Zomer 2020 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lindavvv, 28 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    @DN2017 Ik heb er geen ervaring mee, maar ben er wel bang voor. Onze dochter is een winterbaby van januari. Dus dat was super, helemaal geen vocht vasthouden. Nu uitgerekend in de zomer,... ik hou m'n hart al vast.

    Ik heb de laatste 3 nachten zo slecht geslapen. Heel onrustig, vaak wakker en woelen. Een onrustige peuter die me wakker maakt en daarna kom ik niet meer in slaap. Zo irritant.
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  2. Nyphele

    Nyphele Actief lid

    15 sep 2014
    425
    598
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    België
    Ik ben zooooo moe!
    Sinds zaterdag ook heel de tijd misselijk en moet dan echt wat eten of ik kokhals heel de tijd...

    En eergisteren opgestaan met een jeukerige plek in het gezicht en nu jeukt heel mijn gezicht en is het helemaal droog. :(
     
  3. BlauwBloempje

    BlauwBloempje Bekend lid

    23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Jeetje wat vervelend allemaal meiden :(
    Een goede dagcreme of huidolie voor de droge plekjes? Ik had dat de vorige zwangerschap ook en twee keer per dag even flink dik insmeren hielp bij mij goed.

    Hier valt het reuze mee met de overlast. Wel en beetje weeïg en misselijk soms, maar kokhalzen of spugen gelukkig (nog) niet.

    Wel af en toe pijnlijke tieten. En heel naar gedroomd vannacht, over heel veel bloed en een heel klein miskraampje :eek:
    Morgen pas echo, ik hoop zo dat alles goed is :confused:
     
  4. Nyphele

    Nyphele Actief lid

    15 sep 2014
    425
    598
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    België

    Brr zulke nachtmerries kunnen je toch altijd even van slag brengen hé...

    Ik zweet echt sinds zwanger zijn zo hevig dat het lijkt alsof ik in mijn bed geplast heb :p
     
    BlauwBloempje vindt dit leuk.
  5. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Nou maar echt het doet rare dingen met je lijf.. Ik ben absoluut geen koukleum, ik lig met - 10 nog in mn hempje onder een zomerdeken met het raam open, maar sinds ik zwanger ben heb ik zulke koude voeten! Ik lig gewoon te bibberen in bed, heel irritant :confused:
     
  6. BlauwBloempje

    BlauwBloempje Bekend lid

    23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Ik heb normaal gesproken ook niks aan in bed... maar nu toch een nachthemd. En ik houd heel romantisch mijn sokken aan als ik ga slapen :roflmao: echt, ik kom niet in slaap met koude voeten.
     
    PAnniek vindt dit leuk.
  7. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
  8. BlauwBloempje

    BlauwBloempje Bekend lid

    23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Nope, was het maar zo’n feest... ik mag morgen pas. Zit de uren al te tellen o_O
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  9. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Spannend! Heel veel succes!
     
    BlauwBloempje vindt dit leuk.
  10. BlauwBloempje

    BlauwBloempje Bekend lid

    23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Echo zag er goed uit! Piepklein propje (we hebben hem/haar Kruimeltje genoemd :roflmao:) met een knipperlichtje erin. Opgelucht!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Lindavvv, Enigma, Nyphele en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Jippieeeee!!! Gefeliciteerd! Prachtig!
     
  12. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Fijn!
    Grappig wij noemde onze dochter tijdens de zwangerschap kruimel
    Voor nummer 3 hadden we het vaak over kruimel 2.0.. (de oudste noemde we anders) Maar nu heb ik het af en toe over brummel.. Frummel/broertje/zusje
    Maar Brumzel is ook zo wat.. :roflmao:Misschien!
    Ik vind brusje een beetje een gek woord.
     
    BlauwBloempje en DN2017 vinden dit leuk.
  13. BlauwBloempje

    BlauwBloempje Bekend lid

    23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Haha, dat vind ik dus ook! Brusje... o_O
    Brummel is ook leuk toch? Of misschien heb je stiekem al een voorgevoel dat het een broertje wordt...? ;)
     
  14. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Ja dat had ik wel. Ik heb 2 dochters, dus een zoon zou wel extra mooi zijn. Maar ik ga altijd tijdens m'n zwangerschap alle kanten op.. Dan denk ik weer weken, wordt echt een jongen en dan weer weken lang, wordt echt een meisje..
    Ik was overtuigd dat de eerste een jongen was, maar het was echt een meisje, dus m'n eigen gevoel is te onzeker. Andere die zijn altijd erg overtuigd, bij de tweede kreeg ik van iedereen te horen dat het een meisje werd een bij deze tot nu toe een jongen. Wie zal het zeggen.. Nog 30 weken te gaan :roflmao:
     
    Enigma en BlauwBloempje vinden dit leuk.
  15. BlauwBloempje

    BlauwBloempje Bekend lid

    23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Spannend! Wil je het weten bij de 20 weken of blijft het een verrassing?

    Zelf zwalk ik ook alle kanten uit, ik heb het al een meisje genoemd en ook een jongetje. Mijn man is ervan overtuigd dat het een jongen is. We zien het rond de 20 weken wel. ;)
     
  16. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Nee wij houden van verrassingen.. Eigenlijk alleen mbt de baby, verder vind ik verrassingen niks :roflmao: haha!
    We zullen het dus pas echt weten als hij /zij geboren is.
    En hoewel sommige anders beweren, zelfs met elke 3 weken een echo, kun je het geslacht echt als een verrassing houden!
     
    Enigma en BlauwBloempje vinden dit leuk.
  17. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    @BlauwBloempje gefeliciteerd met je mooie echo!

    Wij noemen hem/haar "Ukkie". De eerste noemde we altijd 'Frummel' haha, heerlijk he die werknamen.

    Gister is hier Moeders voor Moeders geweest. En vandaag krijg ik mijn eerste blauwe flessen. Meedoen kan maar tot 30 januari, ivm verbouwing fabriek in februari. Van de vorige keer weet ik nog dat ik er op het eind redelijk zat van was, dus ik vind het ook niet heel erg. haha
     
    BlauwBloempje vindt dit leuk.
  18. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Ik ben er nog steeds niet over uit of ik nog een keer wil meedoen. Bij de eerste heb ik het wel gedaan, tot de 16 weken vol. Maar omdat het bij de eerste misging heb ik bij nummer 2 zoiets gehad van nou even niet dat ook nog er bij. Die zwangerschap was al stressvol genoeg. Nu denk ik, ja zou op zich wel weer kunnen, al zie ik ook weer op tegen die stinkflessen. Het is nog steeds tot 16 weken toch? Misschien dat ik in het nieuwe jaar nog een paar weken pak. Ik begin het nu langzamerhand wel spannend te vinden richting termijnecho. Nog 12 dagen.. :D
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  19. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ja die stinkflessen vind ik ook niet heel prettig. Maar ik doe dus niet mee tot 16 weken. De gehele maand februari is hun fabriek dicht. Gezien mijn uitgerekende datum zou ik tot 20 februari kunnen meedoen aan MvM, maar omdat ze dicht gaan doe ik maar mee tot 30 januari. Dus de laatste 3 weken niet. Vind ik ook niet heel erg om de stinkflessen eerder vaarwel te zeggen haha.

    Dus dat geld waarschijnlijk ook voor jou. Uiterste datum voor deelname is dus 30 januari.
     
  20. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Ja het zou bij mij dan wel tot de 16 weken zijn, want 30 januari ben ik 17 weken, maar goed ik beslis denk ik pas na de termijnecho.
     
    Lindavvv vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina