Zomer 2020 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lindavvv, 28 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Wat is het hier rustig. Gaat alles goed met de zomer mama's?
     
  2. BlauwBloempje

    BlauwBloempje Bekend lid

    23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Ja hoor! Alleen niet zo gek veel te melden op het moment :|
     
  3. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Alles goed. Nog 5 dagen wachten tot de eerste echo. Dus wachten wachten weinig nog te melden. Ben vandaag precies 7 weken.
    Kwaaltjes komen en gaan. Nog nergens echt heel erg last van. Soms beetje misselijk. Iets vermoeider dan normaal. Dat soort dingen, maar niets geks. Dus niet spannends hahaa
     
    Nyphele vindt dit leuk.
  4. Nyphele

    Nyphele Actief lid

    15 sep 2014
    425
    598
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    België
    Hier vandaag de eerste echo gehad!
    Straks post ik hem, maar we hebben een mooi kloppend hartje gezien!

    Uitgerekend voor 1/08/2020 :rolleyes:
     
  5. Meissie1001

    Meissie1001 Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda

    Ik heb hier werkelijk nog nooit een arts over gehoord.

    Ik heb links dichte eileider, rechts niet werkende eierstok.

    Behandeld in Gent door professor de sutter en deze heeft me verzekerd dat het een bijna net zo grote kans geeft o0 bevruchting omdat bewezen is dat de andere eileider functie overneemt en daar opgenomen wordt.

    Nooit verhoogde kans op bbz genoemd en moest me nergens zorgen over maken...

    Overigens ben ij nu voor 6e keer zwanger en nog nooit bbz gehad dus voor wellicht toekomstige lezers; volgens de professor in UZ Gent is een kans met 1 eierstok of 1 eileider een normale, prima kans en is een bbz echt nooit genoemd als risico.

    Berichtschrijfster; gefeliciteerd met je mooie en goede zwangerschap.
     
  6. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    gefeliciteerd!!!
     
    Nyphele vindt dit leuk.
  7. BlauwBloempje

    BlauwBloempje Bekend lid

    23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Jaaaa wat fijn! ❤️
     
    Nyphele vindt dit leuk.
  8. Nyphele

    Nyphele Actief lid

    15 sep 2014
    425
    598
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    België
    Hier de echo!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    mooie foto's hoor! lekker duidelijk al he!
     
    Nyphele vindt dit leuk.
  10. BlauwBloempje

    BlauwBloempje Bekend lid

    23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Wauw, mooie foto’s al! ❤️
     
    Nyphele vindt dit leuk.
  11. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.189
    1.607
    113
    Vrouw
    Dan was bij jou dus ook bewezen dat je eileider totaal dichtzat. Als het laatste stukje nog werkt, het 'grijphandje' zeg maar, kan eicel gewoon daar terechtkomen, maar komt de eicel nooit in de baarmoeder terecht. Dus het is heel afhankelijk van de situatie en niet voor iedereen gelijk. Heel fijn dat bij jou dat risico totaal niet speelde!
     
  12. Meissie1001

    Meissie1001 Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Nee dit was niet bewezen.
    2x hsg gehad maar ze kunnen niet met 100% zekerheid zeggen of er iets van vloeistof door zou komen.
    Ik vertrouw zelf best wel op 1 van beste artsen van Europa, deze vertelde mij dat bewezen is dat de andere kant het áltijd overneemt en je niet meer kans hebt op een bbz. Ik ben nu zelf voor 6e keer zwanger en al vaak gelukt dus en nog nooit bbz.
    Het kán dat onze artsen iets anders hebben verteld maar ik wilde alleen aan de dames die jouw bericht zouden lezen, doorgeven dat ze zich geen zorgen hoeven maken.
    Ik heb alle problemen die je kunt bedenken met eileiders, eierstokken, baarmoederslijmvlies etc maar ook 2 kindjes mogen krijgen, dus het kan echt.
    Mijn amh was ook 1.6 4 jaar geleden Dus nu nog veeeeeel lager en toch weer gelukt.
    Blij dat het bij jou ook gelukt is en dat je kans op bbz, wat jou verteld is, dus niet aan de orde is.
     
  13. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.189
    1.607
    113
    Vrouw
    Ik was niet van plan een wellus nietus discussie te beginnen. Fijn dat je zoveel vertrouwen in je arts hebt en zoveel geluk hebt gehad om zwanger te mogen worden. Geniet van je zwangerschap!
     
  14. Meissie1001

    Meissie1001 Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik heb jou juist al 2x gefeliciteerd. Je pakt het hekemaal verkeerd op. Dat is mogelijk ivm tekst op internet
    Ik bedoel het juist goed, dat jij het verkeerd op pakt kan ik niets aan doen verder. Dus een welles/nietes spelletje is helemaal niet aan de orde.
    Fijne dag
     
  15. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.189
    1.607
    113
    Vrouw
    Het is alleen maar superfijn dat het bij jou ondanks alle slechte eierstok/eileider/amh uitslagen zo goed heeft uitgepakt! En ik had je nog niet gefeliciteerd. Niks slecht bedoeld dus. Het is toch geweldig dat je gewoon al 2 gezonde kinderen hebt en er nu hopelijk nog eentje bij mag krijgen ondanks dat alles.
     
    Meissie1001 vindt dit leuk.
  16. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.189
    1.607
    113
    Vrouw
    Wat een prachtige echofoto's komen er weer voorbij! Wauw, het worden echt al kindjes!

    Maandag heb ik intake bij de gyn. Ik hoop eigenlijk dat ze dan ook even gaan kijken :D zou het niet erg vinden in elk geval!
     
    Nyphele en PAnniek vinden dit leuk.
  17. Nyphele

    Nyphele Actief lid

    15 sep 2014
    425
    598
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    België
    En, hebben ze even gekeken? :D
     
  18. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Hier net de termijnecho gehad. Echo was super goed. Een zeer bewegelijk mensje, die zich niet graag liet meten, dus daar heeft ze even de tijd voor moeten nemen. Hij maakt zich graag lang en lag met z'n handjes bij elkaar, beetje aan het spelen. Ze denken nu dat mijn uitgerekende datum 5 juli is.

    Net bij de medisch verloskundige geweest en dan nu nog een afspraak met de gyno.
     
    Roosxxx en Nyphele vinden dit leuk.
  19. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.189
    1.607
    113
    Vrouw
    Ja! Meteen het eerste wat gyn zei, zullen we eerst maar even kijken?! Dat laat ik me geen twee keer zeggen :roflmao: Officiële termijnecho gehad en nog 4 dagen vooruit gezet. Het is een lekker beweeglijk kindje, danst alle kanten op.
     
    Nyphele en PAnniek vinden dit leuk.
  20. PAnniek

    PAnniek Bekend lid

    21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Hier vanmiddag een groeiecho echo gehad. Het kindje groeit mooi op de gemiddelde lijn van de curve, dus dat is fijn om te horen.
    Tussen kerst en oud en nieuw goed ziek geweest, griep, met hoge koorts en weinig tot niks eten, dat vond ik toch wel even lastig, vooral als je dan leest dat het wel effect kan hebben op de foetus, maar gelukkig had mama genoeg reserves :roflmao:

    Over 4 weken de 20 weken echo.

    Hebben jullie al een beetje nagedacht over de kinkhoest vaccinatie?
     

Deel Deze Pagina