er graag weer voor gaan! Ik zit nu op cyclusdag 33 en heb geen idee wanneer mijn NOD is, dus wacht het rustig af. Ik las dat er al een aantal dames zwanger zijn, gefeliciteerd! Hopelijk komen er snel nog een aantal zwangere dames bij!
Mama Alex knuffel! Natuurlijk mag je hier zagen! Xzoe ja echt vervelend dat onrustige slapen, afgelopen nacht is het goed gegaan gelukkig ! Het zal wel weer een periode zijn idd. Alleen nu hadden we last van de kat die ging heel hard miauwen midden in de nacht pff. Kan me voorstellen dat je met een paar uurtjes slapen iedere nacht wel eens toegeeft! Het breekt je op te lang erg weinig slaap. Dank je Haha ja veel gekletst hier! Het fb groepje is ook erg leuk! Zou leuk zijn als je er ook bijkomt . Tammie heb ik ook al een hele tijd niet meer gezien. Ben benieuwd hoe het met haar gaat nu ze haar NOD heeft gehad! Nathalie1989 spannend de echo 9 aug Heb je ook bij anderen een voorgevoel wanneer ze zwanger zullen worden? Ben nl wel benieuwd en of t ook uitkomt, miss heb je wel een voorspellende gave . Michelleee ook spannend 17 aug!! Oh ja dan rekenen ze vanaf je ongesteldheid idd. Ik heb bij m'n zoontje toen aangegeven dat ik dacht 4 weken zwanger te zijn (had een cyclus van 48 dagen) Haha wat een pech! Zenuwachtig? Naar altijd als ze verkeerd prikken ! Gelukkig nu niet zo duizelig als de vorige x lees ik. Florina oh poeh korte nachtjes dus voor jou! Houd je het een beetje vol? Hier nu veel buikpijn en soms er wat misselijk bij! Zal nog wel het ontpillen zijn (verwacht niet m'n eisprong vorige x had ik die nl pas op cd 23 en zit nu op cd 12).jij had m nu wat eerder toch? Op cd 19, terwijl je hem ook wel eens op 23 hebt gehad toch? Die lange rondes vind ik maar niks ! Helder kaartje zie ik nu! Wel duidelijk je eisprong ! Hopelijk volgende ronde wel een kans om het gezellig te maken! Jill85 wat naar een burn-out! Hopelijk helpt t werken eraan snel! En sporten is idd goed fysiek, maar mentaal ook zeker ! Zie je het wel zitten om dan ook rommel(nieuwe badkamer)etc thuis te hebben, als je wat meer rust wilt? Of is het juist een goede afleiding van alles? Ik denk dat je nog even moet doortesten met de ovulatietesten. Komt vanzelf je ei . Leuk als je ook op fb komt, leuk om iedereen op foto's te zien! Daantje2015 welkom ! Goed dat je ff voor jezelf hebt gekozen, maar leuk dat jullie nu voor een 2e gaan ! Onze zoontjes zijn ongeveer even oud.
@ florina Mooi temperatuurkaartje hoor! Heel fijn dat je zo mooi je eisprong hebt kunnen vinden, ondanks dat je deze ronde overslaat! Volgende maand is jouw maand ❤️ @ jill: Ik denk dat het heel goed is hoe je er momenteel in staat en dat je geen behoefte hebt aan de mmm. Spontaniteit is toch wel heel erg belangrijk. @ daantje: Welkom!! Spannend hoor eerste ronde! Hopelijk ben je gauw zwanger! @ babyloveyou: hoe voel je je nu? Reageer via m'n telefoon, en heb niet alles onthouden. Hoe is het met de rest? Hier gaat t prima! Voel tot op heden nog niet heel veel. Wel vandaag weer veel vruchtbaar slijm gehad, maar nog geen steken oid. Ben heel benieuwd. Maar we hebben het maar gewoon regelmatig gezellig. Moet zeggen dat ik deze ronde toch wel wat angstiger ben, dan de voorgaande 2. Durf iig niet meer te testen omdat ik echt bang ben voor een teleurstelling. Aan de andere kant vind ik t weer mega spannend mocht ik wel weer zwanger worden. Er gaat vanalles door me heen, en ik hoop dat ik t allemaal goed ga doen met 2 kindjes. Ben van origine een best chaotisch persoon.. Dus hoop dat me dat allemaal gaat lukken met 2 kindjes. Gelukkig is m'n dochtertje wat ouder en kan ze me meehelpen
Ok lieverds heb bijgeleven maar vrij weinig is er blijven hangen. Ga nu lekker slapen en hoop morgen wat bij te lezen. Beetje veel aan 't koppie momenteel
Ik heb precies hetzelfde als jou. Omdat zoontje een huilbaby is geweest en ik in een depressie raakte had ik het gevoel dat ik faalde. Ons menneke is erg druk en slaapt vaak pas heel laat en af en toe denk ik dan van pfff ik kan niet meer. En dan vooral smorgens is het hier soms hectisch als we weg moeten. En dan werk ik nu niet eens. Hoe moet dat met twee kids. Kan ik dat wel aan denk ik dan. Ga dan weer heel erg twijfelen aan mezelf😩. En toch is dat leeftijdsverschil wat dat betreft wel fijn. En hij gaat straks naar school dus heb ik meer tijd voor de tweede.
daantje2015 Welkom hoor meis hoop dat je het naar je zin gaat krijgen in het groepje! Spannend hé all,, hoop dat je snel een beetje hoogte krijg van je NOD,, en gelukkig dat het nu wat beter met je gaat hopelijk gaat het gewoon goed komen allemaal! En dat zal vast wel Ik heb sinds vandaag last van mijn borsten, zijn pijnlijk zoals ik ook had ik mijn eerste zwangerschap toen kwam ik er ook pas achter rond deze tijd,, ben zo benieuwd en zoals jullie weten ben ik nog steeds panisch over of het een tweeling is ja of nee & en toch denk ik nu weer van niet
Sterkte meis, hoop dat je je snel beter voelt! Burn out is niet niks. Hopen dat de gesprekken met psycholoog bij jou helpen. Bij mij heeft het iets geholpen maar niet veel.
Fijn dat ik niet de enige ben! Vervelend soms he dat gevoel of we het allemaal wel aan kunnen. En inderdaad zodra je kindje naar school te gaat, heb je veel meer tijd voor de 2e. Mijn dochter heeft de eerste oaar maanden ook behoorlijk wat problemen gehad. Slecht slapen, reflux etc. Werd er gek van. Maar na een paar maanden ging dat wel beter. Ze slaapt verder heel goed en is eigenlijk heel makkelijk. Maar doordat ik zelf niet zo heel veel kan hebben ervaar ik het allemaal net wat heftiger als anderen misschien. Afijn hoop gewoon dat ik nu ik 6 jaar ouder ben, wat meer geduld kan opbrengen en van alles dubbel ga genieten omdat t toch de laatste zal zijn
Oef ik vind 't toch wel lastig nu op 2 plaatsen tegelijk kletsen hihi Heb even bijgelezen. Hopelijk voel je je snel beter jill en fijn dat je zo'n goeie uitlaatklep hebt gevonden in 't sporten. Heel fijn als je je ergens even kan terugtrekken. Wat betreft onzeker 2e... ik poep in m'n broeken van angst hoe het daluk met 2kids moet hahaha. De eerste 3mnd waren verschrikkelijk moeilijk met onze dochter. Van 17u tot 00.00u niks anders dan huilen, elke dag weer! Totdat ze 11weken oud was. Toen was het ineens over. Werd genoemd onder t kopje "avondonrust" Mijn man draaide in die tijd ontbijt diensten dus moest om 20.00u in bed liggen avonden lang heb ik huilend met n huilende baby gezeten, brr moet er niet meer aan terug denken Gelukkig daarna geen seconde meer mogen klagen, heel makkelijk en lief kind inmiddels. Geen slapeloze nachten of avonden meer. Maar ik houd me hart vast voor die eerste weken weer, ga ik dat wel trekken. Hoe gaat de 2e zijn? Hetzelfde, makkelijker, moeilijker. Pff Haha
Trotsemama, het boek is leuk maar gaat niet echt over het zwanger zijn/groeiende buik. Meer over baby's en de tijd na de zwangerschap. Leuk boekje voor erbij (ook een leuke prijs). Hier een paar foto's; Bekijk bijlage 508247