Kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mappel, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

Ik ben compleet nieuw hier in babyland.

Vertel mij eens, wat moet je wel en wat moet je niet hebben? Want ik ben bang dat ik straks een kinderwagen koop en dat ik dan net weer de verkeerde heb...

Dus tips graag :D

2. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wat is van belang: hoe lang zijn jij en je partner, dat is bepalend voor de duwstang, de hoogte waarop de bak in het onderstel hangt. Ga je veel lopen en ook in bos/duinen, dan zijn luchtbanden erg prettig. Hij moet ook makkelijk in je auto te passen zijn en gebruik je het OV veel is dat ook een factor. Ook zo als je een bovenwoning hebt en je dat ding steeds de trap af moet sjouwen, dan moet ie niet te zwaar zijn.
    Wil je een wagen waar je later een buggy inzet in kan doen (meestal kan dat), moet de buggy dan ook naar je toe kunnen of alleen van je af?

Ga eens naar een Babypark, Babydump of Prenatal en laat je voorlichten, ook over kamertje etc. Neem de tijd en koop nog niks, maar probeer gewoon wat uit. En volg ook niet blind de uitzetlijst, die is namelijk nogal commercieel (lees: hun hele assortiment staat erop).

3. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Even de zoekfunctie gebruiken ;)
    Er zijn er meer voor je geweest..

4. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, maak je borst maar nat, want pfff wat zijn er veel dingen om mee rekening te houden en nog erger...tegenstrijdige adviezen

Ik zou even zoeken naar andere topics hierover, daar staan ervaringen van mensen over bepaalde kinderwagens en waarom ze wel/niet tevreden zijn. Ik zou in eerste instantie nog niet niet eens kijken naar welke kinderwagen mensen zeggen dat goed is, maar vooral om te kijken wat je zelf handig/noodzakelijk vindt. Ik was ook compleet nieuw in babyland en had ook geen idee wat ik dan eigenlijk wou (inmiddels wel hoor :p).

Wanneer dat duidelijk is, kun je kijken naar kinderwagens die bij jouw wensen passen, oordelen van mensen bekijken en zelf uitproberen bij de babywinkels.

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Gewoon naar een winkel of meerdere winkels gaan en je voor laten lichten. Dingen bekijken, proberen en dan kom je zelf tot een goede beslissing. Het is zo persoonlijk.

Voorbeeldje:
    Wij vinden het super handig dat de kinderwagen voor de bak en de maxicosi dezelfde adapters heeft, ik hoef dus niks te switchen en kan ze niet vergeten. Anderen hebben dat niet, en hebben het nooit gemist.

6. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Het is maar net wat je belangrijk vind. Voor ons was het belangrijk dat hij hoog is (duwstang) omdat we allebei lang zijn. Ik vond de Quinny Buzz prima. Mijn vriend vond alles best. Dus wij samen met mijn ouders naar de winkel en toen kwam de oerman omhoog. Hij heeft zich met niks voor de baby bemoeid maar het ding met WIELEN...dat moest ineens het beste van het beste. Het werd dus de allerduurste.. De Joolz Day Earth. De doorslag? Het flessenhoudertje aan de zijkant.. Kan ie zn biertje inzetten. ;)

Dus ik zeg, gewoon naar de winkel gaan.

7. Derbi

Derbi Niet meer actief

Hahaha serieus! Dat is best hilarisch/triest.

On topic, ik sluit me bij voorgaande verhalen aan. Denk na oer wat voor jullie belangrijk is en laatje voorlichten bij een of meerdere winkels.

8. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Ik vond het juist enorm schattig, ook hij heeft een voorstelling in zijn hoofd van hoe het gaat zijn en hij zag zichzelf helemaal lopen, genietend in het zonnetje van zn dochter met een biertje erbij.

9. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vriend wilde graag een stoere 3 wieler, die kun je dus bij de ing kopen met rentepunten dat scheelt flink wat geld.
    Achteraf had ik graag een wagen gehad die automatisch remt als je deze los laat, maar die zijn er bijna niet.

10. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hahaha, echt mannen! inderdaad wel schattig ja:D
    Die van mij heeft niet duurste vd duurste gekozen, maar wel 1 waarbij je de maxocosi gratis kreeg;). Ik had maar 1 eis; wil er mee naar het bos kunnen, omdat ik nogal graag met de hond wandel. Dus: luchtbanden. Kleur mocht man ook kiezen. Werd antraciet. Het is best een stoere wagen. Kleur voeg zelf wel toe in dekentje etc.;)

11. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nog 1 tip waar ik zoveel zwangere vrouwen over hoor: de grootte van de bak. Als de kans groot is dat je een wat groter/langer kindje krijgt dan is een grote bak handig.
    En verder: Kijk eens op de websites van de verschillende babyzaken. Kijk daarna bijv even op Google en lees de beoordelingen. Daarna in de winkel lekker alles uittesten. En denk er dan rustig over na, het blijft een dure aankoop!

Deel Deze Pagina