Mijn peuter wil alleen maar borstvinding drinken en niet uit een beker of rietje soms alleen een paar slokjes gedeeltelijk de rest wordt uitgespuugd hoe kan ik zorgen dat mijn peuter ander drinken gaat drinken uit een beker Wil alleen maar met de bekers spelen en knoeien en niet drinken. Eten gaat ook moeizaam wil alleen dingen die lekker zijn Voor de rest groeit mijn kleintje goed maar dit is wel frustrerend vooral als ik naar andere kleintjes kijk.
Lamgzaam mengen met iets anders? Dus eerst 90 procent mm en 10 procent diksap vb en dan de diksap oid steeds meer opbouwen en de mm afbouwen
Ik zou gewoon water en eten blijven aanbieden, borstvoeding op vaste tijden, bv voor of nadat ze gaan slapen. Hij/zij groeit goed, komt dus niks te kort. Geen strijd van maken, die ga je namelijk verliezen. Gewoon tijdens een maaltijd aan tafel, bordje eten, beker drinken, na 15-20-30 minuten (wat jij wil) is de maaltijd klaar, tafel afruimen, volgende maaltijd weer een kans. Bij opzettelijk knoeien, smeren etc zet ik hier 't bordje altijd even aan de kant, na een minuutje weer terug.
Kan idd het mengen proberen en uit een beker geven Zet idd t drinken weg even als ermee gespeeld wordt en probeer het dan weer Drinkt alleen bv ik ben er altijd gaat nog niet naar opvang oid
Als je wilt dat hij uit een beker gaat drinken zou ik gelijk stoppen met borstvoeding geven. Geef hem een beker met melk of water of wat dan ook. Hij gaat vanzelf wel drinken als hij dorst krijgt. Net als met eten, geef hem even niets lekkers; dan gaat ie echt wel eten.
Geen dwang. Maar je zou de borstvoeding wat kunnen sturen naar vaste komen te. Bijv ochtend, middag, avond?
Gewoon duidelijk zijn. Jij bent de baas. Dat heet opvoeden. Hij zou het niet leuk vinden en zeker boos zijn de eerste dagen maar daarna is het goed. Een keer een boze peuter maakt je geen slechte moeder. Jij moet je grenzen aangeven en het is duidelijk dat die nu is bereikt. Maak een dagplannjng met je kind en begin met bepalen wanneer jij wilt voeden. Niet wanneer hij wil. Bijv ontbijt. Lunch en avond. Daarbuiteb niet. Dan langzaam afbouwen naar ontbijt en na lunch. Daarna alleen ochtend En alleen lekkere dingen eten willen alle kinderen en als ze dit voor elkaar krijgen door een keer te drammen of te weigeren van gezond eten ( bijv kind eet avond eten niet en krijgt lekkere zoete boterham voor slapen want hij heeft honger) zullen ze dat blijven doen. Kinderen leren van hun ervaringen en blijven dit gedrag kopiëren. Mama en papa moeten dus de regels betalen en niet het kind. Is er duidelijkheid, weet hij dat daar niet van afgeweken wordt dan is het kind rustiger en vaak gedragen ze zich ook beter omdat ze weten waar ze aan toe zijn. Drammen, huilen, stampen en hysterisch doen heeft geen effect. En echt nogmaals, nee zeggen en een boos kind betekend niet dat je een slechte ouder bent. Groente in het begin beetje bij beetje. Gewoon opscheppen, compliment geven, overdreven trots zijn. Eet hij niet compleet negeren en ook niet boos worden ( negatieve aandacht is ook aandacht). Gewoon afsluiten met toetje als afronding van de maaltijd en daarna is het niet meer eten. Houdt dit vol. Op Den duur weten ze dat en is het of honger of gewoon eten en geen honger. Dit is geen kwesty van 1 week. Sommige kinderen zijn volhouders. Kunst is niet toegeven. Hoe moe, uitgeput en zielig je het ook vind Succes
Als het om een peuter gaat: direct met de bv stoppen. Ander drinken en eten zijn nu veel belangrijker. Op bv groeit je kindje niet meer.
Sorry Tuc, maar dat is zo niet waar. Misschien groeien ze niet zo hard meer op de bv, maar het is en blijft nog steeds ontzettend waardevol. Ik zou wel gelijk duidelijk maken, in de ochtend en avond (bijvoorbeeld) krijg je bv en voor de rest wat anders. Dit volhouden. Kost je een paar dagen, maar daarna is het wel duidelijk.
Stoppen met borstvoeding is echt niet nodig, maar ik zou wel naar vaste momenten gaan, dan is het heel snel duidelijk voor een kind wanneer het wel mag en wanneer het niet mag.
Samen drinken uit een glas. Hapje van jouw bord. Heb je dat al geprobeerd? Mijn peuter (3) drinkt ook nog graag bij mij. Maar drinkt daarnaast wel graag andere dingen, eten is moeizaam.
niet raar bedoeld hoor maar waarom zou je normaal eten/drinken als je al vol zit van bv? het is natuurlijk ook wel makkelijker dan met een vorkje prikken
Nou dat is natuurlijk niet waar. Mijn kind is 11 maanden en krijgt borstvoeding op verzoek. Eet daarnaast heel goed en drinkt water en thee. Borstvoeding is sowieso tot 2 jaar heel waardevol, de who norm is er niet voor niks. Misschien is het handig om een soort van regelmaat in de te bouwen. Met zoals meer mensen schrijven duidelijk bv. momenten en andere eetmomenten. Drinkt ze ook niet uit jouw glas? Mijn zoontje vindt het erg leuk om bijv. Water uit mijn glas te drinken. En verder is het misschien goed om ook af en toe eventjes weg te gaan zonder je dochter. Ik merk tenminste aan mezelf dat ik daar van op knap. Ook gewoon om te wennen want misschien is het ooit nodig en dan maak je je onnodig druk omdat je niet weet of ze dan wel wil drinken.
Ze is nu 15 maanden maar vind het wel tijd dat ze ook iets anders gaat drinken Zal vandaag gelijk de handige tips die ik hier heb gekregen toepassen Wil idd nog niet helemaal stoppen met bv omdat het ook wel goed voor der is Ze wil trouwens ook nog steeds geen boterhammen met beleg eten alleen maar droge korstjes heb al heel veel verschillende soorten beleg geprobeerd ook alleenaar boter maar ze wil het echt niet ze wil alleen potjes nog steeds ,pap en vla ben nu deze dagen bezig om normaal eten echt door te zetten want iedere keer weigerde ze om normaal te eten op 1 keer na (was een wonder) en wou dan natuurlijk dat ze at en gaf maar weer toe en een potje maar heb deze dagen een tip gekregen dat ik dat eigenlijk niet meer moet doen een potje geven dus ga me best doen (want wil natuurlijk ook dat ze wel voedsel binnen krijgen)
het gaat hier om een peuter niet om een baby van 11 maanden.. bij een peuter denk ik aan een kind van 2 3 jaar oud. en die kiezen graag voor de makkelijke weg.
Hoe oud is je peuter? Mijn zoontje heeft tot zijn 3e MM gekregen en hij dronk daar naast ook ander drinken. De MM hebben wij op den duur wel vaste tijden aan gegeven zoals 's morgens en 's avonds. (ik weet niet hoe oud hij toen was denk 2,5 ongeveer) Hij wilde ook 's nachts en overdag als hij troost nodig had door verdriet/pijn maar dat hebben wij dus afgebouwd en dan werd het gewoon bij mij knuffelen. Maar blijf gewoon voeden als je dat kan/wil. Ken je het borstvoedingsforum? Daar zijn ook langvoeders en lactatiekundigen en die hebben ook goede tips.