Welk wipstoeltje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door itakepictures, 21 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Wipstoeltjes... hebben jullie tips voor een goede? Het zou handig zijn als de bekleding afneembaar is zodat het in de wasmachine kan, het stoeltje plat op te vouwen is én het ook echt goed 'wipt'. Klinkt suf, maar ik kwam er achter dat in veel stoeltjes echt geen beweging te krijgen is! Die van Babybjorn wipt heel makkelijk, maar die is vrij prijzig, en is al dat gewiebel wel zo handig als je je kleintje eten wilt geven?

2. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een oude (tweedehands) babybjorn en die wipt geweldig, is plat op te vouwen en bekleding kan gewassen! Heb er nieuwe hoes omheen van ukje dus hij is wat dat betreft 'als nieuw'. Ideaal dat hij goed plat kan want daardoor ook makkelijk even mee naar opa en oma enz...

Eten geven in wipstoel hebben wij nooit gedaan. Tegen de tijd dat eten echt wat wordt kunnen ze met steun in de kinderstoel zitten...

3. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Zeker weten BabyBjorn! Wij hebben hem cadeau gehad en ik was daar heel blij mee omdat het een prijzig ding is. Maar als ik had geweten hoe fijn die is, dan had ik hem meteen zelf aangeschaft! M'n dochter is er helemaal weg van en is gek op het bouncen :D

4. list

list Lid

26 nov 2014
    49
    0
    0
    Gastouder
  5. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.806
    784
    113
    Wij hebben er nooit een gehad en ook niet gemist! Het enige waar ik hem voor zou gebruiken is geloof ik in de badkamer, als je zelf ook wil douchen.

6. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    De meeste wipstoelen hebben een stand waardoor hij niet meer kan wippen, soort pootjes die je uitklapt.
    Wasbaar zijn ook de meeste wel (mijn ervaring iig). Mijn advies zou zijn om te kijken naar een 5-punts riempje ipv 3-punts omdat je daar wat langer mee kan doen.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hadden die babybjorn. Altijd een lelijk ding gevonden. Tijdens de verhuizing "kwijt geraakt" ;) :D En nu voor de derde de lounge van Bloom gekocht, hij is echt prachtig en wipt goed. Bekleding ik makkelijk af te nemen.

8. Debbi86

Debbi86 Bekend lid

14 jan 2013
    511
    0
    16
    NULL
    NULL
    De baby bjorn :)

9. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Wij hebben de stokke steps. Ideaal!! Heb alleen niet de bijpassende grote stoel waar hij opgeklikt kan worden (dan wipt hij niet). Want wilde graag de "normale" stokke stoel met babykuipje.
    Wij vinden 'm ideaal! Hij wipt ook echt heel makkelijk. Mijn zoontje is net 5 maanden, maar wipt er zelf al aardig op los. Toen hij wat kleiner was, was hij ook ideaal met de hand (of voet) te "bedienen".
    Wij hebben ook de mamaroo, maar mijn zoontje wilde liever op en neer in de stokke, dan heen en weer in de mamaroo.

10. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Oke die babybjorn is dus wel echt een aanrader als ik het zo lees :) Ik wilde eigenlijk gewoon een goedkoop stoeltje halen, maar het viel me op dat daar echt geen beweging in te krijgen is. Ga maar even op Marktplaats kijken :)

11. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ik heb er gewoon een van prenatal via mp gekocht. Hij wipt inderdaad niet heel hard, maar daarvoor gebruik ik hem toch niet.

Ik zet deze in de badkamer met mijn kindje en een speelboog erop als ik zelf wil douchen.
    Ook staat hij soms op de bank zodat hij lekker bij ons kan spelen als we tv kijken en we geven ook fruit/groente hap aan ons kindje als hij erin zit.
    Ik zou echt niet weten hoe ik dat anders moet doen. In de maxicosi misschien of in een buggy maar dat wordt al snel vies als ze gaan niezen of hoesten tijdens een fruithap.

Ik ben zoooo blij dat ik hem heb aangeschaft voor 15 euro!!
    Hoes kan gewassen worden en hij is te stellen in meerdere standen.
    Kan niet helemaal plat maar hij is alsnog goed mee te nemen hoor!

12. Jazz

Jazz Niet meer actief

Babybjorn! Ideaal ding.
    Wij geven onze dochter er ook hapjes in, geen enkel probleem hoor. De Babybjorn kan aardig rechtop, dat is juist met het geven van hapjes erg handig!

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    En eventuele handvaten is ook fijn om de wipper met kind en al te verplaatsen. Vrienden hadden er 1 heel handig vond ik dat.
    Ik heb zelf ooit eentje gewonnen via ouders van nu, een babybjorn. :)

14. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Qute Q-Sofa Sitter Zwart | Sitters | Baby-Dump

Wij hebben deze welke ik prima vind. Weet niet of Jesé hoes kan uitwassen maar wij hebben er altijd gewoon een hydrofiel inloggen ter bescherming. Met de beestjes die eraan hangen speelt jij altijd. Er zitten ook handvaten aan om weg te tillen en je kan hem heeleenvoudih inklappen. Stoel heeft een wipstand en een sta stil stand. Zoonlief kan prima in de wipstoel wippen, heb het nooit vergeleken met een ander.

Ik wolde geen dure wipstoel omdat je nog zoveel andere zit dingen hebt (triptrap evt met newborn set of babysit), bloom stoel,Bumba stoel.
    Wipstoel gebruiken wij om in te spelen en als wij eten staat de wipstoel op de eettafel. Hierna gaat hij in de trip trap met babysit (newborn vonden we te duur).

15. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hadden er een van mijn zus gekregen van McLaren maar daar kon de bekleding niet van af. Ik heb hem denk ik 2x gebruikt, vond het zo onhandig dat de baby op de grond stond!

16. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Baby Björn zeker . Hier al twee jongens in gelegen en de derde gaat er ook weer in. Erg goed te wassen en wipt ook goed. Bij ons kunnen ze eigenlijk al de eerste weken erin. Dat is Echt ideaal, wij kunnen hem absoluut niet missen. Let er echt goed op welk merk je koopt, want er zijn erbij die zien er heel mooi uit maar wippen voor geen meter en het is ook heel fijn als de baby er al heel erg snel in kan.

17. LianneE

LianneE Niet meer actief

Sluit me aan bij kamp BabyBjorn. Kon 'm lenen van een vriendin en voor mini 2 ga ik 'm denk ik zelf kopen.

18. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Hoer ook de babybjorn aangeschaft op aanraden van de fysio die we voor ons mannetje hadden. Kostte idd aarig wat geld maar vond t echt een super ding. Voor beebje die nu onderweg is gaan we hem zeler ook gebruiken.

19. Verox

Verox Niet meer actief

Geen wipstoeltje gehad.
    Ook niet gemist.

Ik heb het advies om je baby zoveel mogelijk plat neer te leggen heel letterlijk genomen 😂

Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat je een wipstoeltje veel gebruikt. Maar dat is waarschijnlijk een tekortkoming van mij 😉

20. annabel10

annabel10 Actief lid

28 dec 2010
    474
    54
    28
    Hier pas later een lief wipstoeltje gekocht. Alleen voor de eerste groente en fruit hapjes. Verder nooit erin gezet, dus de "wip" functie nooit gebruikt.

Deel Deze Pagina