Babykleertjes, krijg je veel tweedehands of koop je het nieuw?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Scooter84, 3 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scooter84

Scooter84 Niet meer actief

Ik heb gisteren een hoop babykleertjes gekregen waaruit we een selectie gaan maken wat we ons kleine aan zouden willen geven. Het betreft met name meisjes kleding. Wij willen het geslacht niet verklappen (aan niemand) dus ergens is het wel lastig. Maar ze weten dat het terug kan komen als het geen meisje is. Van anderen gaan we ook een bulk jongens kleding krijgen voor eenzelfde soort selectie.
    Bij deze kleertjes zit aardig wat Winnie de Pooh kleertjes. Superleuk! Maar op de een of andere manier zie ik dat meer als meisjes dan als jongens. Of komt dat doordat ik het alleen aan heb zien hebben door meisjes??
    Verder is het sowieso wel wat lastig. We wilen zelf natuurlijk ook nog genoeg kopen en mijn vriend heeft ooit gezegd dat ie geen 2e hands kind wil. Ik zie dat niet zo maar snap ergens wel wat ie bedoelt.
    Hoe gaat dat bij jullie? Krijgen jullie ook veel of kopen jullie alles nieuw?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij krijgen niet zoveel, ja nieuwe kleertjes als cadeautje maar niet tweedehands. Komt omdat ik een uitgesproken smaak heb en bijvoorbeeld kleertjes met winnie The pooh nooit aan zou trekken.

Ik koop wel tweedehands via facebookgroepen, maar die kleertjes zijn dan nog zo goed als nieuw.

3. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Met de jongens had ik een rouleersysteem met mijn schoonzusjes (allemaal jongens in bijna dezelfde leeftijd)
    Nu met onze laatste heb ik zelf wat gekocht, best wel wat in de bruikleen gekregen, nieuw & tweedehands gekregen en ook tweedehands gekocht.

Van alles wat dus :p

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik koop alles nieuw, maar onze jongste krijgt wel eens iets aan wat van haar zus is geweest. Kleding met winnie de pooh, fronzen, mini mouse e.d. Ga ik m'n kind niet aantrekken, dat vind ik persoonlijk echt niks

5. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik bedank vriendelijk als mensen me een zak kleding aanbieden. Dat is meestal toch niet mijn smaak. Vaak is dat dan kleding van h&m, c&a, en naar mijn mening is deze kleding vaak afgedragen als dit door 1 kindje gedragen is. Bovendien vind ik het veel te leuk om zelf te shoppen voor mijn kids!

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    Mijn kindje is wel "2e hands" :D

Toen ik zwanger was van de eerste heb ik heel veel kleertjes gekregen van mijn buurvrouw en een collega. Ik heb er totaal geen moeite mee dat het al een keer gedragen is of er wat minder mooi uit ziet. Niet alles is mijn smaak maar dat trok ik haar dan ook niet aan. Later nog een paar keer een pakket via marktplaats gekocht. Dat vul ik dan aan met nieuwe kleertjes.

Sinds ze 3 is koop ik wel alle kleren nieuw, ook omdat ze er nu langer mee doet. Maar ook hierbij shop ik bij de "goedkopere" winkels.

Mijn 2e dochter zal ook veel van haar zus aankrijgen :)

7. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik koop het nieuw, maar er zijn altijd wel mensen die je kleding zullen geven. Oma houden wij bijvoorbeeld niet tegen, maar die heeft wel een heeeeele goede smaak haha!

Er zijn trouwens nu ook hele leuke kleertjes die voor allebei de sexes kunnen. Dat zou ik dan eerder aan iemand geven die het geslacht niet wil verklappen.

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ik heb echt heel veel kleertjes gekregen van mijn zus. Ook zij had sommige dingen weer gekregen dus ben wel kritisch door de berg heen gegaan. Het meeste is echt nog prima ook al is het door 2 kindjes gedragen. Wat ik niet mooi vind gaat naar een goed doel.
    Ik heb ook wel wat nieuwe dingen gekocht hoor want na 2 jongens is het wel erg leuk om meisjeskleding te kopen:)

9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nog geen 2e hands kleertjes gekregen.
    Wel koop ik zelf wel eens 2e hands kleding via fb of mp.
    Ze hebben het toch allemaal zo kort aan..

Winnie the pooh, disney etc. Zou ik nooit aan trekken. ;)

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Al mijn kinderen lopen tot een jaar of 4 voornamelijk in tweedehands kleren. Het slijt dan nog nauwelijks (zeker het hele kleine spul) en het kost een vermogen. Voor de jongens voornamelijk van mijn oudste schoonzus gekregen, voor de kleinste van andere schoonzussen. 1 van de twee heeft echt een ontzettende goede smaak en een kooptic, dus we kunnen voorlopig goed vooruit.
    Ik heb alles wat ik niet zo leuk vond gewoon onderin als reserve gelegd. En ook vaak wat bijgekocht. Maar het helpt wel een beetje dat de ene schoonzus veel in Schotland koopt en de andere overal en nergens in Europa. Daardoor vaak ook dingen die hier niet te koop zijn. Dat scheelt wel.

Ik vind Winnie de Pooh juist redelijk unisex. Maar niet alles is even leuk. Ik ben bij baby's echt geen fan van grote platen (later ook niet zo, maar de kinderen zelf soms wel), dus een rustig pakje zou ik wel doen, maar erg fel of groot plakkaat weer niet.

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik ben ook niet van tweedehands kleding textiel. Ik heb van wat vriendinnen babykleertjes gekregen/overgenomen. En ik weet dat ik straks ook nog van iemand babykleertjes en spullen kan krijgen. Van vreemden zou ik het sowieso niet doen.

12. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.785
    3.911
    113
    Ik koop alles nieuw maar nu voor de tweede kleine man heb ik alleen een 'eigen' eerste pakje gekocht. Hij zal voornamelijk de kleren van zijn broer moeten dragen :).

13. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Dit.

14. Leniemienie

19 dec 2014
    81
    5
    8
    België
    Ik heb zowel kleertjes doorgekregen van mijn zus en schoonzus. Maar ik koop ook graag zelf kleertjes hoor. Maar hierdoor heb ik wel veel kleertjes voor mijn dochter en vind het leuk om soms de leuke printjes van vorige seizoenen te hebben want soms kan de mode van het seizoen juist jouw ding niet zijn.
    Moest je alle kleertjes zelf kopen,dan wordt het al snel een dure aangelegenheid.

15. Logan

Logan Niet meer actief

Kleertjes koop ik zelf. Ik heb nogal een eigen smaak en hij groeit hard zat. Tweedehands kleertjes heb ik niet.

16. Louloute

Louloute Niet meer actief

Wij hebben best wat kleertjes gekregen maar wel allemaal nieuw (als kraamcadeau en cadeaus voor kerst, verjaardag etc)
    Zelf koop ik nooit tweedehands spullen, koop dan liever goedkopere merken maar wel nieuw :)
    Winnie de poeh is totaal niet m'n stijl trouwens :p

17. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    556
    113
    Haha! Dan is mijn jongste erg tweedehands... die draagt vrijwel alleen maar gekregen kleding en ik vind het helemaal prima! Scheelt veel geld en lang dragen ze het toch niet de eerste tijd, dan groeien ze achter elkaar van de ene in de andere maat.

18. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wij hebben ongeveer 50/50. De helft is tweedehands gekregen, de andere helft zelf (nieuw) gekocht.
    Ik heb geen probleem met tweedehands, het is goed voor het milieu en de portemonnee, maar nieuw is wel leuker.
    Kleertjes met Winnie de Pooh vind ik geen probleem. Niet persé mijn smaak maar het is wel lekker vrolijk :)

19. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Newborn maten sowieso nieuw, vond ik veel te leuk om zelf te shoppen.
    Bij de oudste wel eens tweedehands gedaan vanaf 74. En nog af en toe wel eens.
    De jongste kan vanaf maat 86 in de kleren van z'n broer, maar dat zijn toch voornamelijk de nieuwe kleren die we bewaard hebben. En natuurlijk halen we nieuwe kleren voor hem, maar je hebt van die dagen dat er 5 shirts doorheen gaan en dan zijn al die "oude" kleren van de oudste wel handig. Of voor de psz met extra setjes meegeven.

20. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Gijs heeft heel veel van zijn grote neef aan gehad en eigenlijk nog steeds wel. Grote neef is 4 jaar ouder en zei laatst zelf "Tantie dit is zo'n stoere trui, als ik hem niet meer pas mag mijn vriend Gijs hem hebben!". Helemaal prima want hun verjaardagen schelen ook 1 dag dus alle kleding valt precies goed in het seizoen. En ik vind het alleen maar leuk dat Gijs nu een super leuk kort broekje aan heeft die niet meer in de winkels te vinden is.
    Natuurlijk shoppen we er zelf ook nog het een en ander bij. We reizen veel een vaak nemen we dan ook kleren mee.
    Als mini een jongetje blijkt te zijn dan zal hij ook weer de kleren van zijn neef en broer aan krijgen (als dat lukt want word in heel ander seizoen geboren). Natuurlijk wel even goed uitzoeken wat er nog mooi uit ziet.

Deel Deze Pagina